Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Wat een mooie scherpe foto's Tymen! Ook goede poses ( kan ik nog wat van leren.. ik kijk altijd verkeerd :-) )
Tight lines!!

Gerrit72


Mooie foto's Tymen

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

iamveenstra

Wat ik nooit zo goed snap is dat iedereen de vissen wel ziet. Ik zie eigenlijk bijna nooit vis...
En ik heb het idee dat ik ergens dan iets niet goed doe.  :) Ik heb gewoon een polaroid bril op, kijk op de plekken waar ik vis zou verwachten, maar ik zie ze gewoon niet.
hmmzzz...
greetzz
Eer was was was, was was is...

Plantje

Heel erg herkenbaar! Wil daar ook nog steeds een keer een topic over starten.

Met name met nimf vissen is dat lastig!

sjoerd

Quote from: iamveenstra on June 27, 2014, 11:46:15
Wat ik nooit zo goed snap is dat iedereen de vissen wel ziet. Ik zie eigenlijk bijna nooit vis...
En ik heb het idee dat ik ergens dan iets niet goed doe.  :) Ik heb gewoon een polaroid bril op, kijk op de plekken waar ik vis zou verwachten, maar ik zie ze gewoon niet.
hmmzzz...
greetzz

Ik heb anders vanmiddag waar jij woont in die sloten genoeg vissen gezien. Van brasems tot aan de oppervlakte azende grote graskarpers. Nou ja DIE kun je toch niet missen , lijkt mij. Daar heb je zelfs geen polabril voor nodig.

Sjoerd

sjoerd

vanmiddag voor het begon te hozen, nog even naar de IJssel geweest en weer enkele grote windes kunnen vangen.
Blijft leuk om ze eerst te vinden en dan aan te werpen.



Deze 50 plusser aasde zo dicht tegen het kantje aan dat zijn of haar rugvin boven water uitstak. Ik dacht eerst aan brasem.


zoals je kunt zien was het water weer glashelder, ondanks de scheepvaart.



en nog een bak

en zwemmen maar weer



één van de maar liefst 12 ooievaars die in de uiterwaarden rondliepen.



en nummer drie. Toen was het over

Daarna nog een poging gedaan om elders, een graskarper te foppen maar ondanks dat ik er enkele zag azen, lukte dat niet. Deels vanwege de zeer hoge begroeiing langs de sloten, waardoor je eigenlijk de vis niet goed kon aanwerpen en toen de regen met bakken uit de hemel viel, was het vissen over. Wel genoten van een grote graskarper, die heel voorzichtig, alsof hij een vliegje van de oppervlakte pakte, rustig op het water liggende blaadjes pakte!

Gr Sjoerd

FSCHAMP

Schitterende vissen Sjoerd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Klasse Sjoerd, ziet er goed uit.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Plantje

Wat een schitterende vissen Sjoerd!

Vanavond nog even achter het huis gaan vissen. Met de toestand die mijn vriendin nu heeft kan ik het me haast niet veroorloven enkele uren van huis te gaan. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt of dat ze gaat bevallen. (Vooral dat laatste!)

Op het moment zag ik even helemaal niets zwemmen. Zag hier en daar wat bubbeltjes en dat was het zo'n beetje. Enige echte beweging die ik zag was een waterrat die lekker aan het rond scharrelen was. Ik heb dus met een pheasant tail het stukje afgevist. Ik heb één leuke aanbeet gehad en even vis gevoeld, maar die schoot weer los. En daarna heb ik nog een stukje af gevist waar ik flink wat beetjes voelde. Maar ik kon geen vis haken. Tot op een gegeven moment ineens een visje had hangen. Niet geweldig, maar het was een leuke voorn. Moest even de hakensteker gebruiken en toen kon ie weer zwemmen. Dan is mijn visdagje goed!

Tot ik een vleermuis boven mijn hoofd zag cirkelen. En sinds ik onlangs tijdens het hardlopen bijna zo'n ding tegen mijn harsens heb gehad heb ik het daar niet meer zo op :S Dus toen ben ik maar gestopt.

Nadere inspectie wees uit, dat mijn nimfje nog steeds veel te dik is en daardoor simpelweg niet echt gepakt kan worden door de vis. Toch weer leuk. Heerlijk om water achter het huis te hebben!

merijn1982

Tight lines!!

merijn1982

Vanmorgen weer even een paar uurtjes op karper gevist. Ging weer lekker! Wel wat missers helaas. Maar dat hoort er ook bij! Had vandaag ook me eerste brasem op de carpbol! Verder 2 karpers. Niet groot maar nog steeds erg leuk. Ene had een rare bochel. Had ook een soort wond waar de knik zit. Vaag.. maargoed hij kan er prima mee overleven zo te zien





Tight lines!!

sjoerd

Leuk Merijn,
brasem en winde heb ik ook al eens aan het oranje zalmeitje gevangen maar dat zijn  uitzonderingen !
Inderdaad een vreemde karper, die ene gebochelde. Ziet er niet echt gezond uit maar of het 'm deert?
gr Sjoerd

iamveenstra

QuoteIk heb anders vanmiddag waar jij woont in die sloten genoeg vissen gezien. Van brasems tot aan de oppervlakte azende grote graskarpers. Nou ja DIE kun je toch niet missen , lijkt mij. Daar heb je zelfs geen polabril voor nodig.

