Forelvijvervissen

Started by gijsie20, March 29, 2012, 21:29:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Hoi all,

Sinds enige tijd vis ik als ik even niet naar Belgie kan ook wel eens op de Forelvijver de Eemhof.  Nu ben ik zo nu en dan op vrijdag vrij, een mooie dag om een lijntje te strekken! Helaas is de Eemhof dan dicht!

Weten jullie een leuke forelvijver, catch en release met de mogelijkheid een enkele mee te nemen in de regio midden van het land? Meeste  vijvers zijn toch alles meenemen wat je vangt.. :( Mn vriendin ziet me alweer aankomen..
Belly boat is trouwens geen optie..

Ik woon zelf in de regio Amersfoort, uurtje rijden opzich geen probleem.

Groeten Gijsbert

Arno

De Berekuil aan de afslag Nijkerk vanaf Amersfoort is ook te doen maar wel de gevangen vis meenemen
Je kunt natuurlijk ook de vis weggeven aan een andere visser dus hoef je ze ook niet schoon te maken en mee te nemen.

Gr Arno

Gunther


gijsie20

#3
Ja die ken ik idd. Daar ben ik onlangs ook 2 x geweest, opzich leuke vijver. Lokatie vind ik iets minder zo direct langs de snelweg, en inderdaad put en take. Misschien toch morgen anders weer even kijken, tenzij iemand nog een leuke optie heeft.

Eemhof is een leuke vijver, zondag nog 20 gevangen, en 2 meegenomen.

Iemand bijvoorbeeld ervaring bij de Winkelhof te Maurik?

Groet

ben

Hoi, Je kan ook naar de Huif in Lelystad, Of naar de Haere bij Elburg, kijk anders even op; http://www.deforelvisser.nl/wordpress/?page_id=8 , en anders De Kool bij Doetinchem deze is zeker Catch en Release, trouwens laat even weten hoe het geweest is, Groet Ben

Gert

En Ronde Bleek natuurlijk!

Ik ga daar volgende week - goede vrijdag - weer eens naar toe.

Groet,
Gert

vliegvisgek

de kool catch and release erg mooi super sterke vis
aqua vita erg mooi 2 vijvers totaal ergens achteraf
en dat maurik is best mooi hoor mooie omgeving maar weinig ruimte of je moet kunnen rollen

siempie

't smallert in emst is ook nog binnen een uur rijden denk. is alleen ook alles meenemen.

drefter

Gert zien we elkaar mischien nog wel ik ga van vrijdag naar een camping daar in de buurt en ja vissen gaan we ook op vrijdag ?????  zaterdag zondag en maandag.

Gr Martin

vliegvisgek

Quote from: siempie on March 31, 2012, 11:35:12
't smallert in emst is ook nog binnen een uur rijden denk. is alleen ook alles meenemen.

zit wel vaak veeeeeeeeeeeeeeeeeel forel in 16euro bak tja als je ze mee neemt en vangt veel moet je die rot dingen wel schoonmaken ::) ::)

siempie

tja als je dat nie wil kun je altijd nog daar van de glijbaan af of in de kano varen..............

vliegvisgek

kano varen en dan hengel mee zitten nog dikke zalmforellen in want de bak is voor de hengelaars gesloten ;D

siempie

klopt, je ziet ook nog genoeg mensen ff sneaky een paar worpen in die bak maken en dan weer terug naar de andere vijver

vliegvisgek

dat deed ik ook 1 keer en je gelooft het niet maar gelijk zo,n dikke er aan heb hem er uit gehaald en in vijver 3 gegooid eigenaar zei er niks van trouwens  :-[

gijsie20

Zo..bij deze nog even een berichtje.

Ik ben vrijdag naar de Winkelhof in Maurik geweest. Zoals vliegvisgek al aangaf, weinig ruimte om te werpen, en slechts van 1 a 2 kanten goed te doen. Slechts 1 forel gevangen, 2 gelost. Het weer zat ook niet mee, erg veel wind, wat het werpen nog lastiger maakte.

Zaterdag nog even op de Eemhof geweest, en dat ging weer lekker. Leuk gevist en gevangen op de kleine vijver, ondanks de harde wind. Het was ook lekker rustig, met enkel vliegvissers.

Groet

vliegvisgek

gijs ik ben zaterdag ook op de eemhof geweest moeten we elkaar toch gezien hebben  ::)

gijsie20

Dat kan dan haast niet missen denk ik zo! Ik was er vanaf een uur of een tot een uur of vier. Meest aan de linkerkant gestaan eigenlijk, beetje voorin en halverwege..later achterin.

Gert

Quote from: drefter on April 01, 2012, 13:48:34
Gert zien we elkaar mischien nog wel ik ga van vrijdag naar een camping daar in de buurt en ja vissen gaan we ook op vrijdag ?????  zaterdag zondag en maandag.

Gr Martin

Gezellig Martin, gaan we Paaseieren en vliegendozen zoeken. (Sorry Mike - maar wie weet... :-\)

vliegvisgek

Quote from: gijsie20 on April 03, 2012, 07:51:01
Dat kan dan haast niet missen denk ik zo! Ik was er vanaf een uur of een tot een uur of vier. Meest aan de linkerkant gestaan eigenlijk, beetje voorin en halverwege..later achterin.

ik was die jonge met lange haar en petje op heb zowel grote vijver(het meest) als kleine vijver gevist  dus denk het wel en was er van  8tot3 uur

dartmayor

Quote from: vliegvisgek on April 04, 2012, 14:16:29
ik was die jonge met lange haar en petje op heb zowel grote vijver(het meest) als kleine vijver gevist  dus denk het wel en was er van  8tot3 uur

Vergeet die grote ... van je niet Jeroen.  ;D
Gekke Duitser die je bent.  8)
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

HappyFisherman

Quote from: dartmayor on April 04, 2012, 14:27:34
Gekke Duitser die je bent.  8)

Zegt de ene duitser tegen de ander... HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Quote from: HappyFisherman on April 04, 2012, 14:33:17
Zegt de ene duitser tegen de ander... HAHA!

Was sagt du.  ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

vliegvisgek

danke happy und joost du bist mijn vruend ich liebe dich auch ;D ;D ;D ;D ;D

maar joost nu effe eerlijk die dikke duitser gooit nu wel goed he met leader van 7of8 meter dus mocht je les of tips willen help jou graag mede dikke duitser

dartmayor

Quote from: vliegvisgek on April 04, 2012, 17:12:23
danke happy und joost du bist mijn vruend ich liebe dich auch ;D ;D ;D ;D ;D

maar joost nu effe eerlijk die dikke duitser gooit nu wel goed he met leader van 7of8 meter dus mocht je les of tips willen help jou graag mede dikke duitser

Jeroen, je bent een schat.
Ik probeer nu 4,5 meter leader weg te gooien valt nog niet mee.
Maar het begin is er.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

gijsie20

Hmm.. dat wordt dus Duits spreken volgende keer!  ;D

Hier nog mensen die van t weekend op de Eemhof te vinden zijn? Ik misschien zondagmorgen even een paar uurtjes.
Eerst zit ik vrijdag en zaterdag in de Ardennen, op de Ourthe.

Gr