Kyllburg 29 mei tot 1 juni

Started by Troutbuster, May 14, 2014, 14:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Herman,

Mochten wij iets dergelijks tegenkomen weten we je te vinden

Gr

Jan
"Petri Heil"


Herman

Tuurlijk, ophalen in Tholen of houffalize zekers.... Wel n mooi excuus Hahaha
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Troutbuster

Broeders!

Een setje droge "vangers" voor de Kyll  8)



Black Gnat, Yellow May Fly en Blue Winged Olives op #12

Donderdag gaan "ze" los

Gr

Jan
"Petri Heil"


Scaramouche

Neete set!

Alles met CDC of zitten er ook antron-achtigen tussen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Ciniq

Je vergeet de royal coachmans Jan...
Daar heb ik me in de schemering ooit helemaal scheef mee gevangen bij het laatste bruggetje aan de stroomafwaardse kant van het parcours..  ( wel in '99  :P )

Troutbuster

Quote from: Scaramouche on May 26, 2014, 10:43:40
Neete set!

Alles met CDC of zitten er ook antron-achtigen tussen?

Alles met "bunchwing" CDC!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: Ciniq on May 26, 2014, 11:07:01
Je vergeet de royal coachmans Jan...
Daar heb ik me in de schemering ooit helemaal scheef mee gevangen bij het laatste bruggetje aan de stroomafwaardse kant van het parcours..  ( wel in '99  :P )

Royal Coachman heb ik altijd bij me Pim (ik "hang" nou eenmaal aan Klassiekers! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Quote from: Troutbuster on May 26, 2014, 10:38:10
Broeders!

Een setje droge "vangers" voor de Kyll  8)

Black Gnat, Yellow May Fly en Blue Winged Olives op #12

Donderdag gaan "ze" los

Gr

Jan


Jan,
zorg ook voor een aantal vliegjes op 18!
Er zitten een paar vervelende bruine  die zelfs voor haakmaatje 14 de moeite niet wilde doen om op te slurpen, maar wel effe kwamen inspecteren, en die wel gingen voor een haakmaatje 18 van een "collega vliegvisser".
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

Komt goed Johnny!! 8)

Ik heb nog een mooi setje F- fly'tjes op #18

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Ja, die gaan het wel doen  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

"Petri Heil"


HappyFisherman

Laatst nog een leuke F-fly+ gemaakt. Zal vanavond eens kijken of ik er een fotootje van kan plaatsen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Christof van den Berge

Maurice,

Het was geweldig!!!!

Goed gezelschap, Goed eten, Goed hotel, Prachtige omgeving en heerlijke rivier om in te vissen !!!

Verslag komt er aan zover ik van Jan begreep.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Broeders!!

Weer terug van een top weekend Kyllburg en oh, oh,... wat was het geweldig!

Christof "the Perchinator" van den Berge, Hans "the Italian" Matthijsse, Edwin "the Baker" Koopmans, Peter, "Bronco Billy" Lambrechts en ik zei de gek! ;)

Donderdag 29-05-14 in alle vroegte vertrokken uit Zeeland om na de nodige tussenstops omstreeks 9:00 uur aan te komen bij Hotel "Zur Post" in het mooie stadje Kyllburg



Inchecken, omkleden, vergunningen regelen en aan de slag

We startten, met heerlijk zonnig weer, bij de spoorbrug achter het zwembad waar we verspreidden om de forellen een tijdelijke "oor aan te naaien" en het verliep redelijk voorspoedig





De eerste forellen waren al snel een feit en het viel op dat het gemiddelde formaat meer dan redelijk was



Op diverse droge patronen "sneuvelden" zei het kortstondig de eerste mooie brownies

In de middag op het terras van de camping een lekker biertje en bordje friet verorberd, genietend van het zonnetje en de drukte.



De middag en avond verder gevist ruwweg tussen de camping en de stroomafwaarts gelegen spoorbrug, en iedereen kon zijn visje vangen.
Het weer betrok wat maar het bleef gelukkig droog





Met de verwachte drukte (qua vliegvissers) viel het gelukkig mee.

's avonds een heerlijke maaltijd genuttigd helaas met 4'en want Hans lag met zware hoofdpijn op bed, maar zou na een stevige nachtrust de andere dag gelukkig weer "het mannetje" zijn.

De 2e dag, na een stevig ontbijt, besloten het stuk bovenstrooms te "tackelen" wat beter bekent staat als "de doorwaadbare plaats".
Begonnen met wat motregen maar om een uur of 11 brak de hemel open en kwam de zon tevoorschijn wat gelijk een stel puffende vliegvissers opleverde in logischerwijs te dikke regenkleding!

