Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

wouter veuger

Quote from: harlin on October 02, 2014, 22:29:48
Leuk hoor, voor alles je ogen en oren sluiten??
Via pb krijg ik ook al berichten,
maar als dit ook al niet meer mag of kan dan wordt het hier echt een kinderachtig zootje.  :o

Eten jullie geen vis?
Ik bijna niet in ieder geval.
Tja en hoe moet je het dan laten zien?
Mag dat alleen als ze gerookt, gebakken  ::bbq:: en opgediend zijn?  ::zucht::
Ik ga maar weer een tijdje lurken denk ik.  ::zucht:: ::zucht:: ::zucht:: ::muur:: ::zucht::



het heeft niets met oren en ogen sluiten te maken hoor,ik vind het ook niet zon drama als iemand voor "eigen gebruik" nu en dan eens een visje meeneemt,maar dat wil niet zeggen dat ik een foto met bloederige dooie baarzen mooi moet vinden.

verder vind ik het niet op een forum als dit thuishoren,zoals eerder gezegd.
wellicht is er een visrokers forum ,waar je wel met dit soort platen terecht kunt,en compimenten krijgt voor je mooie vangst?

GJ

Woensdag weer even staan vissen. Weer allemaal kleine visjes die direct mijn vliegje pakken maar zich niet laten vangen.
Gisteravond nog een keer geprobeerd. Maar toen sloeg de frustratie toe. Vlieg in de boom, lijn op een hoop, lijn in de knoop. zo 3 vliegen kwijt geraakt en toen kwam ik er achter dat ik alleen maar met mijzelf in gevecht was en zonder vertrouwen of doel stond te vissen. Ik zag geen tekenen van vis. Het stonk enorm aan het water. Dat kwam door een dood schaap wat aan de andere kant van het water in de wei lag. Er lag een soort olie achtige laag over het water. Een bizarre situatie dus aan de waterkant. Ik stond er niet lekker en heb mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan.

Vandaag ga ik het opnieuw proberen. Met een plan van aanpak deze keer. Plek moet goed zijn, geen problemen opzoeken met bomen, hoog riet, dode schapen en andere onzin. En ik wil weer een vis vangen :)

HappyFisherman

Als je weet dat je een bommetje gooit Harrie dat weet je ook dat die gaat ontploffen. Nu niet zielig gaan lopen doen door anderen ergens van te beschuldigen waarvan je zelf weet dat jij deels verantwoordelijk bent.

Lekker blijven posten dus!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Zou even een leukere plek zoeken GJ! :)

Mike

#1054
 ::agree::  op zich heb ik er geen problemen mee dat je een visje meeneemt voor de pot maar als je op een forum als deze dergelijke foto's plaatst moet je niet raar opkijken als mensen daar kritiek op hebben. Zeker een emmer vol met kleine bebloede baarjes.

En Marten,  sorry maar in vind het echt onzin wat je elke keer mbt dit onderwerp loopt te verkondigen.
Je kunt prima je hobby beoefenen op een verantwoorde en respectvolle manier. Dat jij telkens meent dat je geen enkel recht van spreken hebt omdat je zelf vist,  slaat echt kant nog wal.
Ik zie soms dingen gebeuren aan de waterkant waar je maag echt van omdraaid en ik zie ook zat vissers die het heel netjes doen en hier zit wel degelijk een heel groot verschil tussen.
Dat er situaties zijn die voor sommige bezwaarlijk zijn en voor andere minder en dat de scheidingslijn af en toe lastig te bepalen is,  ben ik mee eens.
Maar om nu te zeggen dat wanneer je vist, je daarmee elk recht om een ander aan te spreken verbruikt hebt,  hoe kom je erop ?
Bovendien heb je daar ook zelfs nog wettelijke kaders voor,  mocht er echt onduidelijkheid zijn.

