Lijn voor in de haven

Started by Fly lunatic, December 17, 2012, 16:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Quote from: golddigger on December 19, 2012, 10:11:59
(On-topic) Ik vis ook een drijvende lijn,verklikker en verzwaarde goudkop chartreuse tag
)
Suc6
Perry

Perry,
en wat zit er tussen die goudkop en die chatreuse tag   ???
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger


Troutbuster

Quote from: JB on December 19, 2012, 10:26:29
SORRY OFF TOPIC  :-[
Robbie / Jan,

Zodat jullie niet voor verrassingen komen te staan  >:(
Op de volgende data worden er volgens de site wedstrijden gevist 23-12, 30-12, 6-1 en 13-1.

Jullie eigen Bassie, Kaketoe, ThoraxJohn, enz enz

Cheers Johnny!
Ik hou het in de gaten

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Quote from: Rob van H. on December 19, 2012, 10:40:09
een haakje John!!! ::muur:: ::geweld::

Rob,
::blabla::  ::asshole::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Als ik weer beter ben en mijn scooter weer gemaakt is ga ik eerst Maassluis weer eens onveilig maken
De laatste keer 8 stuks gefopt, dat moet beter kunnen ::)


JB

Quote from: golddigger on December 19, 2012, 11:14:52
Als ik weer beter ben en mijn scooter weer gemaakt is ga ik eerst Maassluis weer eens onveilig maken
De laatste keer 8 stuks gefopt, dat moet beter kunnen ::)

Als je beter bent en de scooter doet het wel of niet, kan je altijd bellen  ;D
Ga ik komend weekend alvast aan de slag om nymphen te binden  :(

en ff voor mijn beeldvorming bij die nymph, is het alleen een chartreuse tag of staartje a la red tag  ::new:: anders bind ik dadelijk het verkeerde type  :o
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Zeenimf

Vis altijd met een drijflijn ,en zonder beet verklikker .

De lengte van je leader hangt af hoe diep het is ,soms 3 meter en de andere keer 2meter.

Fazanten nimpf en redtag in de maten 14-16 verzwaard met een tungsten kraaltje van 2,4 mm.

Succes!!

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

weerwolf

kijk, leuk man, direct op de man spelen en toch leuk! :o

het is niet allemaal zo zwart als dat sommigen zien/denken
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

golddigger

Quote from: JB on December 19, 2012, 12:09:21
Als je beter bent en de scooter doet het wel of niet, kan je altijd bellen  ;D
Zal ik doen gozer
Ga ik komend weekend alvast aan de slag om nymphen te binden  :(

en ff voor mijn beeldvorming bij die nymph, is het alleen een chartreuse tag of staartje a la red tag  ::new:: anders bind ik dadelijk het verkeerde type  :o
Dat zou wat zijn zeg ::)
Het is gewoon een goudkop red tag, maar dan met chartreuse staartje
2.8 mm kraaltje op een tmc haak 3761 maat #14 verzwaard met loodwikkelingen
lijfje van pauwefiber of fuzzy bug
Suc6 en groet
Perry

Plantje

Ik heb ook zin om eens een keer de havens te gaan proberen! Drijvende lijn met lange leader dus. Goede tips! Ik was anders ook voor een zinklijn gegaan. En dus de beetverklikker stiekem als veredelde dobber gebruiken om te zorgen, dat de nimf op de juiste diepte rond danst?

Misschien zelfs nog stiekemer de waterdiepte eerst peilen?  :-X

Quote from: MarcelN on December 18, 2012, 16:47:55
mmmmm dan moet ik er eens gaan kijken, de kades zijn er hoog en uittillen gaat niet met dat hengeltje is superzacht, die gaat helemaal rond op een voorntje :-[ In Vlaardingen zag ik steigers bij nieuwbouw, daar maar eens kijken dan...
Niet alleen om je geliefde hengeltje, maar ook de (wat grotere) vis te beschermen lijkt het me raadzaam dat we allemaal een deugdelijk schepnet met lange steel meenemen. Of natuurlijk even vooraf goed opletten, dat je de vis met de hand kunt landen zonder risico op een nat pak :)

Jasper

Peilen kan helpen ja. En twee beetverklikkers ook, zodat je ook erg statisch zo verticaal mogelijk kan vissen

Hilco

maar dat verticaal bemoeilijk wel je aanslaan,  je zal toch eerst die "hoek" uit je lijn moeten slaan.

dus een goed zichtbaar meezinkend beetverklikkertje is ook wel slim.

Plantje

Valt er iets te zeggen van hoe diep het in de regel is in zo'n haven? 2 Meter? Meer?

Zeenimf

Dat kan van haven tot haven verschillen,normaal in de winter vissen wij hier met een leader van 3/3,5 meter ,met 2-3 nimpfen er aan .

Het is belangrijk dat je je leader helemaal goed laat afzinken ,en dan heel langzaam binnen strippen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Hilco

en als je niet met je vliegenhengel en lijn wilt pijlen ;

rolletje nylon metselkoord  -moer m10  -  iets drijvends ...   en je kan pijlen

JB

Quote from: JB on December 19, 2012, 10:03:46
Volgens de site van HV De Watergeus
Vliegvissen is verboden vanaf bruggen,
dit i.v.m. verkeerssituatie rondom
deze locaties.

Correctie
Afgelopen weekend mijn laatste vergunning binnen gekregen, daarin staat vermeld m.b.t. het vliegvissen in brielle.
Vliegvissen  vanaf bruggen, kades en steigers direct aan de openbare weg is verboden

Ook hier geldt weer de goeie lijden onder de kwaden, jammer!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hilco

Zijn er dan wel plekken die niet direct aan de openbare weg liggen ?  want daar wringt de schoen natuurlijk dat je achterwaarts over de weg zwiept........

JB

misschien dat de mannen die wat vaker de wintervoorns achterna zitten/zattenö in brielle daar wat over kunnen zeggen.
Ben zelf net lid geworden in brielle na de mooie vangsten op ons forum door forumgangers in de winter van 2011 /2012
::hulp::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hilco

Dan is het inderdaad extra balen.........dan maar hopen dat er plekken zijn die een uitzondering zijn op de regel van "direct aan de openbare weg".

jur606

#44
Mooi is dat zeg,
Ik zeg binnenkort met alle Belly boten kajaks en boten die te vinden zijn vliegvis dagje in brielle houden??? en flink zwiepen
of helemaal achter in de haven kan je in het water staan :)



als het moet over vaste stok vissers?
sorry heb je dobber niet gezien (ik zie niet zo goed daarom vliegvis ik?), of gewoon bij een viswedstrijd 30 keer langs varen in het midden (gloof niet dat ze het heel erg waarderen, maar je doet niks verkeerds dan :P)

Hilco

Misschien bied Tenkara hier dan de oplossing  :P is gewoon vaste stok  8)


Plantje

Erg jammer ja! Zoals al gesteld: je kunt toch gewoon een beetje opletten?!?

Bovendien moet je met een rolworp ook al een heel eind uit de voeten kunnen volgens mij!

MarcelN

Precies, dat doe ik ook steeds, de rolworp. Lijkt mij dé oplossing voor daar! Anders spreken/meeten we daar met een groep en laten het op een proefproces uitdraaien, de rolworp doet niets kwaad.
De belly is ook een optie(voor achter de hand).....maar wegsturen....NEVER!

Plantje

Jammere is (als ik JB mag geloven) dat het kwaad al geschied is....

ben

Je kan ook de lijn met een voerboot uitvaren!!!!