Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Mooie vangsten allemaal weer! Lijkt me idd een schroef wond sjoerd.  Maar als de vis nog aast zal hij het wel overleven. Mooier word ie er alleen niet op:-)
Tight lines!!

looland

#802
He he , eindelijk na tig blanksessies ......m'n eerste voorntje .....in 1 van de grachtjes van Harderwijk .

Plantje

En niet eens zo'n hele kleine of wel?

looland

Was inderdaad niet de kleinste van het rondzwemmende kluppie , schat hem zo'n 16 cm .  Handje vol zal ik maar zeggen .
De rest wat er omheen zwom was veel formaat 8-10cm , maar die zaten alleen maar beetje tegen de vlieg aan te tikken .

Erwin

#805
Ik heb gisteren weer eens lekker gevist in Zevenaar. Ik had een setup gemaakt volgens de nimfjes-site die Beertje laatst had gepost. Dat houdt eigenlijk in een leader met een ruime meter tippet waaraan twee nimfjes zijn bevestigd. Onder het onderste nimfje hing dan nog een centimeter of tien tippet met aan het uiteinde een loodje. Mits goed uitgebalanceerd sleept de onderste nimf dan niet over de bodem. Uiteraard dit alles met een beetverklikker. Nou, het niet over de bodem slepen ging dus mis. Ik bleef tot twee keer toe achter een stuk lijn hangen dat een karpervisser voor mij blijkbaar had verloren. Er zat echter zulk zwaar lood aan dat mijn lijn telkens knapte waardoor ik direct weer twee vliegen lichter was :(
Na vier nimfen minder besloot ik toch maar te verkassen en hield het toen bij 1 pheasanttail maatje 14 aan de punt.

Dat ging lekker. Toch zo een aantal leuke baarzen weten te verschalken. (geen foto's). Ik zag steeds bellen van azende brasems of karpertjes omhoog komen en wierp die wel steeds aan, maar het bleef bij de baarzen. Ik denk dat ik toch nog te ver van de bodem af zat. ik moet toch eens iets bedenken waarop ik snel de diepte van een bepaald water te weten kom. Steeds een vaste stok met peillood meenemen is ook niks. Misschien de verklikker net zinkend maken. Als ie dan drijft weet je dat je op de bodem zit.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

sjoerd

#806
Gewoon de leaderlengte anderhalf keer de waterdiepte dan kom je met een verzwaard nimfje diep genoeg. Wat die bellenblazende brasems of karpertjes betreft: Die zul je niet zo snel haken aan een nimfje. Kennelijk is het water niet al te helder of aardig diep anders had je de vissen immers wel gezien :) . Maar een loodje  onder je nimfen. Dat is niet echt nodig. Als je dicht bij de bodem wilt vissen lukt dat met een verzwaarde nimf en lange leaderpunt ook heel goed.

Sjoerd

Jaspero

Weer eens gevist vanavond. Twee leuke snoekjes vlogen uit de kant. Had het 4tje mee en daarmee nog wat voorn en een baarsje gevangen. Leuk avondje zo!

Gert

Hee Jasper, ik heb vanavond ook nog ff gevist bij de kinderboerderij. (Zelfde water als waar we ooit gesnoekt hebben, maar dan aan de andere kant van de weg). Ben je daar vanavond ook geweest?
Vang me helemaal klem aan voorntjes en baarsjes de laatste tijd. Met een #3 is dat heel leuk. Met een viertje ook nog wel denk ik.

Groet,
Gert

Jaspero

Hoi Gert,

Ik ben ergens anders geweest gisteren. Wel een keertje geweest bij die kinderboerderij, maar weinig actie gehad (snoek). Binnekort maar eens met wat mini streamertjes die kant op voor die baars ? :)

sjoerd

Het was lekker warm vandaag, dus heerlijk om  op het grote water te vertoeven.
Lekker gevangen , variƫrend van brasems op de muggelarvenimf van Merijn tot fraaie windes en zelfs twee roofbleien op de droge vlieg!
Sjoerd







HappyFisherman

Potverdorie wat een knaller die onderste!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Goede vangst!! Blij dat ik er een btje mee heb geholpen:-) en wat een bak van een roofblei zeg!! Prachtig!!
heb zelf helaas maar even tijd morgen ochtend dus voor mij geen baggel en bqq maar ff op karper in de vroege uurtjes. Hopelijk succesvol!!
Tight lines!!

