Fint, landtong Rozenburg

Started by PdH, June 25, 2021, 15:00:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PdH

Vanmorgen mijn eerste Finten gevangen. Leuke sport.

Koste me wel een DI5 , liep te klungelen en toen lijn om een steen geslagen voor de kant.
Kreeg hem niet heel uit het water. Weer een doel gebonden voor het
vakantiegeld. Kreeg van een vliegvisser de tip om dieper te vissen, dus Sink 7 ipv DI3/5.
In zijn geval werkte dat goed, stond continue te vangen.
grtn, Peter.

sarca2

bedankt voor je melding, ik wil ook eens gaan, lijkt me leuk.
::new::

jo flyfishing

Gisteren waren ze ook nog van de partij.
di5 is handig en aanbevolen. di3 moest ik toch 30 tellen wachten tot ik op de diepte zat om aanbeten te krijgen. als er dan wat veel stroming staat is het lastig.
Na 10 stuks gestopt, en zeebaars gaan zoeken. Maar als je wil kan je je daar klem vangen.
Ook op andere zeebaarsspots veel fint gezien.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

PdH

Jo, en ook zeebaars gevonden?
grtn, Peter.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Wel oppassen met de zeer kwetsbare finten,  schubben laten heel snel los , dus liefst niet vastpakken  maar met tangetje de vlirg vadtgrijpen , even schudden en los.
Dan gaat het meestal goed ofschoon een enkeling dan toch verkeerde kant opschiet en tegen een steen knalt. Zie je de nodige schubben in het water dwarrelen.  😣😣

jo flyfishing

Inderdaad. Is wel een leuk om er een paar na elkaar te vangen als tempering van de vangdrang.
Maar altijd als ik daar vis, zie ik wel een paar slachtoffers vallen, door mezelf of anderen, en dan bekoelt de vangdrang snel..
Ik vis er dan ook nooit lang.

Quote from: sjoerd on June 28, 2021, 11:22:19
Wel oppassen met de zeer kwetsbare finten,  schubben laten heel snel los , dus liefst niet vastpakken  maar met tangetje de vlirg vadtgrijpen , even schudden en los.
Dan gaat het meestal goed ofschoon een enkeling dan toch verkeerde kant opschiet en tegen een steen knalt. Zie je de nodige schubben in het water dwarrelen.  😣😣
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sarca2

Quote from: sjoerd on June 28, 2021, 11:22:19
Wel oppassen met de zeer kwetsbare finten,  schubben laten heel snel los , dus liefst niet vastpakken  maar met tangetje de vlirg vadtgrijpen , even schudden en los.
Dan gaat het meestal goed ofschoon een enkeling dan toch verkeerde kant opschiet en tegen een steen knalt. Zie je de nodige schubben in het water dwarrelen.  😣😣
ok, goed om te weten, net zoals ik met gros van de forel op stromend water doe. extra opletten
::new::

Streamer

Ik probeer ze te lossen door de lijn slap te gooien, zonder weerhaak zijn ze er dan meestal snel af. 1 keer per seizoen ga ik daar heen en dan ben ik er ook weer klaar mee.
Ik vang ze hier in de regio ook vanaf de strekdammen, veel minder als op de ww maar dat boeit niet.
IHYT

Scaramouche

Het leukste van de fint zijn ook wel de aanbeten, prachtig hoe fel ze er op klappen. Als ze lossen is dat ook niet erg, je krijgt de volgende worp toch weer beet. Bij IJmuiden zitten ze veel minder, maar daar heb je wel kans op een groter formaat, 50+ is dan geen uitzondering. Zou zelfs nog elft kunnen zijn maar ik ga ze niet uitgebreid bestuderen, dat overleven ze niet
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Koen


Streamer

Dan moet je gaan vissen, niet ? Zitten ze er niet dan heb je nog altijd kans op een zee baarsje of zee forel want die zwemmen er ook genoeg. En ben je toch in die regio, dan zijn er legio stekken om te vliegvissen.
IHYT

guidogast

Hij mag het toch gewoon vragen?
::agree::