Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

#600
Ik simuleer bijna altijd wel een 'bread-hatch' om ze naar het oppervlak te krijgen, gemiddeld een half wit voor een middag  ;). Als ze eenmaal vertrouwen hebben blijven ze dingetjes van het oppervlak slurpen, ook als het brood allang weg is.

@Joost: als je zelf bindt, dan is het gewoon een kwestie van hertenhaar laten spinnen en als je haak vol is, een bolletje knippen. Klopt wat je schrijft, heel makkelijke 'vlieg', kan eigenlijk niks verkeerd aan. Als je niet bindt dan zal ik er wel een paar extra maken, de eerstvolgende keer dat ik achter de vise zit. Dan stuur ik er wel een paar naar je op als je wilt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Vandaag niet gevist, wel met de roeiboot wat kadavers uit de sloot aan huis geruimt, 3 snoeken(±80cm) en een karper(±60cm) heb ik op de kant gegooit, eerder deze week constateerde ik al veel dode voorntjes en baarsjes, een roeitochtje leverde toen een overlopend riool overloop op :o direct de gemeente gebeld en in no-time stonden er 2 vrachtwagens van de groot/valk of zoiets die in een andere straat het riool leegpompte, wat er dan allemaal uitkomt.. :-X mooi net op tijd dus, het had erger kunnen zijn :(
Verder niets gevangen, nou 1 klein voorntje, wel karper gezien en veel  voorns stijgende, of ze wel helemaal lekker waren.... ??? De kraaien waren wel blij met de ogen van de snoeken, druk mee bezig.

Joost S.

Ok... Ik zal eerst zelf eens proberen. Mocht het niet lukken, dan p.m. ik je even. Komen we wel uit dan, ;-).

Zal eens bestellen wat ik nodig heb.

(Het binden begint toch wel erg te kriebelen hoor, dit is een mooi excuus om een start te maken. Sluit niet uit dat ik komende winter bezig ben, ;-) )


Ps. Uiteraard bedankt voor het aanbod.

Hilco de Visser

Vandaag bezoekje gebracht aan vliegbind evenement ( bij mij practisch naast de deur)

zoals Heintje Davids al aangaf  een hoog vliegvissers.nl renunie gehalte.

daarna nog even lekker wat ruisvoorns gevangen in de Biltse grift  8)  forel is leuk maar gaat niks boven de échte natuur


merijn1982

Mooie karpers! Vliegvissen op karper heb ik ook helemaal ontdekt! Niet makkelijk maar wel super leuk!!
Tight lines!!

Beertje

#605
NU snap ik waarom er zo weinig deelnemers bij de  tour OV6 waren.Die wilden "OOK" naar het vliegbindevenement in Utrecht, en omdat ze van hun ega maar een v/d  2dagen van het weekend weg mochten, hadden velen gekozen voor Utrecht. ;) ;D ::chicken::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72


Vandaag net als vorige week allemaal klein spul (maar lekker peuteren...).



Wonderlijk rode plek bij de vin (vinrot? wie het weet mag het zeggen...)





Vorige week woensdag en donderdag was hier de voorn aan het paaien.
Vrijdag paaide de zeelt (die zitten er meer dan ik dacht... :))
Als ze weer zijn bijgekomen,maar eens een poging doen, mooie vis.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Mooie blankvoorn aan red tag nimf #14

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Da's inderdaad een mooie Bert!

Gerrit72


Bert, dat is een best formaat! Mooie vis.

Ondanks de regen moest er toch even gevist worden. Worp 1 ging over een boothelling, waar ik bij helder weer vaak mooie voorn zie zwemmen. Na een paar stripjes schoot mijn indicatorvlieg zowaar weg de diepte in en hing er een baarsje aan het kleine nimfje eronder.