Je kunt het misschien ook nog vergelijken met andere situatie's.
Jij rijd ook vast wel eens 3 of 4 km te hard maar als er iemand met 120 km per uur door je woonwijk heen bleerd met zn auto,  mag ik aannemen dat je daar ook wat over zegt,  of niet ?
Of heb je dan ook het idee dat je je recht van spreken hebt verbruikt omdat je zelf auto rijd en niet altijd voor 100 % de regels naleefd ?
Nu is auto rijden natuurlijk iets anders dan vissen maar de strekking van t verhaal is denk ik duidelijk.
Je hoeft zelf echt niet een heilige te zijn om een ander aan te spreken op wangedrag.
Heilig is niemand maar als we daarom alles maar zouden gaan accepteren zou het een best zooitje worden..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#1055
Hallo GJ,

Jammer dat je visdag even shit was.

Dat dode schaap,  heb je daar een melding van gemaakt ?
Zo niet en ligt deze op een plek waarvan je het vermoedden hebt dat nog niet door de boer is opgemerkt,  bel aub voor de zekerheid even met de gemeente of de boer oid.
Zo'n groot dood dier kan echt alle vis in de polder om zeep helpen en wanneer deze al een olieachtige film op het water achter laat,  ligt deze er al een paar dagen vrees ik.
Zo snel mogelijk ff bellen!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Joost S.

#1056
Quote from: Cornico on October 03, 2014, 10:37:01

Denk je nu echt dat de meerderheid van  onze samenleving jouw "nuances" begrijpt?


Gelukkig wel ja.

En hele kleine minderheid? Mwa.... 600 duizend vispassen verkocht. Op 17 miljoen mensen. Dat is geen hele kleine groep.


En dat jachtvoorbeeld.... Slaat helemaal nergens op. ga ik niet eens op in. Is ook zonde van het topic. Ik stel voor, als er behoefte is om hier over verder over te discussieren, dit onderwerp even te verplaatsen naar een nieuw topic.

merijn1982

Jammer GJ. Maar het kan ook niet altijd lekker gaan. Gewoon doorgaan volgende keer gaat het misschien weer heel goed. Zonder knopen. Blijven de vissen hangen en blijven de schapen in de wei:-)

ook ervaren vliegvissers vangen niet altijd of niet zoveel of zo groot.
Tight lines!!

Joost S.

#1058
Heel raar.

http://www.sportvisserijnederland.nl/verenigingsservice/actueel/?page=detail&id=5256

Denk dat als iemand er 4 heeft, hij als 1 lid telt. Lijkt me logisch en had je zelf ook wel kunnen verzinnen, of op kunnen zoeken. Maar geloof dat jij liever dwars ligt.

Het zijn er 500k, ach ja, nog steeds een groep om mee rekening te houden. Zeker als je weet hoeveel geld er in de sportvisserij omgezet wordt, want daar gaat het toch uiteindelijk om.

En lees je mee? De 3de grootste sportbond van Nederland.... Dan heb je wat in te brengen hoor.

Mike

Sorry Marten,  eerst begreep ik je gedachtengang en beredenering niet maar dat voorbeeld wat je nu verzint slaat echt helemaal nergens op,  echt hoe kom je erop :o ?

En gelukkig zijn er legio mensen die mijn "nuances" prima begrijpen. En ook gelukkig het lef hebben om anderen ergens op aan te spreken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#1060
Nou Marten,  de reden dat ik niet inhoudelijk in ging op dat bizarre verhaal is niet zo zeer omdat ik laf ben of omdat ik geen inzicht heb in eigen handelswijze maar meer omdat ik het een belachelijk verhaal vind en niet echt het verband zie.
Maar om je een lol te doen zal ik een poging wagen.
Alleerst geef je een voorbeeld wat voorbij gaat aan het punt wat ik probeerde te maken. Jij probeert hier ineens weer een discussie over het vissen op zich van te maken en daar ging het niet om. Het ging erom dat je wmb en gelukkig ook volgens de rest van de wereld,  niet heilig hoeft te zijn om een ander op wangedrag aan te spreken.
En daar komt ook nog eens bij dat je in je bizarre voorbeeld een situatie schetst waarin jagers,  om hun hobby minder omstreden te maken, hun hobby op een andere manier gaan invullen. En de manier die je vervolgens schetst,..nou ik kan je vast verklappen dat dat de hobby, plezierjacht, niet minder omstreden zal maken,  in tegendeel! Dat begrijpt mn parkiet nog wel, denk ik.
Maar goed,  het ging dus niet over het vissen op zich Marten maar over het recht om een ander op zijn gedrag aan te spreken ondanks dat je zelf niet heilig bent.
Je moet voorkomen dat het tegen het hypocriete gaat aanhangen maar er zit daar wel degelijk een forse ruimte tussen en dat is iets waar jij kennelijk nogal moeite mee hebt.
Je zou kunnen stellen dat jou denkwijze nogal zwart wit is.

