Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Ja hilco maar met de vele boten en vaste stokvissers en doodaas smijters is het dringen daar. Dus een forumuitje word erg lastig daar. Komt bij dat de harderwijkse visvereniging op zaterdag en die uit zeewolfe op zondag daar wedstrijden vissen :'(

zo gj. Niet helemaal je lucky day zo te lezen. Maar wel lekker geworpen ::goodjob:: het valt allemaal erg mee met die snoeken hoor! Mensen maken het groter als het is. Als je normaal doet komt het best goed. En af en toe een schrammetje hoort erbij.
Tight lines!!

Hilco de Visser

en zo is vissen dus ook leuk als je niks vangt  :-*

Gerrit72


GJ, een mooi beschreven avontuur! & die snoek komt echt wel...gewoon volhouden!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Paar gouwe ouwe stekkies bezocht met 1 die em echt kwam halen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Mooi Bram, de eerste dit jaar?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Jep. Was ook nog niet geweest na de zomer.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Als afsluiting van het seizoen net voor de vele regen drie dagen naar de Eifel geweest met maatje Henk ( Doema ).

De resultaten waren goed en we hebben bijna alle soorten die er rond zwemmen gevangen, tw Bruin, Regenboog, Vlagzalm, Kopvoorn, Alvers en Baars.
Van de eerste vier hebben we meerdere mooie formaten gevangen zo had ik een Bruine van 36 cm en een Kopvoorn van 50 cm.

We hebben zowel op droog als met de nymph resultaten gehad behalve de laatste dag toen was er wegens de hevige bladval bijna niet te vissen met droog.

Jammer dat er nu zoveel water valt daar anders was ik maandag nog wel een dag gegaan, maar goed we hebben een mooi seizoen gehad al hebben we daar dan wel zo'n 7000 km voor moeten rijden.

Groet, dubbel D.   ;D

ps foto,s zijn te groot en kan ik niet plaatsen. :-[
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Ik probeer het nog een keer  :)

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

En nog een foto.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Mooi Jan. Als het meezit ga ik zondag nog ff met de camper die kant op.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Lekekr Jan!!
::goodjob::

Seizoen weer bijna over helaas

Batterij weer opladen, dozen aanvullen en ergens in mei wordt het weer tijd om er op uit te trekken (of eerder als we net zo'n "winter" krijgen als de afgelopen winter!)

Gr

Jan (dien Oaren ;))
"Petri Heil"


Jan Damman

Quote from: HappyFisherman on October 09, 2014, 16:03:26Als het meezit ga ik zondag nog ff met de camper die kant op.

Ik hoop voor je dat het water wil zakken tegen die tijd, het staat daar nu op 109 cm, dat is toch een cm of 35-40 te hoog.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Quote from: Troutbuster on October 09, 2014, 16:36:22
Lekekr Jan!!
::goodjob::


(of eerder als we net zo'n "winter" krijgen als de afgelopen winter!)

Gr

Jan (dien Oaren ;))

Dat word toch wel 16 mrt als het weer het toe laat. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Team

Is er nog gevist vandaag?????   

Jan op die foto,s staat een datum van July, geeft de camera aan??  dat is niet vandaag , zijn wel mooie vissen

Cherlock Holmes
NUNC  AUT  NUNQUAM

Jan Damman

Quote from: Team on October 09, 2014, 17:24:32
Is er nog gevist vandaag?????   

Jan op die foto,s staat een datum van July, geeft de camera aan??  dat is niet vandaag , zijn wel mooie vissen

Cherlock Holmes

Ik zal het aan maatje Henk doorgeven, kan hij het anders instellen of niet. :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Joost S.

#1115
Nog even staan hoesten langs het water, en man, dan denk je dat je weer een stuk fitter bent, maar als je dan eenmaal bezig bent. Dan blijkt daar niks van. Het zweet brak me uit en helemaal afgewerkt na een uurtje zwiepen.


Niks helaas. Zelfs een diver in een duiker gaf niet het gewenste resultaat, ;-).

[/URL]


Ach ja, het ging nu even meer over de frisse neus halen.

Hilco de Visser

Even voor de ongelovige beginners;

je zoekt een leuk watertje op waar wat kleine vissen aan de oppervlakte cruisen
je probeert zo dicht mogelijk tegen de overhangende boom te werpen ( soms er in ;-) )

het water is zo 70 cm diep en licht stromend.
je knoopt aan je vlliegenlijk 1 meter 10/100 en een nimfje ( scrubhook 14  pauwerfiberlijfje met zilver ribbing messing kraaltje en oranje wollen staartje)
20 cm vanaf de vliegenlijn knoop je een water ballonnetje als beetverklikker
je werpt en heeeeeeeeel langzaam strip je de boel binnen.
bij een trillende of stil vallende beetverklikker heb je beet of zit je achter een plant.  je merkt het verschil met aanslaan.
bij een weg schietende beet verklikker heb je zeker beet 





zeker 20 van deze voorns in anderhalf uur ( ik heb grote handen )








Gert

Da's een mooi formaat Hilco!
Ik doe het ongeveer op dezelfde manier hier in de polderslootjes: activiteit zoeken in de oppervlakte. Wat aantallen betreft haal ik dat soms ook wel, maar niet qua afmetingen.
Wel variatie: zitten meestal ook ruisvoorntjes en baarsjes tussen.

Ik vis daar overigens zonder beetverklikker en doorgaans stroomt het er niet (of ze moeten aan het spuien zijn). Misschien dat het voor de aantallen nog wat uitmaakt, met of zonder beetverklikker, maar voor het formaat niet denk ik ;).

Oke "beginners", ben benieuwd naar jullie ervaringen na het lezen van Hilco z'n werkwijze.

Groet,
Gert


Gert

Nog even een aanvulling:
Er zijn niet altijd overhangende bomen, maar ook onder de bladeren die momenteel op het water drijven, en vooral onder plukjes eendenkroost (niet die dikke koek, maar de uitlopers ervan zeg maar) is vaak vis te vinden.

Plantje


GJ

Heb net 2 uur staan vissen zonder iets te vangen...

Je schrijft "1 meter 10/100". die heb ik. Knoop je die letterlijk aan je vliegenlijn of gebruik je eerst nog een leader? Toen ik mijn hengel kocht werd mij op het hart gedrukt altijd de leader te gebruiken en daaraan een tippet. Dus ik vis bijna zoals je schrijft meer dan eerst een 7,5ft gevlochten leader en dat 10 of 12/100 tippet. Met iets dat lijkt wat er op jouw foto staat.

Tnx,
Gert-Jan

HappyFisherman

Prima set up GJ. Gewoon volhouden, gevoel voor het vangen komt vanzelf...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Met een nimf kun je vaak ook wel met een stuk nylon van één dikte vissen.

wouter veuger

Mooie voorns hilco!

Gj: idd gewoon volhouden,probeer steeds nieuwe stekken,zo kom je vanzelf plekjes tegen waar vis ligt.

Plantje

Ze hebben de waterplanten achter ons huis weggehaald! Er was dus weer te vissen!

Even kort met een droog vliegje gevist, maar los van een paar aanbeten niets binnen kunnen halen. Maar toch maar weer even bezig geweest.