Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

Redbull dames zijn wel  heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker

Rossie69


merijn1982

Tight lines!!

markpiet

Ook nog even 2,5 uur erop uit geweest hier in Roelofarendsveen. Leverde me toch nog 2 snoeken op waarbij de grootste 65 cm was.
Ik had er eigenlijk weinig vertrouwen in. Maar als die streamer niet in het water ligt vangt die zeker niets hé.


[attachment deleted by admin]
groeten van Mark
><((((0>

Rossie69

mark helemaal gelijk.

mooie vangst toch .

hier net zo lag nog in mn nest wordt gebeld .
zin in vissen jo .
beter toch lekker klooien aan de waterkant.


hvbuel

#1405
Jaaa, vandaag mijn eerste vangst aan de vliegenhengel !
Ik had het geluk een ervaren vliegvisser te treffen, op De Ronde Bleek, die me wat fijne kneepjes heeft bij gebracht, tips heeft gegeven, me voorzien heeft van een doeltreffende setup en ook nog eens fotos heeft gemaakt.
Resultaat : 2 mooie forellen en een memorabele dag....



[attachment deleted by admin]

merijn1982

Lekker bezig markpiet en hvbuel ::goodjob::
Tight lines!!

vinfoto

Quote from: hvbuel on November 09, 2014, 23:55:59
Jaaa, vandaag mijn eerste vangst aan de vliegenhengel !
Ik had het geluk een ervaren vliegvisser te treffen, op De Ronde Bleek, die me wat fijne kneepjes heeft bij gebracht, tips heeft gegeven, me voorzien heeft van een doeltreffende setup en ook nog eens fotos heeft gemaakt.
Resultaat : 2 mooie forellen en een memorabele dag....

Top, mooie vissen en plaatjes, ik hoop zaterdag ook me eerst forel te vangen :)

Hilco de Visser

de forellen hopen van niet  :P

GJ

Vanochtend even een uurtje staan vissen. Ga zo richting werk maar had even een uurtje tijd. Het was KOUD!. kon mijn vingers niet bewegen. Nimfen knopen is dan wel heel moeilijk :)
Niks gevangen helaas. Vorige week hebben ze wat sloten schoon gemaakt. Inmiddels is het water wel weer helder. Heb een heel stuk afgelopen op zoek naar de vis. hier en daar een beetje activiteit maar uiteindelijk werd het niks. Morgen ben ik een dagje vrij en ga ik op zoek naar de vis. Hopelijk morgen meer succes dus.

Troutbuster

Quote from: vinfoto on November 10, 2014, 08:12:51
Top, mooie vissen en plaatjes, ik hoop zaterdag ook me eerst forel te vangen :)

Waar ga je zaterdag vissen Vin??

Gr

Jan
"Petri Heil"


vinfoto


merijn1982

Succes vinfoto!! Hopelijk pak je een paar forellen.

Zelf was ik vanmiddag ff twee uurtjes wezen vissen. 3 baarsjes. Een voorn en een pos was het resultaat. Veel aanbeten maar ze waren voorzichtig.
Tight lines!!

Troutbuster

Quote from: vinfoto on November 10, 2014, 16:05:37
is dat een strikvraag :) ?

Nope!!

Als je de Wranghe bedoelt, dat is as zondag (16-11-14) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


vinfoto

ik zie het inderdaad....zondag ook goed

BV

Vissen wel , vangen niks... :(
Van zons op tot onder; 1 snoekje 60cm gelost en voor de rest geen vis te zien. Hm effe nadenken wat ik morgen ga doen.

Hilco de Visser

drop shotten op baars? ::agree::

Jan Damman

#1417
Quote from: BV on November 10, 2014, 18:50:15

Van zons op tot onder; 1 snoekje 60cm gelost en voor de rest geen vis te zien. Hm effe nadenken wat ik morgen ga doen.

Gewoon weer achter de snoek aan Bart, de aanhouder wint. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Vandaag een plasje bezocht waar ik al dikwijls langsgekomen ben maar wat betreft het vliegvissen er niet zo gunstig uitzag vanwege de begroeiing rondom.
Daar aangekomen eerst  gekeken naar de diepte en dat valt tegen, een anderhalve meter uit de kant sta ik al tot aan het randje van mijn lieslaarzen in het water.
Dan maar een plekje zoeken waar ik op de kant kan staan en ook nog een paar worpen kan doen.
Eerst een drie / vier worpen naar rechts zo goed en kwaad als het kon.
Dan maar naar links, ik gooi en laat de streamer even wat zakken geef een strip en zie een schim uit de kant komen en hangen 78 cm, mijn dag is al goed  😀
Daarna nog even verder rondgelopen, ik wring me door de stuiken en zie onder de kant een snoek wegschieten, jammer.
Verder geen ruimte om bij het water te komen wat wel heel erg jammer is een mooie plas en het ruikt naar snoek,maar goed ik heb het geprobeerd en gevangen, nr 16 van dit seizoen 😀
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gerrit59

Zo zie je maar weer Jan.........
Je moet het gewoon proberen. Heb ook al snoek gevangen op plekken waar ik eerst gewoon aan voorbij reed.

Gerrit

Beertje

Het is 10 november, De meeste vliegvissers hebben hun drietje verruild voor een zeven of een acht hengel om achter de snoeken aan te gaan.
Maar wij (Jaap en ik) niet. Wij zijn vandaag nog maar weer eens op voorn gaan vissen met de nimf. En het werd een prachtige middag met veel voorns .
En Jaap haakte nog een snoek met de nimf op  haakje 14,het was ongeveer een vijfgtiger die na een minuutje los schoot. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Trouwens Jan.......
Gevangen met de Scott van Arno?

Rossie69


Jan Damman

Quote from: Gerrit59 on November 10, 2014, 22:32:30
Trouwens Jan.......
Gevangen met de Scott van Arno?

Ja Gerrit, op de scott die van Arno heb overgenomen.

Gooit perfect icm een Cortland Pike line.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

Vandaag naar Bergambacht geweest en ik heb eindelijk mijn eerste snoek van het jaar te pakken en het was een mooie.  De foto is verstuurt voor de Gouden Streamer (de meter lag niet 100% juist, maar ik hoop dat hij toch kan meedoen, als je inzoomt kan je de grote zien).  Later nog eentje aan gehad, die van dezelfde grote was, maar spijtig genoeg schoot hij los net voor het netten.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>