Oostvoornse Meer 2020 - 2021

Started by Franky Boy, November 27, 2020, 21:25:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Franky Boy

De afgelopen weken waren voor sommige vissers erg 'taai' op het Oostvoornse Meer.
Bellyboatvissers bleven vaak met lege handen staan.
Op de ondieptes (lagunes, ook wel 'flats' genaamd) waren de resultaten erg wisselend.
Ondanks dat er groepen forellen brutaal tussen en langs de vissers aan het jagen waren, was het de kunst om uit te vogelen waarop ze aan het jagen waren...
Sommige vissers wisten erg mooie bruine forellen te vangen.
Hans Bock ving gisteren deze fraaie bruine forel.
(Foto Hans Bock)
[attachment id=1 msg=183411]

Scaramouche

mooie forel. goeie foto ook.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

PdH

Is er nog gevist , de laatste tijd op het OVM?
Of kunnen we dit ook beter stoppen tot eind September vanwege watertemperatuur
en wierproblemen??
Kan iemand iets vertellen.
grtn, Peter.

Franky Boy

Ik hoor ook weinig meer over vissen en vangsten.
Drie tot vier weken geleden zijn de laatste gevangen.
Water werd aan de oppervlakte ook 18 tot 20 ºC en dat is voor forellen niet goed. Verder waren er veel waterplanten en groene draadalgen en was het doorzicht in het water op sommige dieptes bijna nihil geworden.
Dus het wachten is op koeler weer in oktober (als de zomer zo blijft).
Er zijn nu bovendien weer problemen met de beruchte blauwalg.

PdH

Bedankt Franky, Duidelijk antwoord.

In Oktober maar weer eens een poging wagen dan.
grtn, Peter.

Franky Boy

#105
Vorige week is vanuit een bootje nog een meerforel van 84 cm gevangen.  :o
Ze zitter er dus nog...
Op naar de meter zullen we maar zeggen!  ;D
[attachment id=1 msg=183557]

Scaramouche

wow, dat is een serieuze maat! ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

Dat is een hele beste! ::bravoo:: ::bravoo::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Mike

Ligt het nu aan mijn telefoon of is het echt alleen maar een close-up van het midden van de vis ? ???
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

ferdinand

Ik heb vandaag een schepnet gevonden aan de westoever van het OVM. De eigenaar kan zich melden via email: vdassen@ziggo.nl.

Marco B

Quote from: Franky Boy on July 17, 2021, 19:58:13
Ik hoor ook weinig meer over vissen en vangsten.
Drie tot vier weken geleden zijn de laatste gevangen.
Water werd aan de oppervlakte ook 18 tot 20 ºC en dat is voor forellen niet goed. Verder waren er veel waterplanten en groene draadalgen en was het doorzicht in het water op sommige dieptes bijna nihil geworden.
Dus het wachten is op koeler weer in oktober (als de zomer zo blijft).
Er zijn nu bovendien weer problemen met de beruchte blauwalg.

Ben toevallig afgelopen weekend een paar uurtjes daar geweest en vond de begroeing alleszins meevallen. Goed, je moet niet met zinkende lijnen aan de gang gaan, maar vissen in de oppervlakte was prima te doen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Franky Boy

Via via ontving ik dit bericht:
Hallo, sorry dat ik ongevraagd een mail stuur. ik probeer al een tijdje mij aan te melden bij het vliegvissers.nl forum maar dat lukt maar niet. ik krijg geen reactie/melding of activatiemail toegestuurd. Als niet lid kan ik verder niemand contacten binnen het forum. Ik kan wel meelezen en zag uw mailadres vandaar. nu is mijn vraag misschien kan u iemand bij het forum laten weten dat het mij niet lukt zodat zij met mij contact kunnen opnemen?
met vriendelijke groet,
Paul Geelhoed

Hierover heb ik een van de beheerders (Plantje?) benaderd, maar heb nog geen reactie mogen ontvangen.
Wie van de beheerders helpt Paul Geelhoed verder?
Alvast bedankt!

gijsie20

Quote from: Mike on August 03, 2021, 22:05:28
Ligt het nu aan mijn telefoon of is het echt alleen maar een close-up van het midden van de vis ? ???

Ik zie idd enkel ook een close up van het midden van de vis. Als ik op de afbeelding klik gebeurt er verder ook niks. Zou graag het hele plaatje zien  8)

Mike

Ik dacht al dat t aan mij lag.
Dit is wel next level lens drukken  ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Franky Boy

Gijsie en Mike:
Ik had geen toestemming om de foto te plaatsen.
Dan maar zo!  ;D
In ieder geval is het vlekkenpatroon van een meerforel te zien..
Belangrijker vind ik dat niemand van de beheerders op een aanmelding van een nieuw lid en mijn bericht reageert!
Nog even en ik moet constateren dat dit forum 'as dead as a dodo' is...  >:( :o ::) :-\

