Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit59

Mooie foto's Hilco!
En voor het geval je een joekel ving: gelukkig had je Erik bij je, die is wel wat grotere snoek gewend.


GJ

Ik heb de mazzel dat ik vandaag vrij ben.
Nog meer mazzel dat het lekker weer is..
En nog meer mazzel dat ik aan het water woon... 8)
Jammer dat mijn vriendin wil dat ik allemaal dingen doe die niets met vissen te maken hebben.
Toch even geprobeerd vanochtend, en het gaat steeds beter allemaal. Ik heb een mooi plekje bij een overhangende boom en tegen het riet aan. Zit altijd vis.
Eerst met een nimpf geprobeerd maar er gebeurde helemaal niets. Toen zag ik dat er vis aan het oppervlakte aan het jagen was. Allemaal kleine vliegjes, dus droog gaan vissen.
Er was direct reactie. Maar ik moest nog even uitvinden wanneer en hoe aan te slaan. Dus in het begin wachtte ik te lang. Eerst dacht ik dat het aan de vlieg lag. Te groot, te klein... Maar ik zag duidelijk dat ze mijn vlieg steeds helemaal pakte.
En toen opeens had ik de slag te pakken. De een na de ander begon ik te vangen. Een uur lang  ;D Wel allemaal kleintjes maar echt super leuk dit! Na 6 visjes ben ik gestopt ze op de foto te zetten...
En zo snel als ik ging vangen, zo snel was het ook weer voorbij. Ik zag wel dat er wat roofvis begon te jagen maar ik ben niet zo'n held als ik alleen sta te vissen. Dus ik ben maar niet gaat uitvinden wat het precies was.
Ik zag ook Karper tegen het riet aan en vermoedelijk brasem aan de bellen te zien.
Ga zo snel wat klusjes doen en vanavond nog even terug. Misschien toch even proberen of ik wat groters kan vangen.

merijn1982

Klinkt goed! Hopelijk vang je er straks nog een paar!
Tight lines!!

GJ

Ik hoop het ook! wat ontzettend gaaf is het trouwens om op een droge vlieg vis te vangen...
Stond net achter in de tuin riet weg te halen. Ik moet constant naar het water kijken wat er allemaal gebeurt :) Vanavond nog een uurtje!

merijn1982

Net nog even 2 uurtjes met de #2 een vijver afgestruind. Zooitje blankvoorntjes en wat baarsjes en een schele pos! 2e keer dat ik deze vis op de nimf vang:-)

Tight lines!!

Hilco de Visser

Quote from: Gerrit59 on September 22, 2014, 22:34:51
Mooie foto's Hilco!
En voor het geval je een joekel ving: gelukkig had je Erik bij je, die is wel wat grotere snoek gewend.

ik ga zelden alleen snoeken  :P

Gerrit59

Is het echt zo erg Hilco?
Een snoek boezemt mij ook wel ontzag in, maar dit ..........

Hilco de Visser

onder de 60 cm is geen punt ............ daarboven pakte ik normaal de lipgrip maar dat mag niet meer .

het is zoiets als hoogte vrees  :-[

wouter veuger

Hoe groter de snoekenkop,hoe makkelijker de kieuwgreep,dus daar kan het niet aan liggen ;)

Joost S.

Doe mij toch maar eerst een klein snoekje, om mee te beginnen. Maar ik voel hem al wel aan komen. Krijg er niet 1 te pakken.

Dus die eerste zal wel een monstersnoek worden, ;-).

vinfoto

vandaag een poging gedaan wat te vangen op de vlietlanden bij Leidschendam.
waaide behoorlijk wat het er niet makkelijker op maakte.
uiteindelijk 3 vliegen verspeeld 1 in de boom en 2 op andere onverklaarbare wijze.

toen ik thuis kwam was gelukkig de bestelling van amfishtackle binnen gekomen ;)

gijsie20

Vandaag een dagje bij onze Oosterburen geweest.
Prachtige na zomer/begin herfst dag gehad. De kastanjes vielen uit de bomen..zonnetje erbij..eekhoorns door de bomen zien lopen, en azende vis. Uiteindelijk 23 forellen weten te landen. Mooie dag! Maandag weer even op en neer  :)

Scaramouche

Net terug van een weekje Oostenrijk. Een aantal mooie vissen kunnen vangen. Zal kijken of ik een uitgebreider verslag kan plaatsen later deze week

