Roe deer hair

Started by Beertje, April 08, 2014, 18:20:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Wat is Roe deerhair? Wat is daar anders aan dan gewoon deerhair?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

'k Heb er ook al eens naar gekeken. Is het niet te herleiden naar de distributeur/leverancier? Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Hareline?

Beertje

Wat ik er zelf over heb kunnen vinden is dit: http://thefeatherbender.com/2014/02/05/european-roe-deer-hair-tools-and-top-tying-tips/
Maar dat zegt mij nog niets over het verschil in het gebruik met ander deerhair bij het vliegbinden, werkt het makkelijker/beter, wordt de vlieg mooier enz.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen. Onze Noorman Peter misschien?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

goswit

Beertje. Het zegd mij niets, maar hoe mooier de naam , hoe duurder ? :-\
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Sieger

Roe deer is Ree

Deer is Hert

Verschillend soort beestje dus... Of er veel verschil in de vacht en haren zit, weet ik zo niet, maar denk het wel. Ook in de wintervacht en zomervacht van een Hert zit veel verschil.

De ene heeft holle haren en de andere niet (vergeet alleen altijd welke nu hol is... de winter of zomer vacht...  ::) )


Sieger

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

catchem

Roe deer hair is wat dunner dan gewoon deer hair, fijn voor kleinere vliegjes, eigenschappen zijn verder hetzelfde.

HappyFisherman

Dat ligt er dan meer aan vanwaar op het beest je stukkie vel vandaan komt. Ben toevallig ooit eens op het forum terecht gekomen door het kopen van een lap ree 😊

@Sieger, wanneer zou jij de meeste isolatie willen, zomer of winter...?
Vliegvissen is bevlogen vissen...