Haven van Kampen

Started by maurice, February 27, 2011, 22:07:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

vandaag was het dan zover, voor het eerst vissen in Kampen.
we hadden afgesproken bij ErickW.
zoals gewoonlijk was ik wat te vroeg. (dit keer maar 1 1/2 uur met opzet ;D)
dus nog even voor de laatste keer de EP-streamer te water laten.
Fat Lady i am bag.
maar daar gaar het nu niet over. ;D

Na een kopje soep zijn we met z`n #en vertrokken uit het mooie oosten waar het na een aantal motregen buien mooi droog was geworden.
na een uurtje in Kampen mooi de auto naast de Haven.
Guusgeluk stond als eerste bij het water en wis bij worp 3 of 4 al een mooie boot te haken.
na een 1/2 uurtje in de regen met hier en daar een sneeuwvlok de stad in gegaan.
leuk vissen daar met de auto`s links en rechts naast je en vele bomen en takken boven je.
ondertussen werd de regen steeds meer sneeuw en werd de wind kouder.
de temperatuur was tot 0gr gezakt en dat is 10 graden lager dan waar ik deze ochtend had gestaan.
onder tussen kwamen we nog 2 malloten met een vliegenlat tegen, Joost en Wilco.
van hen hoorde we dat Henk en Robert al vertrokken waren .
dus er liepen 7 malloten door kampen met een vliegenlat.
na een praatje zijn ErickW, Guusgeluk en ik naar de IJssel gelopen om zo al vissend terug te gaan naar de haven.
ondertussen op de terug weg kwam Joost er weer aan in zijn gewone kleren
ze hadden het opgegeven, en daar konden we wel in komen.
Wilco komt ook nog even langs in de auto met de kachel aan, lekker warm hoor in de auto.
en om eerlijk te zijn hebben we na dat we elkaar gedag hadden gezegd de hengels ook niet meer laten zwiepen.
en zijn we in 1 streep naar de auto gelopen, in gestapt en naar huis gegaan.
mooi op tijd onderweg een beste sneeuwbui gehad.
maar toch nor dit 2 uur gevist in Kampen.



Maurice

OOOHHH JA,

we hebben niets gevangen.
Guusgeluk heeft een snoekbaarsje verspeeld.

Erick nogmaals BEDANKT
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Wilco

Met de vangsten was het zeer droevig. De vis was aanwezig anders kan je geen vis haken. Aangezien ik goed ben in het vis haken, wat niks te maken heeft met stropen Joost, De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet  ;D ;D ;D is het me weer gelukt om vis te haken op half water. Een paar leuke voorn's gevangen maar het was matig. Enkele mooie aanbeten...visje vangen en weer doorlopen. De vis had het denk ik ook koud en last van de sneeuw.

Rossie69

Had wel wat,maar tis niet echt mijn visserrij op deze manier,zal ook wel aan de kou hebben gelegen.
en die smerige regen.

Smorgens even een uurtje staan rommelen in Hasselt,waar ook een bekende langs kwam.
de naam laat ik maar achter wegge ;)

Op naar kampn,burglwal.
was niet zoals ik me had voorgesteld,maarja was er, en dan maar even proberen.
Had een paar tikkies waar ik niet op kon slaan,en verspeelde een dikke.

Robert ving een baarsje en een pos.
later op het eind nog een mooie blankvoorn,mooie vis.
en een verkeersbord :)

14:30 lekker de boel ingepakt en afscheid genomen van de mannen.
en in een lekkere warme auto op naar huis,waar een lekker bord snert stond te wachten :)
en waar we nu nog plezier van hebben hahaha.

Bedanky Wilco voor de gidserrij.


Sieger

Je kunt daar ook heel erg lekker vangen in het centrum, maar een beetje mazzel komt er volgens mij wel bij kijken..

Vorig jaar een middagje gestaan en in een 1 1/2 uur meer dan 20 voorns boven de 30 cm gevangen... Maar dat was een week voor de sluizen (schotten) weer open gingen... Klaar voor de start ...


Sieger

ErickW

Het was in ieder geval een heel gezellige middag. We zijn vanuit Kampen naar de Chinees gegaan en hebben nog even heerlijk nagezeten. Ach ja, we waren in ieder geval niet de enige gekken, het moest en zou gewoon doorgaan.

Het verwachtingspatroon van GuusGeluk werd helaas geen waarheid......wel jammer.....maar dat komt nog wel een keer.

