Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joost S.

#725
Volgens mij zitten we alledrie redelijk op dezelfe lijn, ;-).

Prachtige vis Sjoerd, een plaatje is het.

Ben vanmiddag nog even geweest. Maar met een keelontsteking is het toch minder, was snel weer thuis.

De oranje mannen worden vanavond pantomime aangemoedigd hier.

MarcelN

Grappig die foto van Sjoerd, helemaal als je de verhouding hand/postuur bekijkt, ik heb het niet zo met die vooruit gepropte piccies ;) maar mooie vis  ::agree::

HappyFisherman

Nou, de elleboog heupbeen verhoudingen lijken me meer dan voldoende... Zeuren om te zeuren kan ook een hobby worden(?).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Nou die verhoudingen kloppen sowieso niet, zou die wel genoeg eten ::) issegrappiehe ;)
Gaat er nog iemand mee douwtrappen? Was 22.30 thuis van het werk, ik heb wel wat forellen verdient ;D

HappyFisherman

Issegrappie die niet iedereen (ik iig dus niet) snapt... Nou ja, die d/t doet heel Nederland al nie(t) goed dus die is je vergeven.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Haha Marcel, heb je mijn kolenschoppen nog nooit gezien. :)
Dat vooruitsteken valt nogal mee bij deze vis hoor. Ik hou ze in ieder geval liever niet tegen mij aan wat je sommigen ziet doen, waarbij de halve slijmhuid op je kleding achterblijft. Deze vis was bijna niet te tillen en toch ook een dikke 85 cm lang.

Sjoerd

FSCHAMP

Gisteren gaan zeebaarzen en ik had er twee.  Geen al te grote, ze waren rond de 40 cm, maar stevig vechters.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Zo, ik ga nog even een rondje Maas doen, kijken of ik de barbelen het leven een beetje zuur kan maken... :D
::wtf::

merijn1982

Vanmorgen had ik drie uurtjes de tijd om te vissen en ondanks dat het weer niet mee werkte wilde ik toch achter de karper aan! Het is zo verslavend:-) ik kon gelukkig om sommige plekken een vis spotten of ze veraadde zich door een bellespoor. Verkassend tussem diverse wateren had ik toch al wat vis aan kunnen werpen en zelfs een verspeeld. Niet slecht met wind en wolken maar ik wilde vangen!
Bij de laatste spot voor de dag aangekomen en nog een klein uurtje moet het hier dan maar gebeuren ( hoopte ik!! )
Al snel zag ik een kolk. Wat verder een vis zwemmen en een bellenplakaat. Bolletje erbij en wachten... hij schiet weg en ik sla finaal mis:-( shit! Hopelijk  komt er nog een kans. En ja hoor een aantal meter verder nog een aantal actieve vissen. Meerdere aangeworpen maar op een mini tikje na niks. Toch die ene voor de kant nog ff proberen. Wakertje gaat lopen en hangen!! Gelijk tot de backing!! Hmm.. dit is een goede denk ik:-) na een dril van 10-15 min. Ligt er een mooie schub in het net. Niet groot. Wel stevig! 69 cm en 15 pond. Dag gered! En hoe!! Ff de spullen weer bij elkaar. Net uitspoelen en nog ff verder kijken. Heb nog een half uurtje, wie weet!
Nog geen 100 meter verder vind ik een bellenspoortje waarbij ik twijvel of het niet brasem is. Toch maar aanwerpen.. ik trek de bol richting de bellen en nog voor me waker goed en wel stilligt schiet hij al weg! Ik sla aan en krijg een run! Aan de silhouett te zien ook groter als de eerste en aan de runs te merken ook. Zie meerdere keren me backing!! Wat een power en wat houden ze het lang vol. Prachtig!! In de 15-20 minuten durende dril heeft zich wat publiek verzameld. Mooi! Kan iemand ff wat plaatjes schieten. Meten en wegen: 82 cm en 20 pond!! Woww! Dik pr!