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

ben

Ach ff een post van mij, vandaag met Evert op pad geweest, van Zwolle eerst naar Offingawier, mooi watertje, 3 ruisvoorns gevangen, Evert net niet, maar de weg ernaast was wat druk, hierna ff naar Oldemarkt geweest waar Evert wat vliegjes heeft aangeschaft, hierna gevist in de Tijssengracht bij de Otterskooi bij Giethoorn, weer 3 ruisers met spider en droge Palmer, Evert net niet, dan maar door naar de Wold AA bij Moppelt, hier weer 3 Rooie Rijers, en de laatste Rooie Rijer werd gepakt door een Snoekje van ongeveer 35 cm, deze liet toch nog los maar de Ruisvoorn werd wel binnengehaald, ff langs de Woldstek gereden maar het was er niet druk, eindconclusie; Een dagje niet op de Regenboog kan ook leuk zijn en kost minder geld, tot laterrrssszzz ::goodjob:: ::hulp:: ;) ;) ;) ;D ;D ;D ::top:: ::houdoe:: ::zucht::

ben

We gaan binnenkort weer naar Baggel, wie gaat ermee?????

vliegvisserdorian

Gister een middagje bij breukink geweest. Twee regenbogen en een voorn gevangen en twee verspeeld. Het was wel jammer dat de vis zwom eigenlijk de hele middag in een grote school in het midden van de vijver dus alle 7(?) vissers en niemand ving eigenlijk veel hierdoor. Ik denk dat 7 vissers eigenlijk al te veel is voor een klein vijvertje als dit maar het is zeker een mooie vijver en ik ga er zeker vaker komen :)

Bert J.

Dagje zeebaars vandaag. Heerlijk weer en mooie baarzen gevangen samen met Oscar.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde

Wtf, zo hoop ik ze ook nog te vangen..!

FSCHAMP

Schitterend gedaan mannen, ik hoop er morgen ook zo eentje te vangen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Dick

super jongens ben trots op jullie top vissers

merijn1982

Afgelopen zaterdag had ik weer tijd om eens een aantal uren te vissen. Helaas had ik niet de auto dus niet met de bb op snoek. Had me zinnen gezet op karpervissen met de carpbol. Wellicht wel de laatste keer van het seizoen?? Echter na drie uur met weinig activiteit en een steeds warmer wordend zonnetje heb ik me plannen gewijzigd. Spullen thuis neergezet. En  mijn #2 en verdere ( ul ) uitrusting gepakt en op zoek naar de ruisers!
Op de eerste stek aangekomen zag ik een school kleinere voorntjes zwemmen met daarachter een paar flinke silhouetten. Ik weet dat hier leuk formaat ruisers zwemt en ze waren nu binnen werpbereik. Snel de boel optuigen en klein goudkopje er aan. Eerste worp krijg ik gelijk een aanbet van een van de grotere vissen uit de groep maar deze blijft niet hangen..snel door en de volgende worp is het wel raak. Een goed formaat voorn vecht voor wat hij waard is. Leuke sport op de #2 en wat mooi om ze bijna agressief op je nimf storten. Soms zelfs boeggolfend in de achtervolging!! Er volgt een grotere vis van rond de dertig cm. Gaaf!!
Goede keuze om te wisselen naar de ruisers:-)
Na deze grote is het stil door de nodige verstoring. Als ik wat verder loop zie ik binnen werpafstand maar onbereikbaar door bomen nog veel grotere ruisers cruisen. Je zou haast denken dat er forellen hoog zwommen aan de silhouetten te zien! Dit moeten wel 40 cm vissen zijn... ik doe een aantal pogingen maar na vier x in de boom te hebben gehangen laat ik het voor gezien. Ff verder kijken. Al snel stuit ik op een ander watertje met wat ruisvoorns en weet hier diverse voorns te pakken. Allemaal van leuk formaat ( 20-25 cm ) na een aantal vissen uit de school te hebben gevangen gaan ook deze vissen verder uit mijn  buurt zwemmen en bereik ik ze niet meer... zo vis ik diverse vijvers af en vang ik een visje of 20-25. Waaronder nog een aantal mooie blankvoorns. Een bleitje en verspeel ik een mini snoekje op de nimf! Kortom een lekker middagje! Flink wst snoekjes zien liggen en zien jagen. Leuk!!





Tight lines!!

GJ

Vanmiddag een tijdje op de grensmaas staan vissen bij Grevenbicht. Ben begonnen met een nympf net achter de stroming. Werd niets...
Stukje verder stroomafwaarts zag en hoorde ik een joekel van een vis achter een steen alles van het water pakken. Echt spectaculair om te zien. Maar helaas buiten mijn bereik.
Ik ben zelfs met gympies en spijkerbroek tot aan mijn knieƫn het water in gelopen om erbij te komen, maar zonder succes.
Uiteindelijk na een uurtje of 2 tot de conclusie gekomen dat er voor mij niets te vangen was op de grensmaas. En dat ik een waadpak moet hebben :)

Gerrit72


GJ succes met de aankoop van een waadpak! Geeft je veel meer mogelijkheden.

Bert en Merijn mooie platen!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.