Re: Is er nog gevist vandaag?

In de slootjes in Zwolle zuid zie ik ze ook wel.
Maar als ik kijk naar de ijssel tussen de kribben zie ik de windes echt niet. Laat staan de roofblei in de stroming. Ik heb dan dus echt het idee dat ik op verkeerde plekken in de ijssel vis. Alhoewel dat bijna niet kan, want er moet zat vis zitten.
aan de vissen die je vandaag hebt gevangen is ook wel te zien dat er vis zit. (mooie vis trouwens.)
Ik ga gewoon stug door en blijf proberen.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Scaramouche

Afgelopen week zag ik wat kolkjes in een klein slootje op weg naar huis, vandaag maar eve ngaan kijken. In het slootje blijkt niet meer dan 25 cm te staan. Er zwemmen wat heel kleine karpertje rond, misschien 35 cm. Steeds aanwerpen met een maggotfly, maar ofwel te ver weg, ofwel in een stofwolk waardoor hij niet opvalt. Dan landt hij mooi in de buurt van een vis die bij wat leliebladen rondscharrelt. Ik kan hem zien reageren, hij zwemt naar de plek waar de vlieg is gezonken maar ik kan niet zien of hij hapt. Maar hij zit er bovenop, dat is zeker. Tot drie tellen en aantikken, en hij hangt! Visje van toch meer dan 50cm, lekker na een aantal blanksessies.  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje

Mooi man! En dat is waar vliegvissen dan helemaal om draait! Niet voor die enorme bakken van vissen, maar loon naar werken.

merijn1982

Idd mooi!! En als je de volgende keer een wakertje gebruikt zal je de aanbeten wel waar kunnen nemen. Anders zou er nog eens een aanbeet aan je oog kunnen ontglipppen..
Tight lines!!

Scaramouche

Ik weet niet of een wakertje in dit slootje had geholpen; 2 meter leader in een slootje van 25cm diep en een vis die na het pakken van de vlieg gewoon op zijn plek blijft liggen, dat is lastig. Maar ik laat een zinkende vlieg nooit langer dan vijf seconden liggen, daar heb ik het geduld niet voor  ::).

Komende avonden lekker vliegjes binden en dan volgende week achter de forellen van de Jura aan!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Wilco

Gisteren op de Stobbenplas gevist samen met Weerwolf. Hij zonder beetverklikker en ik met. Qua vangsten maakt dat wel iets uit maar niet zoveel. De vis vond mijn drijvertje zeer interessant. Geregeld verdween deze vanwege een rechtstreekse aanval ;D. Een zwart kevertje op een zelfde manier binnen gevist had vooral geen effect.
Niet veel gevangen en dat wat je vangt is nog maar net uit de luiers.

Roel

Vanmorgen even een krap uurtje gevist. Ik wilde toch graag een wat grotere snoek op de vlieghengel hebben, dus naar wat taaier water gereden waar de wat grotere wel eens uithangen. Moeilijke stek vanwege beplanting, maar daarom zal er op die plek niet veel gevist worden!
Toen het uur er bijna op zat (zonder actie) besloot ik om een eindje verder bij een leeg meerkoetennest te gaan vissen met de gedachte dat de snoek vast wel in de buurt van zo'n lekker hapje zou zitten.
Weinig ruimte om de streamer doorheen te halen, maar de tweede worp was al raak.

Wat een kick toch weer zeg! De drill kort gehouden en de snoek geschept. Uiteraard mijn camera vergeten, dus de Iphone in de achterbak op filmen gezet (met de voorste camera, dus lage resolutie......) en snel even een filmpje geschoten. Bij de release schoot de snoek er weer vandoor.

Lage resolutie dus, maar mijn vlieghengel PR (87 cm), dus wat mij betreft het tonen waard.

Scaramouche

Da's een beste snoek! ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Tight lines!!

sjoerd

Vanmiddag pakte ik nog deze 50er



zo op het eerste gezicht een gezonde vis, die zelfs 3 keer helemaal het water uitkwam tijdens de dril!

Maar toen ik hem omdraaide zag het het niet zo lekker uit!
Ik heb geen idee hoe die vis aan zo'n diepe snee komt. Lijkt me iig geen
aalscholver of snoek omdat er slechts aan één zijde beschadigingen zijn.
Alhoewel, er missen wel wat schubben.
Nou ja hopelijk geneest het nog. :'(




Sjoerd

Troutbuster

Lijkt wel een "tik" van een schroef Sjoerd!

Of toch waterkracht centrale?? (naaaaaaaa.....)

Mooie vis!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Inderk

Gisterochtend even........ voordat we op pad gingen voor een verjaardag.
Even een klein uurtje pielen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


FSCHAMP

Vandaag voor de eerste keer op fint gaan vissen en ik heb er toch een10-tal kunnen verschalken ondanks dat ze ver van de kant bleven. Bewust de foto's genomen zonder aan de vis te komen om ze te sparen aangezien een fint meestal een vastname met de handen niet overleeft.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>