Schitterende visserij in de Italiaanse Alpen

Started by Mike, October 24, 2020, 10:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Eergister zijn we weer terug gekomen van ons weekje vissen in de Italiaanse Alpen.
Eind vorige maand ben ik daar een paar dagen geweest en dat beviel erg goed. Toen ik in de gelegenheid kwam nog een wk te gaan heb ik die meteen aangenomen.

We hebben een aantal verschillende rivieren gevist.
Er is daar kort geleden sprake geweest van extreme regenval dus de beneden stukken waren soms wat lastig.
De ravage die de extreme regenval had achter gelaten was op veel plekken goed zichtbaar. Overal lagen omgespoelde bomen en struiken. Op sommige plekken waren de stapels puin meters hoog. Het vuil hing tot wel 4 meter hoger dan het huidige waterpeil en dan weet je dat het echt te keer is gegaan.
Desalniettemin hebben we vooral hoog in de bergen, waar de weersomstandigheden minder invloed op de riviertjes hebben gehad, weer flinke aantallen met mooie vissen gevangen  8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182342]

[attachment id=2 msg=182342]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182343]

[attachment id=2 msg=182343]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182346]

[attachment id=2 msg=182346]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182347]

[attachment id=2 msg=182347]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182348]

[attachment id=2 msg=182348]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182349]

[attachment id=2 msg=182349]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Een hele hoop verschillende soorten salmoniden werden er gevangen.
Op de regenboog na zou alles wild zijn.
Vooral al die mooie saiblingetjes, vlagzalmpjes en beekforelletjes die we hoog in de bergen vingen zouden daar allemaal wild zijn, heb ik mij laten vertellen.
Als iemand hier meer verstand van heeft en wat over kan vertellen  hoor ik dat graag..
Ook vingen we zo nu en dan marmorata's.
[attachment id=1 msg=182350]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#8
[attachment id=1 msg=182351]

[attachment id=2 msg=182351]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Ook hebben we nog 1 dag gevist op een schitterend bermeertje met kristal helder water waar enorme regenbogen zwommen.
Die kon je dan op zich aangooien waarvan de meeste heel lang volgden eer ze je vlieg pakte.
Super spannend en vissen van t formaat ronde bleek..

[attachment id=1 msg=182352]

[attachment id=2 msg=182352]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=182353]

[attachment id=2 msg=182353]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

mooie reportage, mooi dat het daar nog niet gesloten seizoen was
::new::

Mike

Thx!. Sommige locaties waren wel al gesloten.
Daarvoor gaan we volgd jaar ff terug.
Er is daar zo bizar veel bevisbaar water, tjokvol met mooie vis.
Beetje vergelijkbaar met Mittershill.
Daar ben je wel ff zoet mee, eer je alles hebt gehad.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

paul de bruijn

Ziet er mooi uit.Zeker met al die verschillende soorten

Gert

Dit ziet er zeker mooi en aantrekkelijk uit!

Scaramouche

Prachtig man! Ik dacht altijd dat het in Italie net als in Frankrijk was: zo goed als leeggevist, maar dit zit er erg mooi uit. Hoe is het daar met vergunningen geregeld?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

MartinT


wh82

Erg mooi. Ben benieuwd of dat meer het oosten of westen van Noord Italië is.

gijsie20

Prachtig Mike! Mooi getekende vissen! In Italie heb je idd een berg mooie rivieren, helaas nog nooit zelf gevist.

Mike

#20
Quote from: Scaramouche on October 25, 2020, 15:08:42
Prachtig man! Ik dacht altijd dat het in Italie net als in Frankrijk was: zo goed als leeggevist, maar dit zit er erg mooi uit. Hoe is het daar met vergunningen geregeld?

Nee, Italië heeft het catch & release concept heel goed begrepen.
Er zijn heel erg veel "No Kill" zones.
Op de klein riviertjes waren er meerdere dagen dat ik dik boven de 50 vissen ving.
De Sarca was lastig door de recente overstromingen maar vorige maand had ik op de Sarca ook nog een dag met 44 vissen.
En dat was ook nog de dag van aankomst dus hadden we maar iets van 5 uurtjes gevist.
Vergunningen zijn goedkoop 15 / 20 euries en gemakkelijk te krijgen bij locale cafés en hotels.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Quote from: wh82 on October 25, 2020, 20:41:01
Erg mooi. Ben benieuwd of dat meer het oosten of westen van Noord Italië is.

We hebben gevist op Lago Di Nembia.
Erg mooi met kristal helder water en tjokvol met regenbogen van het formaatje Ronde Bleek.
Ik ving er die dag 21 en nog een bijna evenzoveel aanbeten gemist en vissen gelost. Echt spectaculair om die grote vissen elke x op je vlieg te zien afkomen  :)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Ik kan iedereen dit hotel aanraden,

https://www.postahotel.com/it

Niet mega lux ofzo maar van alle gemakken voorzien en erg betaalbaar.
De eigenaresse is super vriendelijk en gastvrij.
Je kunt bij haar vergunningen halen voor de Sarca die daar op loopafstand vandaan ligt en voor andere rivieren en t meer weet ze ook waar je moet zijn en helpt ze je op weg.

Ontbijt en diner zit bij de prijs inbegrepen en voor een paar euries maken ze een lunchpakketje voor je zodat je lekker heel de dag kunt doorvissen  :)

Het is echt een aanrader en ze kunnen de omzet goed gebruiken met al deze corona ellende.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

Erg mooie streek, mij zeer bekend. In juli / augustus kan het er druk met vliegvissers zijn. Professioneel georganiseerd, je kunt vergunningen kopen bij een machine alsof je treinkaartjes koopt in Tione. En er is een openbare uitzettingskalender (zouden ze bij de Kyll ook eens moeten doen). Stuk van Tione stroomafwaarts tot voorbij waar jij zat leek mij het mooiste gedeelte (Zone A). https://www.altosarca.it/associazione.html
::new::

Mike

@interessant!
Weet jij toevallig of er op de Chiese ook wordt gestockt ?
Ik kreeg de indruk dat het wilde vis is.
Helemaal boven kan je volgens mij amper komen met een voertuig.

Ik heb overigens net wat van m'n GoPro beelden aanelkaar geplakt.
Ik heb er express niet te veel in geknipt en geplakt om een beetje een realistisch beeld weer te geven.

Er zit een heel stuk pocketwater fishing op van de Chiese en nog een stukje Sarca met een mooie Marmorata.

Ik vis hier met een french leader van 9 m, een indicator van 1 meter en 10/00 fc van 150 cm met een 2.8 mm tungsten kraal en een flinke cdc vlieg als dropper.

Hij is geupload in Ultra HD.
Als je die ff aanklikt kan je t droge vliegje zien drijven  :)

https://youtu.be/Ulmtn3xJFOI
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER