De Bjolstadcamping in Noorwegen

Started by Jan, May 24, 2018, 16:16:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan

Deze camping bezocht ik het eerst in 1989 toen ik m'n eerste zalmen aan de droge vlieg ving in de Oselva op ca. 30 km afstand.
De laatste keer was ik er in 2014 samen met forumlid Marco B.
Zoals hij ook schrijft is de camping prachtig gelegen en kun je "voor de deur" vanaf het aanlegsteigertje in het fjord vissen of in je BB stappen.
In 10 minuten ben je in Molde door het tunneltje.
Molde ook wel Rozenstad genoemd is de hoofdstad van de provincie More og Romsdal en heeft musea en het internationale jazzfestival in juli is wereldwijd bekend.
Kortom ook voor aanhang best interessant.
In de buurt zijn meerdere zalm en zeeforel rivieren waarin ook zonder 2 handige hengel onder alle omstandigheden prima gevist kan worden met de vlieg.
Het dichtst bij is de Malme elv, die je ook in de video ziet.
Te gebruiken vliegen: waar je vertrouwen in hebt en ik moet ook de eerste Noor nog tegenkomen die niet z'n ter plaatse meest gebruikte vliegen laat zien.
Mocht je verdere vragen hebben, vraag gerust en je krijgt antwoord voor zover het niet te "gek" wordt.

https://vimeo.com/270901913

Marco B

Haha, ik weet nog dat ik een kwartier daar had staan werpen zonder enig resultaat en was nog geen 2 minuten weg van die plek of die Noor haakte zijn 3e zalm met z'n plugje 😂
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Ziet er prachtig uit Jan, lekker zo in je bbtje en nog mooi weer ook! Is de camping een beetje aanrijdbaar of moet je een enorm gat in zoals soms het geval is.

Marco B

Camping is prima bereikbaar. Met je auto (met of zonder caravan) richting plek aan het water is wel een beetje stijl maar prima te doen. En wat ik me ook nog wel van deze camping kan herinneren is dat hij, voor Noorse begrippen redelijk aan de prijs was.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!