Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Maakt de kans op blanken langs de rivier wel lekker klein:-) jammer dat die beestjes zo klein blijven, als ze 40-50 cm zouden wordem hadden we er weer een mooie ( vlieg ) vissoort bij
Tight lines!!

John

gewoon op vissen met een #0 hengeltje, geven ze wel sport  ;D

Inderk

Vandaag met Bram op Baggelhuizen gevist.
In het kader van dierendag hebben we alle vis laten zwemmen, en niet tot bijten aangezet. 8)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Met een kikker gevist op dierendag, wat wil je nog meer?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


sjoerd

Erg laag water zo te zien daar op Baggelhuizen.

Hier is de waterstand in de  Ijssel  ook laag maar de glasogen doen het nog steeds!





een dikke 72-er

gr Sjoerd

wouter veuger

Mooie snoekbaars sjoerd!,volgens mij vang jij toch gemiddeld best wel forse snoekbaarzen,of post je alleen de mooiere?

Zelf vanochtend voor de verjaarsvisite van vriendinlief uit nog even 2 uurtjes wezen snoeken,met 2 kleine snoekjes als resultaat,toch even lekker gestruind.

sjoerd

Hai Wouter, ik post alleen maar de grote vissen omdat ik eigenlijk geen kleintjes vang op die stekken.
Maar je vangt  dan op één stek meestal dan ook maar één vis, maar dat zijn dan wel de grotere vissen.
Op andere stekken vang je dan vaak de kleinere scholenbaars. Daar kun je dan vaak wel meerdere exemplaren van vangen.
Zolang het water niet te koud wordt kan ik ze in het donker nog vangen langs het kantje. Maar het seizoen loopt wel op zijn eind.

Sjoerd

Hilco de Visser

#1083
Valleikanaal Woudenberg stuw Schaapjesbrug.
je ziet nog net een klein stukje "flash" uit zijn bek steken .
de rest van de best wel grote streamer zit in zijn bek .
tja, dan toch eindelijk maar eens die kiewgreep gaan proberen;
Probleemloos, na de bijles van vorige week van Erik de Noorman



W3stland

Woudenberg heeft zowieso wel wat mooie stromende beekjes en de daarbij passende ruisers en snoek...
Heb me er vroeger scheel gevangen aan beide! Mooie vis hilco!
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Scaramouche

Het wordt weer lekker snoekweer he?

Twee snoekjes dit weekend, niets indrukwekkends maar wat een harde aanbeten blijven het toch.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

vinfoto

Ik heb gisteren nog 2 uurtjes staan te werpen, het gooien gaat steeds beter, alleen het hangen nog niet....helaas nog steeds geen vis.
Weet nog niet wat ik fout doe maar daar kom ik ook wel achter :)

Hilco de Visser

heb je eenmaal gegooid, dan begint het subtiele vliegvissen .........je stript de lijn binnen , door het strippen stijgen de nimfen  dan sto je weer even dan zakken ze weer .
dan af en toe een rukje , beetje trillen beetje dartelen ............je moet het wel aantrekkelijk maken voor de vissen om er in te willen bijten , want het ruikt niet of ssmaakt niet lekker.
een riet kraagje vraagt er om om links een meter 0f 7 in te gooien en dan traag je nimf voor het riet naar je toe binnen te strippen  geheid en de voorns zittin verscholen in het riet en springen eruit om het insectje te pakken .

of je gooit in  in het midden van het water en wacht tot de nimfen helemaal op de grond gezakt zijn . dan even strippen en weer laten zakken  zo dansen  ze over de bodem en worden gepakt..........

maar nogmaal, als er geen vissen zijn op het moment dat je ingooid vang je niks ................

vinfoto

Quote from: Hilco de Visser on October 06, 2014, 21:01:00

maar nogmaal, als er geen vissen zijn op het moment dat je ingooid vang je niks ................

ik zag zeker activiteit in het water en ook actie richting de insecten

Hilco de Visser

veel activiteit komt van de 5 cm visjes ...................die pak je niet , en wil je niet pakken.
insecten die op het water stampen en niet gepakt worden is ook een teken van geen vis .

en het is geen wonder middel om veel vis te vangen dat vliegvissen hoor .
je vangt er veel minder mee dan met een bos maaien onder de dobber

MarcelN

Ik had net nog 73cm snoek vanuit de tuin, net 2 weken begonnen en de teller staat al op 6st. met 80+ erbij dat gaat lekker.
Net een berg materiaal besteld, geen spam, maar een tip..... http://www.dreadlockshop.nl/haar-en-verf/kanekalon-vlechthaar/kanekalon-vlechthaar.html en een berg beads, dubbing, eyes, bucktail enz... http://www.bogdangawlik.pl/index.php/cPath/322
Wanneer komt die snoektour eens naar het westen?