Ondanks het prutweer en die ene baars waar het bij bleef, toch even heerlijk staan zwiepen. Kan niet wachten tot we weer met de streamer achter grotere baars aan mogen. Geweldig mooi visje.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

eindelijk baars  ::goodjob::

Gerrit72



Jawel Hilco, de vloek is opgeheven (hoop ik  :-[, want ik vind ze zo leuk)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Vanmiddag een mooie schubkarper van ±70cm onder de kant vanuit de tuin gestrikt met een carpbolletje, onthaakt in het water, geen foto dus.
Ik heb hem heel kort gehouden met de Sage #6 met 24/00 tip, vlak naast de lelie's was het hard werken.
Ze waren een stuk vrolijker gelukkig na de overgelopen riolering van de week, de regen deed ze goed, net sprongen ze ook weer vrolijk.

Hilco de Visser

zal wel een flink kabaal hebben gegeven 70 cm is beste vis !!

MarcelN

yup, ik hield hem zo kort, dat het een hoop staart geklap was ;D komen ze niet weg ook he ;) effe erna zaten ze er weer, dus...andere keer weer.

Scaramouche

Ik had al tijden niet echt lekker meer ruisvoorn gevangen. Begon al te twijfelen of ik het nog wel kon. Maar het blijkt dan toch gewoon een kwestie van goed zoeken te zijn. In totaal zo'n 30 visjes, de grootste was 24cm. En nog 1 dikke blankvoorn en een baarsje als toegift.





Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit72



Mooie vissen!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

eendagsvlieg

Mooie vissen Gerrit,
Dat zijn de betere plekjes.  ::goodjob::

Groet,
Eendagsvlieg

BV

#618
Vandaag drie uurtjes lekker aan de Kyll.
De vis had er zin in.

[attachment deleted by admin]

BV

#619
En niet alleen de forel wilde.
Dus mijn eerste grondeltje!
(en de jaarlijkse serpeling op een droge vlieg)

[attachment deleted by admin]

BV

#620
De hele grote gele meivlieg ging goed.

[attachment deleted by admin]

BV

#621
 .

[attachment deleted by admin]

Wilco

Vanavond op de Vecht op de ondergelopen weilanden bij Ommen. Veel heeeeel veel vis en weinig vangen maar op mijn #3 was deze winde net te binnen te krijgen.
[/URL]

Plantje

Dat zijn deftige vissen heren!

Gisteren nog even achter het huis geprobeerd. Enkele voorntjes probeerden de droge vlieg te pakken, maar waren te klein, dus niets weten te "landen".

Zag wel nog behoorlijk grote vis met de rug boven het water uitkomen. Enkele keren....heeeel rustig! Ik verwacht paaiende brasems; iemand andere/betere ideeën? Als ze aan het paaien zijn zullen ze ook niet echt geïnteresseerd zijn in mijn vlieg. Wat me verbaasde is dat het midden in het water was. Ik had het idee, dat het paaien wat meer in de ondiepte gebeurt en niet daar waar het water 1.20 m diep is.

Wilco, waar heb je die winde mee gevangen? Het verbaast me nog steeds, dat vis (en vooral winde) bij ondergelopen weilanden, massaal die weilanden op gaat.

Wilco

Quote from: Plantje on May 30, 2014, 08:28:04
Wilco, waar heb je die winde mee gevangen? Het verbaast me nog steeds, dat vis (en vooral winde) bij ondergelopen weilanden, massaal die weilanden op gaat.

Vanwege de stroming heb ik met een haakmaat 12 en een 3,4 mm oranje tungsten kopje gevist en een chartreuse body. Verschrikkeleijk om te zien maar wel effectief en de niet te versmaden Red tag maar wel groot. De eerste verspeeld op 10/100...niet slim van me. De tweede op 12/100 Stroft en deze heb ik gevangen op 16/100 Stroft en dat was krap aan vanwege de stroming. Zelf heb ik het idee dat het lijnbreuk door knopen is geweest. Het was wel een aanslag op mijn vliegen. Meerdere verspeeld aan hele grote vis.....gelet op de kolken. Vanavond ga ik weer maar dan met de #4 en een tippet 18/100 mee.