Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

 ::goodjob:: hilly blilly!

@roel: wat gerrit zegt,baars rules!!

Marksman

Super vis die baars. Zeker als je een schooltje aantreft.

merijn1982

Heb je een punt gerrit:-)

Hilly billy: goed bezig!! Altijd mooi aan je eigen vliegen vangen. Helemaal op droog!!
Tight lines!!

hilly-billy

tis mooi om te zien dat de bek iets boven water komt en dat de vlieg in de kolk verdwijnt paar keer gehad en natuurlijk ook mis getikt zag een mooie donkere kop(karper/kopvoorn) weet nog steeds niet wat het was maar voelde het duidelijk en dat geeft zkr een lkr gevoel van meeeeeer.  ;D ;D

jaspervdbeek

Afgelopen zondag achter de zeebaars aangegaan, helaas zonder succes.... Wel nog een uitzettertje weten te vangen op het OVM. Zeebaars liet zich bij niemand echt zien, vangsten waren erg slecht... binnenkort een heel weekend achter die zilveren rakkers aan, hopelijk dan meer succes!!

Afgelopen week eindelijk weer achter de snoeken aangeweest, met resultaat:





Wat heb ik ze gemist die groenjassen!!!

Morgen gaan we proberen roofblei vanuit de bellyboat te vangen... zin an!

Gerrit72



Mooie vissen en mooie plannen Jasper!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.

#681
Van 6 tot net op karper gejaagd. Het kat en muis spel grandioos verloren. Ik zag ze liggen, en heel langszaam sloop ik er naar toe, maar als ik al op een takje ging staan die brak.... Weg karpers!

Man, wat zijn ze schuw. En mijn bolletje valt maar niet de smaak. Ook nog niet 1 keer gehad dat het bijna beet dreigde te worden.

Dan ga je al snel denken dat je iets verkeerd doet. Maar tijdens het falen begon ik al wel wat te leren. Niet de karper aan gooien, maar meer de baan die hij af legt voorspellen. Zo jaag ik ze niet meer weg als ik de lijn in gooi.

Aantal keer dat ze vlak voorbij mijn bol zwommen, maar zogezegd, geen enkele interesse helaas.

Vooralsnog..... :-)

wouter veuger

frustrerend he? hehehe.

je kunt het ipv met een zinkend carpbolletje wellicht ook eens proberen met een broodvlieg,al dan niet met wat brood eromheen.

op het ene water gaan ze  wat sneller voor een carpbolletje ,en op een ander water eerder voor een broodvlieg.

zowieso kan de vangbaarheid per water enorm schelen,ik heb dit jaar een paar verschillende watertjes bevist,op het ene meerdere vissen op een avond en op het andere in 3 of 4 keer vissen nog geen aanbeet.

maar ach het houd je van de straat he ;)

Twan

Quote from: Joost S. on June 06, 2014, 12:16:59
Van 6 tot net op karper gejaagd. Het kat en muis spel grandioos verloren. Ik zag ze liggen, en heel langszaam sloop ik er naar toe, maar als ik al op een takje ging staan die brak.... Weg karpers!

Man, wat zijn ze schuw. En mijn bolletje valt maar niet de smaak. Ook nog niet 1 keer gehad dat het bijna beet dreigde te worden.

Dan ga je al snel denken dat je iets verkeerd doet. Maar tijdens het falen begon ik al wel wat te leren. Niet de karper aan gooien, maar meer de baan die hij af legt voorspellen. Zo jaag ik ze niet meer weg als ik de lijn in gooi.

Aantal keer dat ze vlak voorbij mijn bol zwommen, maar zogezegd, geen enkele interesse helaas.

Vooralsnog..... :-)

Quote from: Twan on May 22, 2014, 23:23:49
Geen vangstmelding helaas.

Vandaag voor het eerst specifiek op karper wezen vissen. Veel karpers (en dikke ook!) en brasems tegen het wateroppervlak gezien.

Veel vis aangeworpen, maar o wat bleef het spannend steeds.... zouden ze dan toch?!?! Nee hoor, de vissen zijn met hele andere dingen bezig op het moment. Al met al toch leuk om even weggeweest te zijn en op deze manier actief de karpers proberen te verschalken.