Jan Damman

#813
Gisteren met maatje Henk ( Doema ) een dagje Eifel. Laag water een redelijk temperatuurtje en een zeer grote hoeveelheid mini kopvoorns voerde wel de boventoon, wat het vissen met droog wel bemoeilijkte.

Met z'n tweeen een redelijke hoeveelheid forel kunnen vangen en voor Henk een kopvoorn van 45 cm en voor mij deze kilo knaller 51 cm, alles op droge vlieg.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Plantje

Potverdrie! Dat is een deftige forel Jan!

goswit

Mooie vis Jan.    Wat mij opvalt is dat het water troebel is of zie ik dat verkeerd . Komen regelmatig foto s uit dat gebied en zie je het vaker .

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

En ik maar denken dat er geen regenboog uit gezet mochten worden in de eifel..
Mooie vis Jan.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Damman

Gos,

Het water was kraakhelder dus dat is de lichtval die een vertekend beeld geeft.

Maurice,

Dit is de eerste keer dat ik een regenboog vang op die rivier, Henk heeft er twee jaar geleden ook een gevangen op een ander stuk dus dit is vermoedelijk een dwaling, maar goed ik had hem of haar wel. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

Zal wel ja, weet dat Ed er voorig jaar ook een had, een dikke 45er.
En daar waren veel Duitsers niet blij mee.
(Vooral de bezitters van het water aangezien er een uitzetverbod geld voor regenboog)

Dit jaar zelf een geweldige mooie vis gevangen in de eifel.
Een. Is die al tig jaar niet meer word uitgezet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

iamveenstra

Ik heb gisteravond mijn eerste ruisvoorn gevangen zonder verklikker. En ik moet zeggen dat het wel echt tof is als je de lijn in je hand hebt en dan de aanbeet voelt. Het was eigenlijk uit nood geboren omdat ik kort daarvoor mijn lijn inclusief verklikker in een tak had geworpen en ik geen andere verklikkers meer bij me had.
Ik had gisteravond ook besloten om een keer niet mijn karperhengeltje mee te nemen zodat ik lekker voorn kon vangen.
De afgelopen tijden heb ik geen karper gezien dus dacht dat het nu ook niet zo gebeuren. Zoals altijd is dat natuurlijk de goden verzoeken. Kwam een grote koikarper tegen die aan het grazen was en ik denk nog wel 5/6 andere karpers die aan het azen waren.
Ik weet wel dat ik vanavond weer heen ga en dan mijn karperhengeltje meeneem.
Dus hopelijk wordt dit verhaal vervolgt vandaag;-)
Eer was was was, was was is...

Doema

Goswit, het water is troebel omdat ik mij rot gelopen heb om deze foto te maken voor mijn maat!

Henk.

gijsie20

Dat is een beste Jan! Die heeft in ieder geval genoeg te eten gehad zo te zien  ;D

Hilco de Visser

als je een goed drijvende lijn hebt , heb je helemaal geen verklikker nodig.
je ziet dan vanzelf het (schokje) op je vliegenlijn en kan dan de haak zetten.

Jan Damman

Quote from: Doema on July 05, 2014, 20:11:55
Goswit, het water is troebel omdat ik mij rot gelopen heb om deze foto te maken voor mijn maat!

Henk.

Waarvoor nog dank Henk, volgende week maak ik ze van jou. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Joost S.

Quote from: Hilco de Visser on July 05, 2014, 23:24:31
als je een goed drijvende lijn hebt , heb je helemaal geen verklikker nodig.
je ziet dan vanzelf het (schokje) op je vliegenlijn en kan dan de haak zetten.

Vis je wel vele malen minder scherp Hilco.