Hilco de Visser

wanneer "wij " dat voorstellen  ::goodjob::

BV

Marcel,

Ik had zo iets ook al in gedacht , maar er is weinig water in het groene hart dat in de grote vispas zit.
Ben je bij 's Gravenhaagse? zouden ze daar dagvergunningen verkopen ?

HappyFisherman

Idd Marcel, als iemand 'daaro' de stoute schoenen eens aantrekt en iets gaat regelen. Volgend jaar aan de andere kant van de IJssel?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Zaterdagmiddag even een paar uurtjes op snoek gevist in wat plaatstelijke sloten, 2 snoekjes weten te vangen en een mooie aanbeet gemist :( ondanks dat het geen ' gouden streamer' materiaal was me goed vermaakt met de felle beestjes, mooi om ze in het heldere water vol op je streamer te zien knallen!!

de eerste rakker 8)


bekkie vol haar en veren


de tweede, knalde voor het kantje erboven op :D
Tight lines!!

Team

Quote from: Hilco de Visser on October 06, 2014, 23:17:17
wanneer "wij " dat voorstellen  ::goodjob::


We moeten maar eens overleggen Hilco????
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco de Visser

ja Ton,  2015 midden nederland

merijn1982

zou leuk zijn Hilco, zit zelf ook te kijken of we hier in de buurt uit de voeten kunnen ergens...
Tight lines!!

Hilco de Visser

ochtendje haven vissen harderwijk kan natuurlijk altijd  ......... 8)

GJ

Omdat ik mij heb opgegeven voor de snoek tour moest ik natuurlijk even oefenen. De laatste snoek die ik ving was per ongeluk toen ik een jaar of 12 was...Gelukkig was er iemand in de buurt om hem voor mij te onthaken.
Gisteren naar Fauna in Raamdonksveer gereden om daar onderlijntjes te halen en nog 2 streamertjes. Mijn redenatie daarbij was, kleine streamer = kleine snoek of grote baars. Vanochtend bij mijn "andere" visspulletjes een onderlijntje geleend dat sterk genoeg moest zijn voor snoek. Daarna in de auto om een mooi plekje op te zoeken. Ik woon in de bommelerwaard dus water genoeg.
Eerste stop was 5 minuten van mijn huis. Kleine sloot met veel begroeiing. Met daarnaast een "klompenpad". Gaaf dacht ik, ik ga het pad volgen. Op het moment dat ik mijn hengel klaar heb begint het te regenen. En direct met mijn eerste inworp ben ik de eerste streamer kwijt. Gelukkig vond ik hem een paar meter verder weer terug. Ik was denk ik vergeten de wartel dicht te klikken.
Na een half uurtje vissen kom ik tot de conclusie dat vis is deze sloot net zo zeldzaam is als een koe die hinnikt. Het klompenpad dus verlaten en een stukje verder op een wetering staan vissen. Ook op de wetering gebeurde er niets. Ik heb alle stekken geprobeerd, streamer gewisseld, niks...
Terug naar bekent water. De afgedamde maas. Aan het einde van deze oude rivier ligt een piepkleine haven. (2 boten) met een mooie rietkraag en ik verwacht hier veel vis.
Toen ik hier 3 weken geleden stond te vissen leek de overkant totaal onhaalbaar met de vlieghengel. Vandaag met de tweede worp gooi ik de streamer cast in het riet aan de overkant  8) Naar wat trekken krijg ik hem weer terug.
Voor mijn neus zie ik iets achter de kleine visjes aangaan. Maar helaas negeert het mijn streamer.
Eindje verderop proberen dan maar. Ik sta even te vissen en sta opeens oog in oog met een enorme hond. Ik schrik me wild en de hond springt op en roept iets dat op een hoge blaf lijkt. Hij staat mij stijf aan te kijken en wacht op een rede om aan te vallen. Gelukkig, daar komt het baasje aan. Ze roept hem en hij lijkt te ontspannen. Hij draait om en keert terug naar zijn baasje. Stopt even bij mijn Rugzakje, snuffelt even en jawel hoor... Pist zo over mijn tas heen. Gelukkig regent het nog steeds dus het spoelt er wel af roep ik...
Inmiddels val ik bijna flauw van de honger en zijn mijn sokken doorweekt. Schoenen hebben dus ook de beste tijd wel gehad. Ik besluit om terug naar de auto te lopen. Onderweg zie ik nog een vis jagen op klein spul. Even twijfel ik maar loop toch door.
Bij de auto aangekomen stopt het met regenen. En eenmaal thuis bij de koffie voel ik mij voldaan. Ik kan weer een stukje verder werpen. Heb nieuwe mooie plekjes ontdekt. en gelukkig niets gevangen. Stel je voor dat ik zo'n tot op de tanden bewapende zwemmende eethoek op mijn streamer had gekregen...Ik weet niet of ik hem had kunnen/durven onthaken. Dus de volgende keer ga ik weer op snoek vissen met een ervaren snoek visser. Waarschijnlijk bij de snoektour 2014.