Volgens mij hebben wij beide dezelfde dag gehad hahah  ;)

merijn1982

Had na het eten nog 1,5 uur dus snel spullen gepakt en nog ff achter de karpers aan. Eerst ff zoeken en eenmaal gespot is het bij de derde worp al raak! De vis ligt vrij hoog maar door het dwarrelende bolletje laat hij zich zakken richting me bolletje. Dit is het spannendste moment. Goed kijken naar me wakertje..... ja die begint te lopen en hangen!!


lekker!! Helaas heeft me vangst niet alleen een aardige jongen aangetrokken die een foto voor me maakte. Maar ook alle buurtkinderen. En als je een karper vangt hebben ze veel vragen, zijn door het dolle heen en is de een nog luidruchtiger als de ander!! Dat word niks meer hier.. ok probeer nog langszaam weg te lopen maar zodra ik ze denk kwijt te zijn komen ze al weer aan op hun fietsjes. Als ze ook nog takken in jet water gooien geef ik het op. Leuk hoor. Maar niet als je aan het vissen bent!!
Bij een andere vijver spot ik een hoogliggende vis.weer het bolletje erbij. En ik zie ook deze vis zich laten zakken .. waker loopt. Mis!! Helaas ook dat hoort er bij! Een grote golf laat zien waar de vis heen spurt.
ik probeer nog wat plekjes met weinig tot het tegenovergestelde van onteresse. De tijd is ook op maar toch ff lekker gevist!
Tight lines!!

Gerrit59


merijn1982

Bedankt gerrit! Gaat lekker laatste tijd met de karpers. Nu is het een kwestie van tijd voor ik een grote vang al is dit al super sport!!
Tight lines!!

Nootjez

Deze morgen 8 mooie regenbogen gevangen op Kluizen!
Een mengeling van uitzetters (+- 1 kg...) en overwinteraars.

Ze beten echt als gekken op grote zwarte droge vliegen! Ik heb dan ook nog een aanbeet of 10 gemist  >:(

Heb me zo erg geamuseerd, dat ik morgenvroeg nog eens ga  ;D

wouter veuger

#688
Vanochtend met de #3 de polder in geweest,leverde een dertigtal ruisvoorns op,waaronder een paar mooie:


Ook nog op de plek waar ik vorige week een uur zonder beet met een streamer heb lopen zwiepen vanochtend een enorme snoek zien zwemmen.
Prachtig gezicht in het heldere water,werkelijk een kolossaal beest!

Was weer een lekker ochtendje zo.


Edit,zie dat de foto's niet willen meewerken.

merijn1982

Mooie vangsten! Mooie bogen en serieuze aantallen ruisers. Lekker!!
Tight lines!!

Joost S.

Weer van zes tot elf gefaald. En een flinke hoosbui erover heen. Het was helemaal niks.

Wel jammer, krijg het niet voor elkaar om een karper te strikken.

merijn1982

Volhouden joost!! Het komt vanzelf. Bijt je ook niet vast op een water. Niet overal zijn ze ( makkelijk ) te vangen op de vlieg
Tight lines!!

FSCHAMP

Vandaag voor de eerste keer op zeebaars gaan vissen en ik heb er 4 kunnen landen en 2 verspeeld  :).  Ik had er drie mooie eentje van 43, eentje van 45 en eentje van 47 cm  :) :). Verder had ik nog een mooie snoekbaars van zo'n 42 cm en dit in zo'n 4 uurtjes vissen.  Het was echt een schitterende dag en dit had ik mede te danken dankzij de schitterende uitleg van een mede forummer, waarvan ik de naam hier niet wil bekend maken omdat hij dit niet in dank zou afnemen.  Echter ik wil hem toch langs deze weg bedanken voor de schitterende visdag en ik kijk al uit naar een nieuwe mogelijkheid van samen te gaan vissen in het najaar op deze mooie vechtersjassen.  Ik had nooit kunnen denken dat het vissen op  zout water zo mooi kon zijn.
Hier een foto van mijn grootste

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Mooi hoor Gino! ::goodjob::

MarcelN

Gaaf hoor, ik heb vandaag even kort langs de waterweg gekeken en zag tot mijn stomme verbazing meerdere keren een zeeforel in de stroming van een waterzuivering uitlaat springen :o toch maar eens proberen binnenkort...

Bert J.

Gefeliciteerd met je eerste zeebaarzen! Prachtig! Het zijn geweldige sportvissen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Nootjez

Vandaag naar DRB geweest. 10 vissen gevangen van 's morgens tot 's avonds, allemaal op de grote streamers.

dit was de mooiste: 82 cm en beresterk :)


Scaramouche

Mooie forel!

Ik was vandaag op 20-ponds missie. Niet gehaald, maar met deze knaap van 17 pond, en nog eentje van 16 was ik errug tevreden. Ik had mijn #9 hard nodig  :)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Ik vang alleen maar kleine voorntjes de laatste tijd :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...