Vliegvissers.nl

Quote from: Franky Boy on September 05, 2021, 10:54:58
Gijsie en Mike:
Ik had geen toestemming om de foto te plaatsen.
Dan maar zo!  ;D
In ieder geval is het vlekkenpatroon van een meerforel te zien..
Belangrijker vind ik dat niemand van de beheerders op een aanmelding van een nieuw lid en mijn bericht reageert!
Nog even en ik moet constateren dat dit forum 'as dead as a dodo' is...  >:( :o ::) :-\
Ik kijk daar even naar. Normaal gezien krijg ik ook een mail notificatie als ik een bericht hier heb gehad. Dit keer niet

gijsie20

Quote from: Franky Boy on September 05, 2021, 10:54:58
Gijsie en Mike:
Ik had geen toestemming om de foto te plaatsen.
Dan maar zo!  ;D
In ieder geval is het vlekkenpatroon van een meerforel te zien..
Belangrijker vind ik dat niemand van de beheerders op een aanmelding van een nieuw lid en mijn bericht reageert!
Nog even en ik moet constateren dat dit forum 'as dead as a dodo' is...  >:( :o ::) :-\

Om even op je laatste zin terug te komen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo heel veel meer post en aanwezig ben/lezen van berichten, gewoonweg andere prio's en bijgekomen interesses. In die zin mis ik de "oude garde" wel eens, die lekker aanwezig waren. Maar toch zijn er nog een aantal die wel leuke stukjes posten zoals Mike en Wim (WH82). Ben morgen nog een dag naar Duitsland. Zal eens kijken om weer een leuk verslagje te maken, mits de vangsten daar zijn natuurlijk  ;D (maar goed dit is een andere discussie en heeft geen bijdrage aan dit topic  ;))
@Franklin, waar kunnen we de mooie foto eventueel wel bewonderen?

Menno_siemensma

Quote from: Franky Boy on September 05, 2021, 10:54:58
Gijsie en Mike:
Ik had geen toestemming om de foto te plaatsen.
Dan maar zo!  ;D
In ieder geval is het vlekkenpatroon van een meerforel te zien..
Belangrijker vind ik dat niemand van de beheerders op een aanmelding van een nieuw lid en mijn bericht reageert!
Nog even en ik moet constateren dat dit forum 'as dead as a dodo' is...  >:( :o ::) :-\
Nou voor mij is het probleem dat ik vrijwel geen kl**t gevangen heb dit jaar, echt bizar slecht. Zo erg zelfs dat ik zondag pas mijn eerste lauwersmeer winde(tje) gevangen heb, en dat dat ook de laatste zal zijn gok ik voor dit jaar. Snoek was echt niks deze winter/voorjaar, op een paar kleintjes na, evenals de wintervoorn, letterlijk geen enkele kunnen vangen op 5 geijkte stekken, karper dan nog wel een paar leuke gevangen maar ging ook maar met veel moeite. Baars heb ik niet eens meer geprobeerd dit jaar, misschien nog wat bezien in oktober. Ik heb mijn hoop gevestigd op Schotland en Denemarken, beide een weekje, schotland op zalm en dk natuurlijk zeeforel. Misschien nog een tripje ovm ergens maar dat weet ik nog niet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

paul de bruijn

Vanwege beenbreuk en verhuizing weinig gevist,en krijg het nog steeds niet voor elkaar foto te plaatsen.Daarbij vallen de vangsten tegen idd op de een of andere manier.
Eind van de maand weer naar Denemarken,kijken of het wat is.Aan zee waren de geijkte stekken zowat uitgestorven afgelopen weken.

Franky Boy

"Als de katjes muizen, mauwen ze niet"...
Het blijft verdacht stil hier.  ;D ::)

Franky Boy

Door sommige mensen is er de laatste weken best aardig in het Oostvoornse Meer gevangen.
Ik weet het: Er zijn enkele mensen die bijna altijd wel 1 of 2 (of soms zelfs meer) mooie forellen vangen.
Voor de meeste stervelingen is dat helaas niet weggelegd.
Een van die vliegvissers die bijna altijd wel zijn visje vangt, is een doorzetter als Hans Bock.
Vaak vissen, het water (en de forellen!) steeds beter leren kennen en ook gaan vissen als een normaal mens liever thuis blijft, is zijn geheim...
Hier een verhaal op zijn website en een kort filmpje van het vissen met een fors windje:
https://hooked-on-flyfishing.com/tips/harde-wind-op-het-oostvoornse-meer/

Menno_siemensma

Werkt zeker goed, alleen moet die wel nog even leren wat meer te lachen met zulke vissen. :-X ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

p.forel

#122
Quote from: Menno_siemensma on October 24, 2021, 19:50:04
Werkt zeker goed, alleen moet die wel nog even leren wat meer te lachen met zulke vissen. :-X ;D


niet nodig als je elke keer zulke vissen vangt   en de omgeving 100 keer minder mooi is als groenland


Streamer

Is alleen wat minder ver rijden  ;D
IHYT

gijsie20

#124
Quote from: p.forel on October 25, 2021, 16:01:38

niet nodig als je elke keer zulke vissen vangt   en de omgeving 100 keer minder mooi is als groenland

Jaloers? Of ga je te weinig naar Groenland?  ;) Of uberhaupt te weinig gevist? Laat eens wat mooie verhalen horen/ zien Piet ipv dit soort reacties.