Zoals ik al eerder in een soortgelijke discussie met jou heb aangegeven, en wat je zelf ook wel weet,..niemand is heilig,  jij niet,  ik niet,  niemand! Maar om nu te zeggen dat iedereen daarom alles maar toe moet laten en dat we elkaar nergens meer op aan mogen spreken,  lijkt me toch echt volkomen onzin. Zou een behoorlijk zooitje worden vrees ik.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Op zich wel een interessante discussie, en ik ben het in dit geval eerder met Mike eens dan met Marten, maar vind het nu niet meer in dit topic thuishoren - want dat gaat erom of er nog is gevist vandaag.
Inderdaad maar een nieuw topic openen als "we" er nog over doorgaan?

Groet,
Gert

Plantje


Mike

Ik zit in een loeihete bus,  onderweg naar mn werk  >:(
Geen vissen voor mij vandaag :-[,  met dit prachtige weer.
Ik weet niet hoe t er in de rest van t land uit ziet maar als het lijkt op t weer in Utrecht zou ik er meteen op uit gaan.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Het is hier schitterend weer! Helaas hebben ze het water achter mijn huis een week geleden "gemaaid" en zit het nu helemaal vol met gemaaide waterplanten. En hier en daar een dooie vis niet te vergeten. Waardeloos!

Ach ja...aan de andere kant moet ik toch nog werken, dus een gemis is het niet.

goswit

Plantje .  Ben je al in Wanssum geweest om te vissen.  Ben een tijdje geleden wezen kijken, pracht water, Stond net aan de waterkant en kreeg een enorme regenbui over mij heen geen regenkleding meegenomen helaas.  Maarja scheelde weer een douche . Om alleen te vissen is het saai . Ik ben nog aan het uitzoeken qua vis , worden af en toe wedstrijden  gehouden , zal nog eens een keer na toe rijden en kijken.
Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Nee, ook nog niet geweest. Was het laatst van plan, maar toch weer te laat in Limburg :(

Joost S.

#1067
Quote from: Cornico on October 03, 2014, 12:33:35
Probeer eens niet af te gaan op wat je denkt of wat er als propaganda wordt geschreven, maar op feiten.
Feiten zijn bv bla bla bla en een hoop onzin.

Dus 500 duizend leden is geen feit? Derde grootste sportbond ook niet?

Heb je het wel gelezen? Of bedoel je dat met propaganda?

Denk niet dat ik er uit komt met jou. Denk dat niemand er uit komt met jou.


Ik had met de foto van harlin niet zoveel problemen. Vind het alleen niet handig om dat in dit topic te plaatsen. Meer niet.

Maar waar jij allemaal mee komt.... Heel vreemd. Snap ik niks van.

Laat maar zitten, agree to disagree.


---

Hier is het vollen bak zon, maar ik ben echt zwaar verkouden helaas.

GJ

Quote from: Mike on October 03, 2014, 08:55:18

Dat dode schaap,  heb je daar een melding van gemaakt ?


Helemaal niet bij stilgestaan. Kan een heel goot verhaal over dat schaap vertellen :) Ga nu even bellen. Denk dat het staatsbosbeheer is maar de gemeente zal het zeker weten.

