Forellenplas (voorheen) de Bernisse

Started by Troutbuster, January 24, 2012, 17:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!!!

Wie weet er intussen meer over de wel dan niet overname van de forellenplas voorheen bekent (en berucht) "de Bernisse"
De laaste berichten die ik vernomen heb (ergens vorig jaar) is dat er een, met alle respect, wat ouder echtpaar de plas nieuw leven in zou willen gaan blazen.
Tot op heden niks van gehoord (ook niet echt achteraan geweest moet ik bekennen :-[ :-[)

Wie???

Gr.

Jan
"Petri Heil"


bij

Het enige dat ik kan vinden is dat het restaurant te koop is aangeboden niet de bijbehorende vijvers. Zie link
http://www.troutfishingnetworks.com/nl/algemeen/te-koopforellenvijver-de-bernisse


arkokid

Ik heb midden vorig jaar de verkopend makelaar gesproken. Deze wist te vertellen dat het een en ander in de verkoop stond, maar dat de zaak niet eenvoudig lag. De grond is in erfpacht door de gemeente uitgegeven en dit terwijl de opstallen zonder vergunning of toestemming zijn neergezet. Voor elke ptentiele koper zal dit eerst met de gemeente dienen te worden opgelost.

jur606

Mocht ik het weekend tijd hebben zal ik er eens langs fietsen (bernissen is mooi fietsen)
en anders binnenkort wel een keertje :)

renew

Dat van administratieve shit over de pacht heb ik ook gehoord maar daar zal jij ook wel van af weten Jan. Vind het wel jammer dat er nou al zo'n lange tijd niets gebeurt. Was goed voor me aan te rijden en heb er meestal wel leuk gevangen. Voor tight lines zou het helemaal lekker zijn als het weer in ere hersteld zou worden. Ik hoop het voor jullie.
Grtz
rene

Corretje

Wat ik heb opgevangen hier en daar is dat het als het goed is 1 april opengaat en dan het systeem gaan gebruiken als bij andere vijvers.

Troutbuster

toch geen grap hè Cor?? ::) ::)

Ik ben wel zeer nieuwsgierig wat er staat te gebeuren daar!

We wachten af! (en bedankt voor de info!)

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Corretje

Quote from: Troutbuster on February 13, 2012, 19:08:26
toch geen grap hè Cor?? ::) ::)

Ik ben wel zeer nieuwsgierig wat er staat te gebeuren daar!

We wachten af! (en bedankt voor de info!)

Gr.

Jan

Ik ben nieuw hier ik zou niet durven haha, Dat was ook het eerste wat ik vroeg.

McFly

Welke is de status? Gaat de put open of blijft hij vooralsnog gesloten?

Heb gegoogled en kan niets nieuws vinden.

Hoor het graag.

Met groet, Marc

Rossie69


A{b}r{a}xa{s}

nog niets concreets dus.... wel jammer, was wel benieuwd hoe het er daar uit zou zien :)

Rossie69

een grote plas.

wat tot je neus gaten kan vol lopen zoiets bas

kees

Heb vandaag de nieuwe eigenaren gesproken en de plannen om te openen zijn er, nu juli 2012.
Ze hebben de nodige problemen gehad en nog steeds dankzij hun voorgangers, bij ons wel bekend.
De plas wordt in zijn geheel uitgediept tot 2 - 2,5 meter en er worden om de vier meter steigertjes gemaakt.

Verder wordt het "put and take" er wordt per persoon 2 st. zalmforellen uitgezet van ongeveer 1 kg.
Wat betrefd het vliegvissen, hoeft geen probleem te zijn als het niet te druk is met dobberaars en mag alleen 
als de steiger aan weerszijde niet bezet is, waden is niet meer mogelijk.
Voor verdere info en voortgang zie hun website:
http://www.dezalmforel.nl/

mrproper

Nou wie weet .... voorheen nog wel leuk aan het vissen geweest daar.!

renew

zalmforel!? Zalmforel!? Word gek van al die putten met hun zalmforel. Ving vandaag toevallig nog een karperbaars.
Ik heb er al meteen geen zin meer in om er te vissen ....zalmforel pff.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper

word hier al iets gevangen  dat word bestempeld als roof windes.!!

mrproper

Wat niet weet wat niet deert..  8)

mrproper

Die dodo al gebruikt in een bindpatroontje bert.?

willyzuid

zo heb ik me  ooit de vouwen uit de broek gelachen om iemand die beweerde dat ie een zeekarper gevangen had.
laat het beestje nou werkelijk bestaan :-[

renew

 alle volgende beesten zou je kunnen vangen als ze uitgezet zijn en je de juiste hengels netten of vuurwapens hebt. GEEN zalmforel dat beest bestaat niet en gaat als we niet genetisch gaan manipuleren ook nooit bestaan.  arctische zalmforel is een vis (char) uit de nordelijke ijszeeen. Zalmforel is een verkooptruc. Ik ga ook nooit een kanariespaniel kopen omdat hij zo leuk fluit. Forelputten die zalmforellen hebben kennen hun eigen verkoopwaar niet. (het volgende is een beetje over de top maar ja dat krijg je met zalmforel grrr)
hyenahond, arendbuizerd, slangenarend euh euh sperweruil, ff de encyclopedie pakken....... walvishaai, elandantiloop, leeuwaapje, spinaap, visarend, zalmbaars,  zebraduiker, mierenegel, fuutkoet, girafgazelle, gnoegeit, kalkoengier, gierzwaluw, luipaardhaai, padhagedis, wormhagedis,paardhert, gierparelhoen, wasbeerhond, raafkaketoe, kangaroerat,  mosselkreeft, kippenluis, visluis, zeramangoest, wolfmeerkat, hertmuis,sprinkhaanmuis, schorpioenvliegsprinkhaanrietzanger, uilnachtzwaluw, neushoornvogel, eksterorgelvogel,  luipaardrob, ezelpinguin, tijgerpyton, beverrat, otterrat, molrat, wormsalamander, luipaardpad, krabspin, vogelspin, muisspecht, mierspin, hamsterspecht., wolfspin, koekoeksuil, egelvis, jakhalsvos, karperzalm.

renew

en niet te vergeten de levensgevaarlijke varkenshaas.


JB

Quote from: renew on April 01, 2012, 19:51:28
en niet te vergeten de levensgevaarlijke varkenshaas.
Deze is zeker levensgevaarlijk, vooral als die op mijn bord ligt ::jumpers::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

willyzuid

stoeipoezen dienen bij voorkeur niet neergeschoten te worden.

rein

Quote from: kees on April 01, 2012, 18:22:58
Wat betrefd het vliegvissen, hoeft geen probleem te zijn als het niet te druk is met dobberaars en mag alleen 
als de steiger aan weerszijde niet bezet is, waden is niet meer mogelijk.

waarom als vliegvisser hiernaar toe gaan terwijl er 10 min verder het OVM ligt? de enige dobberaars die daar zijn hebben een hengel in de hand en flippers aan hun voeten..... heb je verder niet veel last van.en met een beetje geluk/kennis/uithoudingsvermogen/enz vang je daar veel grotere zalmforellen  ;D