Tight lines!!

wouter veuger

Netjes merijn!, lekker bezig ::goodjob::

Raymond

Mooie karper hoor, top!  ::goodjob::

Zelf niks gezien, geen beet, geen springende vis. Water was wel helder maar zakte behoorlijk weg. Moet zeggen dat ik niet bepaald gecharmeerd ben van noorden wind maar of het daar aan ligt. Komende week nog een paar avondjes pakken...
::wtf::

Gerrit72


Merijn, helemaal super! Mooie vis

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Ha Merijn,

Opnieuw prachtige vissen!
Genieten!

iamveenstra

gisteravond nog even op pad geweest in Zwolle zuid. Kom ik aan, zie ik dat ze alle vijvers schoongemaakt hebben. Dat vond ik jammer, want ik had eerder gezien dat er veel bladen lagen en dat de karpers zich verzamelden op een punt. Nu kunnen ze natuurlijk weer makkelijk overal zwemmen, maar ik had me ergens anders op ingesteld. Verder niets gevangen. Nog even met nymphjes bezig geweest zonder verklikker, maar ook dat wilde niet echt lukken.
Ik vond het redelijk koud en de wind was echt heel stevig. Hopelijk komt daar de komende dagen weer wat verandering in.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Tymen

Vandaag de eerste keer van het seizoen op snoek met de vlieg. Helaas maar eentje gevangen, maar wel een leuke.


Nootjez

#740
Helaas maar eentje?
Wees blij dat je onmiddelijk succesvol was :)

Ik heb vandaag een tiental karper(tje)s kunnen vangen. Lijkt wel of ze op dit moment alles nemen!
Wordt misschien tijd om het eigen vijvertje even links te laten liggen en op zoek te gaan naar grotere exemplaren :)

iamveenstra

je moet ook niet in je eigen tuin vissen;-)
Daar is niets aan...
greetzz
Eer was was was, was was is...

merijn1982

Een tiental?? Das lekker!! En tymen: mooi snoekje!!
Tight lines!!

wouter veuger

Mooi snoekje tymen, leuk dat ik jullie tegen kwam!


Aangezien het vandaag vaderdag was,kon ik van m'n meissie de hele dag m'n gang gaan...

Vanochtend vroeg resulteerde dat in een karper van 15 pond en een brasem.
Daarna thuis even een broodje gegeten en mijn kleine man in bed gestopt,daarna nog een paar uurtjes wezen struinen met de #3, en dat leverde nog rond de 25 ruisers op.

Lekker visdagje geweest zo!

merijn1982

Goede visdag wouter!! Ik heb helaas niet kunnen vissen vandaag. Hopelijk van de week weer ff:-)
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: MarcelN on June 14, 2014, 00:42:46
Gaat er nog iemand mee douwtrappen? Was 22.30 thuis van het werk, ik heb wel wat forellen verdient ;D

Hai Marcel, en had je nog wat? Ik zag je bericht te laat was anders wel even mee gegaan. Ben zondagmorgen wel even wezen kijken en zag dat je aardig moest werken met die verrekte stevige Noordenwind. :) :) :)
Ben zelf 'savonds nog even geweest en heb toch nog drie gepakt waaronder een leuke 50er.

Sjoerd

Raymond

Vandaag nog even de barbelen gaan plagen op de Maas. Had er weer eentje van rond de 60 cm en nog twee vissen gelost. Water is helaas toch erg bruin... Maar gelukkig loopt het wel weer, volgende week weer een paar avonden vissen...
::wtf::

wouter veuger

Toch succes Raymond!,lijkt me een waanzinnig gave vis om te vangen op de vliegenlat!

Prachtbeesten zijn het ::agree::

Raymond

Inderdaad Wouter, het is echt een fantastische visserij. Die barbelen zijn zo sterk, mijn #7 van 10 voet lang gaat rond tot in het handvat en dan gaan ze ook nog eens door de slip.

Vandaag viel me trouwens op dat er heel veel vlokreeftjes waren. Weet ik in ieder geval wat ik maar eens moet gaan binden. Wisten jullie trouwens dat die beestjes in het water tijdens het zwemmen helemaal geen kromme houding aannemen maar lang, vrij dun en recht? En ik heb er gezien van zeker 2,5 cm groot.
::wtf::

MarcelN

#749
Quote from: sjoerd on June 18, 2014, 21:10:03
Hai Marcel, en had je nog wat? Ik zag je bericht te laat was anders wel even mee gegaan. Ben zondagmorgen wel even wezen kijken en zag dat je aardig moest werken met die verrekte stevige Noordenwind. :) :) :)
Ben zelf 'savonds nog even geweest en heb toch nog drie gepakt waaronder een leuke 50er.

Sjoerd
Hoi Sjoerd,
Ja ik had er erg veel, denk wel 90% kleintjes hoor van de denk ruim 20stuks, het was zelfs soms zo bizar (jammer dat ik de cam vergeten was) dat ik binnen 5minuten 5 vissen had, dat had je echt moeten zien!
Ze zaten pal voor mijn voeten en het was letterlijk inleggen, tik...hangen, zonder pauze. :o
Het was inderdaad erg werken qua wind :-\ als je ver wilde, maar dat was niet nodig dus ;D
Op die vroege zaterdagmorgen was er weer zo'n herrie houseparty >:(