HappyFisherman

Dat was vrijdagmiddag ook al zo  ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

GuusGeluk

At Maurice:

Worp 5 en het was een steigerpaal..... :-)  Hahaha...... Beetje jammerlijke eraan was dat ik al meteen een nieuwe vlieg eraan moest knopen en ook al was ik nog maar even uit de auto... m'n handen waren al behoorlijk koud.
Al met al toch even prima gevist..... De vangsten bleven inderdaad uit, maar goed.... kan het de volgende keer alleen maar weer beter worden. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Vrijdag een boete van plus minus euro te pakken gehad, omdat ik vispas niet bij me had. Haha.... er zat me dus wel meer tegen afgelopen weekend.

Leute bedankt voor de visdag!!!!!!!!

Groeten,

Jan Willem

GuusGeluk

Eh... Happyfisherman.... kijk uit he... straks knikker ik je in het water ;-)  Haha..... Vrijdag was het wel mooie middag toch?

HappyFisherman

Jazeker! Vanmiddag die ene die me nog een streamer en onderlijn schuldig is geprobeerd, maar geen tikkie gehad. Elke auto die langskomt en stopt geeft me wel ff een kutgevoel!

Oh ja, wie wil je meenemen om me er in te knikkeren dan? HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

Quote from: Rossie69 on February 28, 2011, 20:07:30
Had wel wat,maar tis niet echt mijn visserrij op deze manier,zal ook wel aan de kou hebben gelegen.

spreek je wel weer als je je eigen klem heb gevangen, dan is het erg leuk voorn vissen. ;)

Rossie69

nee joh niks waard dat tussen de auto,s vissen.

heletijd opletten met elke worp die je maakt.
geef me de ruimte maar,vrij als een vogel met niemand achter ons heen.

is geen vissen joh :)


GuusGeluk

At Happyfisherman:

Ik gooi wel een potje TwenteBier in het water.... Springen die TwenteFans zo achteraan.... Hoef ik dus niets meer te doen ;-)

Owjah beetje lachen vanaf de kant, terwijl ik zelf de andere opdrink :-)


maurice

ik had nog wel wat gevangen hoor,
maar dat was in de te vroeg aanwezig tijd.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Waterhen Bloa

Natuurlijk kan er af en toe in de Burgwal heel leuk vis gevangen worden, of het wat met de gemiddelde beleving van vliegvissen te maken heeft, laat ik maar even in het midden (hoewel ik het persoonlijk "niet wat vind"). Maar het heeft natuurlijk weinig te maken met het onderwerp "Haven van Kampen" ...... het wordt de hoogste tijd dat het vissen aan de overkant van de haven weer leuk wordt !

hendri

wat is er zo speciaal aan de overkant van de haven dan? ???

dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Waterhen Bloa

Quote from: hendri on March 02, 2011, 21:54:10
wat is er zo speciaal aan de overkant van de haven dan? ???

Nou uhhhh, een aantal super Roofblei stekken en in het gat van Seveningen kun je op zomeravonden ook een heel leuke visserij hebben.

hendri

maar euh das toch waar ze van de kingfisher de werptrainingen doen?
is idd mooi stukje om te vissen ja. maar voor mij wel een beetje te ver om zo maar ff op de dolle pof heen te krossen. moet je toch wel iemand hebben die er een beetje de stekkies kent denk ik.

Gert

Quote from: maurice on March 02, 2011, 08:57:24
ik had nog wel wat gevangen hoor,
maar dat was in de te vroeg aanwezig tijd.



Maar waar is dat verhaal dan terug te vinden, van die dame van 118cm?

Arno

He Hendri je rijd wel naar de mastenbroekerpolder als je 10 minuten doorrijd ben je bij het gat van seveningen
is alleen wel lastig om de doorgang te vinden om bij het water te komen
dus misschien een keer afspreken?

Gr Arno

hendri

ja klopt arno, in mastenbroek ken ik de weg. kwam daar al als klijne manneke snoeken met mn maatje. die plekken aan de ijssel die ken ik niet, dus dan ga je er niet zo snel alleen naar toe zonder te weten waar je moet beginnen.
een keer wat afspreken lijkt me leuk. nog een paar weekjes wachten voor dat de vis daar weer zit? of hoe lang duurt dat nog ongeveer?

maurice

Quote from: Gert on March 03, 2011, 23:47:15
Maar waar is dat verhaal dan terug te vinden, van die dame van 118cm?

nergens
::bbq:: ::proost:: ::proost::