grensmaas?

Started by LycoWico, April 26, 2012, 09:39:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LycoWico

Hallo,

Ik ga met Koninginnedag vissen op de grensmaas en heb geen idee waar de vis zit op een rivier.
Ik ben van plan om met een waadpak in een kribvak te gaan vissen. Maar waar moet ik heen werpen?

Als iemand tips heeft graag  :D

Groeten rico

Hans-oet-remunj

Hue

Kribvakken zijn daar bij mijn weten niet echt.... ;)


Raymond

Nou, het is inderdaad te merken dat jij de Grensmaas niet kent. Ik hoop voor je dat je niet schrikt als je aan de oevers van dit stuk rivier staat... ;)
::wtf::

Hans-oet-remunj

tja wat dat betreft ben je misschien te laat gekomen, de enige krib die ik kende (ja exact 1 ), is al jaren geleden door de grensmaaswerken verwijderd  ;)    Maar wie weet, is er nog ergens anders een enkele krib.... de grensmaas is lang, ik ken maar een paar trajecten....


Raymond

Hey Hans, jij bedoelt die krib die bij Maasband lag??? :)
::wtf::

Plantje

Rico, let je wel op, dat je de juiste vergunning hebt?

Schijnbaar mag je daar niet zomaar met de Vispas vissen, maar moet je lid zijn van de lokale visvereniging.

A{b}r{a}xa{s}

@plantje : aantal stukken staat wel in de landelijke Vispas. kwestie van ff kijken wat wel en wat niet

Hilco

en neem een zwaar anker mee  :P

Hans-oet-remunj

@raymond: dat was 'm. Vroeger een heel goede plaats voor alvertjes... en hele dikke kopvoorns die daar onder hingen.....

Raymond

Hans, daar heb ik vroeger héél veel dikke karpers gevangen toen ik dus nog aan karpervissen deed... :D En daar heb ik met de vliegenhengel de eerste windes gevangen, droog! Was een heel mooie plek maar helaas...
::wtf::

Hans-oet-remunj

Ja het was een goeie plek, ik kreeg daar ooit mijn eerste 60+ kopvoorn te pakken, op een wit streamertje  (onder die alvertjes).

En daarnaast lekker pielen op alvertjes natuurlijk..100 keer beet...5 visjes vangen.... ideaal voor beginners was dat daar toen...

Maar goed, van die enorme scholen alvertjes zie ik al jaaaaaaaaaren niet meer.....

Raymond

Vroegâh zag je die alvertjes inderdaad heel veel. Vooral in de beekmondingen toen er nog overal rioleringen op aangesloten waren... Die tijd kan ik me nog goed herinneren, er was toen zo onwaarschijnlijk veel vis op de Maas dat je er gewoon niet goed van werd. En dat moet je eens vergelijken met tegenwoordig, armoe troef.

Tja, tijden veranderen maar misschien komt het toch ooit nog eens goed. Hoewel, ik zie het toch donker in met die Grensmaasplannen...
::wtf::

Mr. Tinus

Mocht je eens in Zwolle zijn op een mooie zomeravond....dan moet je beslist even in de willemsvaart koekeloeren. Daar stikt het van de alvertjes....en niets leukers dan met een klein vliegje tussen de scholen peuteren...

LycoWico

Hmm misschien heeft de persoon die ik gesproken heb het dan niet helemaal juist verwoord. Haha, hij had het over het vissen in kribben in de buurt van Geleen. Hmm zal het nog eens navragen dan voor de zekerheid en hem confronteren met deze feiten  ;) Maar mocht die dan ergens anders bedoelen of we toch een niet bekend kribvak tegenkomen heeft iemand daar dan ervaring mee of tips waar te gooien om eventueel een vis te kunnen treffen?  :)

Mvg Rico

Raymond

Nee hoor, de Grensmaas heeft per definitie geen kribben. En daarnaast, Geleen ligt echt niet aan de Maas... :D
::wtf::

Troutbuster

Hey Ray, over windes en droog vissen gesproken
Heb je al wat tekenen van leven gespot??
Windes, kopvoorns en barbelen.??????


Tell me Ray..... ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Mijn vermoeden is dat het komende week wel eens los zou kunnen gaan, het wordt warmer...
::wtf::

Troutbuster

Laten we het hopen Ray, komt 6 mei wellicht exact uit!! ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Precies, dat bedoel ik! :D
::wtf::