Vandaag weer een mooie plek opgezocht! Achter mijn huis. Ik heb vooraf weer even staan oefenen met werpen. Daarna thuis alvast lijntjes geknoopt en bedacht hoe ik vandaag wil gaan vissen.
Begonnen met een nimfje en een flinke lange tippet van fluor carbon. De put achter het huis kan op sommige plekken flink diep zijn...
Na een paar keer gooien voelde ik opeens een enorme ruk, maar helaas schoot hij los.
Stukje verderop gebeurde hetzelfde. Na een paar keer gooien, langzaam binnen halen, weer en harde ruk aan mijn lijn... Gaaf gevoel is dat, zo'n trillende lijn waar zonder enige twijfel een vis aan zit. Ik probeerde hem binnen te halen. Een paar bonken naar beneden en toen schoot hij los. Balen!!
Uiteindelijk op mijn favoriete plekje aangekomen. Hiet is het wat lastiger werpen. Er staat een overhangende boom, achter mij staan ook wat bomen maar met wat voorzichtigheid lukte het hier ook goed vandaag. Op de nimf gebeurde helemaal niets. Opeens zag ik de vis boven komen. Ze waren weer op de oppervlakte aan het jagen. Dus snel van vlieg wisselen.
Toen begon de ellende weer :) Carbon zinkt lekker natuurlijk maar mijn vlieg moest drijven. Dus een nieuwe tippet staan knopen langs het water. Op de een of andere manier kost mij dat zoveel moeite. Ik had een X7 rolletje bij mij maar kreeg maar met de grootste moeite een lusje geknoopt. die lijntjes zijn zo dus. Uiteindelijk lukte het. Vliegje eraan en weer vissen. al met al ben je dan maar een paar minuten verder, dus het valt allemaal wel mee.
De visjes wilde mijn vlieg niet hebben :( Dus een andere eraan... zelfde verhaal. En toen gooide ik mijzelf vast. Hoog achter mij in een boom. (goede nieuws is dat ik hoog vastgooi. Dus ik stop mijn beter. Eerder zat ik altijd aan de grond vast doordat ik mijn pols liet doorbuigen naar achter.)
Uiteindelijk brak mijn lijn. Toen heb ik de boel weer opgeruimd.
Niets gevangen dus maar wel 2 keer een leuke "beet" gehad.

Plantje

Als ik je verhaal zo lees GJ denk ik dat heel veel van de dingen die mis gaan puur uit enthousiasme komen: knopen gooien, lang bezig zijn met ander lijntje eraan knopen. Heel herkenbaar! :)

Maar inderdaad: je hebt beet gehad. Nu nog landen die vis!

sjoerd

De roofblei(en) waren druk aan het jagen vanmiddag  maar lieten  zich niet vangen. Het barste dan ook van de aasvisjes. Uit balorigheid heb ik me maar eens even toegelegd op het vissen op exoten, te weten de grondels. Ik kon nu met eigen ogen zien hoe die zich massaal hebben verspreid ,ook in de Ijssel. In een klein uurtje ving ik er meer dan 25 zwartbekgrondels(rare naam want het visje heeft geen zwarte bek!)en de nodige die alsnog van de haak vielen. Felle rovertjes zijn het, die zich tussen de stenen van de kribben ophouden. Bij de aanbeet lijkt het heel wat maar dat komt volgens mij omdat ze zich met een zuignap vastzetten aan de stenen.
.



de zwartbekgrondel heeft wel een zwart vlekje in de rugvin.

de borstvin vormt een zuignap

Sjoerd

HappyFisherman

Daar heb je em al Sjoerd. Is het nou een Zwartbek- of een Kesslers-, of een Marmergrondel. Sommige een zwarte vlek, de meeste zo'n zuignap... Schrijf dat maar eens op als je voor het Waterschap aan het tellen bent!

Feit is geloof ik dat we er niet meer vanaf komen en het maar eens basisvoedsel moet worden voor de baarzen van Harrie 😉
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Wie heeft er een mooi "grondel" patroontje?

wouter veuger

#1073
Quote from: HappyFisherman on October 03, 2014, 21:44:49
Feit is geloof ik dat we er niet meer vanaf komen en het maar eens basisvoedsel moet worden voor de baarzen van Harrie 😉

Ja,ware het niet dat de baarzen van Harrie geen voedsel meer nodig hebben  ::)


@plantje: bedoel je een patroontje om grondel te vangen of een streamertje dat een grondel imiteert.
Als je het eerste bedoeld,moet een willekeurige zware nimf de klus wel klaren,grondels zijn niet zo kieskeurig...

Voor het tweede:google maar eens op sculpin fly of sculpin helmet,staan legio bindfilmpjes op het web.

Plantje

Haha! Ik ging meer voor het tweede. Ik hoef die dingen niet zozeer te vangen :)
Met die sculpin heb je inderdaad een mooi begin denk ik zo!