Het vissen en vooral het vangen ging moeizaam, behalve bij Christof die de code wel kon kraken en de ene na de andere forel wist te landen.
Uiteindelijk hadden we aan het eind van de dag allemaal vangst kunnen noteren zei het met wisselende successen
Een ding stond als een paal boven het Kyll water, "wat is het hier mooi" was de volmomdige beaming van de "Kyllburg Maagden"  ;)

Doorgevist tot in de avond en daarna een stevige Dönner maaltijd genuttigd, uiteraard met de nodige overheerlijke en verfrissende biertjes, op het terras van Kyllburg Kebap





The Yellow Drake bleek door het hele weekend dé vlieg voor succes te zijn en zowel de kleine forelletjes als de grotere vielen voor dit patroon (en later ook nog een joekel van een kopvoorn maar dat vertel ik straks)



's avonds na een drankje in Zur Post, besloten om een potje te gaan darten in Haus Sonnenschein bij Marcel Hut ter afsluiting van een prachtige dag.
Om middernacht op de hotelkamers een afzakkertje genuttigd wat resulteerde in boze buren die door ons mermeende luidruchtigheid de slaap niet konden vatten (we zongen alleen het Zeeuwse Volkslied!!?? ;) ;))

De 3e dag na wederom een stevig ontbijt besloten om de ondergrens van de Kyll strecke te bevissen
De stek benaderd via Malberg, en zo stroomopwaarts gevist
Tot na de middag alle truukendozen geopend maar helaas, geen visje te bespeuren!! :-\ :-\
Of het kwam door de kano's en de vlotten weten we niet maar dat het niet wou "vlotten"  ;) was al snel duidelijk, allemaal 0 vissen (op een paar alvertjes na)

Na een stevige lunch (die overigens later zeer slecht beviel bij de meesten van ons ::scheet::) op het terras van Bella Italia en nieuw strijdplan bepaald
Christof en Hans, besloten het bovenstroomse stuk wederom te proberen (en met succes bleek later) en Peter, Edwin en ik besloten bij de spoorbrug sroomafwaarts ons geluk wederom te beproeven.
Chris en Hans vingen zich werkelijk te pletter en vingen samen een slordige 50 vissen in een paar uur ! ::goodjob::



Bij ons liep het ook redelijk en zowel Edwin, Peter en ik vingen mooie vissen waarbij vooral Peter de grootste forel van het weekend haakte, een mooie 40'er !! ::goodjob::













Als klap op de vuurpijl een mooie grote kopvoorn van 50+ die voor de Yellow Drake viel





Ter afsluiting een heerlijke maaltijd in Bella Italia, en een afzakkertje aan de bar bij Zur Post en ons weekend zat er weer op helaas!

Resumé

Het was voor mij persoonlijk alweer 3 jaar geleden dat ik hier op de Kyll in Kyllburg gevist had en het was een zeer prettig wederzien!!
Ook de overige makkers, die er voor het eerst waren, hadden niets dan lof.
Lof voor de omgeving, de visserij en de facillitieten in de nabijheid.

Het was een top weekend met geweldige vismakkers

2015 staat al in de planning!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jorrit W

Gaaf hoor!

Mooie vissen en mooie rivier! Ben er nog nooit geweest maar ga er zeker een keer heen!

bronco billy

Mooi verslag Jan, ben het helemaal eens . Was toppie deze dagen en had het niet graag willen missen.
Voor mij was het de eerste keer in Duitsland en ik vliegvis pas 1 1/2 jaar.  Lekker gevist  en gevangen ,veel geleerd  en veel genoten . "je kan nooit genoeg genieten""
We weten nu waar ze zitten en volgend jaar "wieder " het was een groot succes!! ::proost::
grtjs Peter

Jan Damman

Leuk verslag Jan,

Mooi weekend geweest en goed gevangen en met fijne vismaten wat wil je nog meer. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit72


Jan, mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad!
Mooi verslag en mooie foto's, helemaal goed

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edwin

Mooi verslag Jan, Het was een zeer geslaagde en gezellige trip!
Eerste keer Duitsland maar zeker niet de laatste! Snel weer een keer terug  ::proost::

vliegvisserdorian

Mooi verslagje ::top::, dat word snel nog maar een paar yellow drakes in elkaar flansen voordat ik vrijdag die kant op ga. Verder nog tips voor vliegen die ik "echt bij me moet hebben" komend weekend?

HappyFisherman

Krijg al zin om terug te gaan Jan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hansie

Mooi verslag Jan precies zoals het was :D.
Ik heb werkelijk waar ontzettend genoten van het vissen, de natuur, de rivier en van jullie.
Het was voor mij ook de eerste keer daar en ik kan je vertellen dat het naar meer smaakt.
Jan, Peter, Chris en Edwin bedankt voor een geweldig weekend.

Mvg  the Italian

Bone F

Hey Jan en en...
Mooi verslag. Ik was er dus een weekje eerder en bij ons vielen de vangsten wat tegen maar het is al mooi om daar te zijn. Bv. de weide stroomopwaarts van de doorwaadbare plek is een lust voor het oog met al die bloemen. Een visgenoot zag ook kans op dezelfde plek als bij jou een mooie kopvoorn te vangen en heb je ook zoveel barbeel gezien? Was er kort vor jullie komst vis uitgezet want dan komen inderdaad die grote aantallen in zicht, zo niet heel mooi gedaan.

vrgrtn Frans

Troutbuster

Beste Frans,

Ik weet niet of er kort voor ons vistripje is uitgezet, geen idee!?

Veel vis actief, moeilijk te vangen!!

Ze gingen massaal voor de uitkomende meivliegen en onze neppers lieten ze vaak ongemoeid (gelukkig niet altijd!)

Iteressant om te zien was dat op langzaam stromend water de forellen wel interesse hadden maar niet pakten terwijl op sneller water de forel zonder argwaan op de vliegen doken!

enneh.... Barbeel??? ja man, veel en grooooooooooot!!!

Meer we hebben niet gericht op deze rakkers gevist, ik bewust niet met mijn 9 ft #2 !!

Toch eens een keer serieus werk van makn want idd veel, heel veel barbelen gespot!

Het was een top weekendje

Gr

Jan
"Petri Heil"