Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

'Twas zeker gezellig Jo, volgende keer schuif ik ook bij aan de overkant ;) Zo leren we wat stekkies :-X
Mijn kleinste visje was 40, geen 30 hoor.
Die andere man had niets :'( vind ik zo lullig, kom je van ver.....dan had ik er liever 1 en hem 2 gegund, het is voor mij 15min. rijden.

Peter68

Hoi Marcel als ik zo zie vis je met een oude Orvis HLS hengel.
Ben ik niet de enigste die met deze superhengels vist.
Ik wordt af en toe voor gek verklaard maar toch leuk te zien dat ik niet de enigste
ben die nog met plezier met deze hengels vist.

Gr Peter

MarcelN

Hoi Peter,

Klopt inderdaad een 10' #8 HLS ongeslepen grafiet, een beetje rare combo met de Loop Speedrunner erop, maar het werpt prima na enig gewenning.
Het mooiste is als je de zeebaars volledig 'blocked', dan gaat die echt krom tot in het kurk 8)

Peter68

Mooi Marcel mijn hele hengelarsenaal bestaat uit deze oude Orvissen.
Van aftma 2 tot 9 ik vind het de mooiste door eenvoud en lekkerste vissende hengels die
ik heb.
Voor mij hoeft dat moderne superstrakke gedoe niet.
Trouwens je bent goed bezig op de zeebaars ,ga ook maar weer eens van de week.
Woon in Pernis dus 25 minuten en we zijn op de Maasvlakte.

Gr Petet

MarcelN

Op MP zag ik net ook weer mooi spul oude Orvis #2 en mooie reels van ene Eric....helaas ben ik leeg.
Maar 25min vanaf Pernis, ga je op de fiets?
Ik doe het in precies 15min A20-A4-A15 Rijksweg op en af, ik zit thv pontje Mssls/Rburg maar rij/vlieg liever ;D
We moeten maar eens afspreken, van het weekend probeer ik het weer, druk op de klus in A'dam weer gelukkig.

Hidde

Morgenavond maar ff proberen, niet mijn favo tij maargoed.,
Streamer niet nat sowieso geen vis

Bert J.

Een paar dagen met het vrouwtje in Zeeland, dus gisteren was een mooie
gelegenheid om mijn eerste zeebaars proberen te vangen op de Oosterschelde.
Vooraf had ik een tiental stekken gemarkeerd op Maps. Gezien de wind leek me
de zuidkant een goede keuze.
Op de eerste plek, een recht stuk dijk, stond wel een mooie stroming in het ietwat
troebele water, en er was af en toe vis aan het jagen. Fint? Zit er überhaupt wel
fint in de OS? In ieder geval kon ik ze niet tot een aanbeet verleiden. Niet met
zeebaarsstreamers, niet met kleine streamertjes maar ook niet met een garnaal.
Plek twee was een soort havenhoofd. Prachtig helder water en een mooie stroming
door het opkomende water. Vrouwtje met een boekje op de dijk en ik met mijn
korte broek in het koele water.
Tweede worp gelijk een tik op de hengel. Mijn eerste Oosterschelde-zeebaars!
Nou ja, baarsje.. Er volgden er nog twee binnen een half uur en ik had nog een
volger onder de kant. Het water kwam zeer snel op en ik kon de streamer niet
meer op diepte krijgen, zonder vast te komen zitten. Shit, hier had ik twee uur
eerder moeten zijn.
Geen groten, maar missie geslaagd!






The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Dick


Peter68

Mooi stukkie water de Oosterschelde.
Ik kom er graag  :)

Bert J.

Geweldig mooi water en gigantisch groot. Ik lees alleen niks van vliegvissers op de OS.
Wel van een aantal spinvissers die op het moment gigantisch goed zeebaars vangen daar.
Ook heel veel kleine zeebaars. Hoopgevend. Zou de zeebaarsstand zich langzaam herstellen?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Peter68

Geen idee Bert ik vis er vrij vaak met de vliegenstok.
Vang aardig Baars veel klein , maar af en toe loopt er ook wel een mooie tussendoor.
Dus ik denk zelf dat Het wel goed zit daar met de zeebaars .

Gr Peter


Bert J.

Windkracht zes gistermiddag. Op de eerste twee stekken was het gewoon niet te doen.
Na vier uur vissen zonder een stootje zag ik het eigenlijk niet meer zitten. Het water
kwam op en de hemelsluizen gingen open. Overgeschakeld op een paars/zwarte streamer
i.v.m. het donkere weer. Toch kwam de eerste aanbeet weer uit het niets.
Tot donker door gevist, alles zeiknat, maar o wat genieten.







The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

maurice

Zijn weer mooie vissen Bert.
::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

BV


Dick


Gerrit59

Wat een prachtige baarzen!
Daar heb je toch wel een 'nat pak' voor over?

Gerrit

Bert J.

Echt wel!
Ik heb ook nog een fint voor de kant verspeeld en een kleine baars, die de streamer
pakte toen ik een nieuwe worp ging inzetten.
Het rare is dat Hein geen stootje gehad heeft. Wel jammer voor hem.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

iMarco

Eergisteren nog even in de rijn gestaan... Wat een ellende met deze waterstand zeg.... Geen enkele activiteit op deze predator na dan. Het was effe sleuren en met mijn drie 'tje ging het maar net [emoji12]


Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Ik was niet de enige vandaag die succes had . Ook deze visarend die overkwam vliegen had een beste winde in zijn klauwen!




Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

jo flyfishing

Mooi Sjoerd. Knap dat je het gezien hebt.

Ik stond op de maasvlakte te zwiepen. Zeehond gezien op de stenen glooiing, maar die was te snel weg.
Babbeltje met MarcelN gedaan, die te vroeg naar huis ggegaan is: op de plaats waar we laatst stonden kwamen deze 2 kleintjes nog even dag zeggen.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain