Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

En anders komen we gewoon naar Assen toe!

merijn1982

Mooie vangsten mannen!! Zal zo ook nog ff verslagje doen van gister.
Tight lines!!

Dick

goed bezig jongens het begin is er

gr Dick

merijn1982

Gisteravond nog even op pad geweest de rietkraagjes af. Waaide eigenlijk te hard op het water maargoed ik was er dus gewoon vissen! Door de wind en golven was de vis niet te spotten dus het werd meters maken en zoeken!
Na een uur ofzo kreeg ik me eerste aanbeet. Helaas mis. Maar snel kwam de volgende aanbeet. Ik had ze gevonden:-) mooie ruisvoorns allemaal groter dan 20 cm met een enkele van 30+. Prachtig!!
Had helaas geen winde kunnen vangen. Wel aantal gespot. Net als een forse brasem die ff kwam buurten en 3 grote schubs die voorbij kwamen zwemmen. Mooi!!
Had wel bij een aantal aanbeten kort contact. Waarna ik vliegloos overbleef. Geen los geschoten knopen of schade dus erg vaag. Zo groot voelde de vissen namelijk niet.. aan het eind van de avond kwam het antwoord: snoekjes die nimfen pakken:-)


Tight lines!!

wouter veuger

mooi merijn,prachtvissen he die ruisers. ::agree::

Gerrit72


Dat zijn de betere vissen Merijn! Mooie voorns zeg en zo'n snoekje op de nimf binnenkrijgen is ook leuk (zeker op zo'n lichte hengel).

De snoek was hier ook erg actief, wat twee vissers niet ontgaan was. Die gingen gelijk met de spinhengel aan de slag op 1 van m'n favo watertjes. Na een gesprek zijn ze er met enige tegenzin mee gestopt. Tsja, als ik moet wachten, dan zal iedereen wachten... ::geweld::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Ja super mooi die ruisers! Gouden kleur en rode vinnen. Super! 

Ja snoekje is grappig. Maar koste me ook 4 nimfen. En er zwemmen er dus ook vier met een nimf in de bek:-(

Haha ja snap je!! Iedereen zal leiden tot de 31e ::goodjob::
Tight lines!!

Hilco de Visser

toch iets om niet zomaar aan voorbij te gaan ..........;   Harlin vangt weer vis   ::goodjob::  ::goodjob::  ::goodjob::

Gerrit72


En plaatst weer mooie foto's zoals vanouds, idd;

::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

Alleen jammer dat hij er niet een heel verslag bij schrijft van de Boa die langs kwam,
en gelukkig door een collega vliegvisser aan de praat werd gehouden,
zodat de 2 anderen hun vlieg wat konden inkorten..... enz  :-X

Het net niet kunnen landen van een ruime 90 cm grote snoek. (93cm, = eerder wel gevangen+gemeten)

En het vandaag horendol worden van de vis die niet wilde blijven hangen, zelfs geen aanbeet of volgers
terwijl ze bijna in je schoen sprongen tijdens het jagen op de kleine vis.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Vanavond m'n eerste karper van dit jaar gevangen, op de sponsvlieg.

Groet,
Gert

merijn1982

Haha harlin:-)

Mooi gert. Grote karper???

Ik ben gister nog even achter de ruisers aan geweest. Had er een stuk of vijf.had wat meer gemogen maar waren wel mooi formaat allemaal. Helaas veel lossers:-( ook nog even kort contact gehad met een karper ( gok verkeerd gehaakt ) maar deze schoot gelukkig snel los. Dacht daar gaat me #2 :-)
Tight lines!!

Gert

Quote from: merijn1982 on May 20, 2014, 12:27:46
Mooi gert. Grote karper???

Ja, was een mooie, zo'n echt poldermodel van een cm of 70, vol met kuit.

merijn1982

Tight lines!!

Twan

Geen vangstmelding helaas.

Vandaag voor het eerst specifiek op karper wezen vissen. Veel karpers (en dikke ook!) en brasems tegen het wateroppervlak gezien.

Veel vis aangeworpen, maar o wat bleef het spannend steeds.... zouden ze dan toch?!?! Nee hoor, de vissen zijn met hele andere dingen bezig op het moment. Al met al toch leuk om even weggeweest te zijn en op deze manier actief de karpers proberen te verschalken.

merijn1982

Na wat verplichtingen in en om het huis kon ik tegen de middag toch nog ff vissen. Wilde nog steeds nog een keer met de bellyboat naar de berenkuil. Dus dat ook maar gedaan!! Het was rustig op de vijver. Niet veel vissers en ook niet veel activiteit van de vis. Al snel bleek dat de techniek die ving bestond uit slepen met een zinklijn. Had al e.e.a. geprobeerd maar dat werkte niet... vond dat ik aan me linkerzijde wel wat lucht miste in me bb. Maar ik moest toch plassen dus kon het wel ff checken aan de kant. Idd minder lucht. En de dop zit goed dicht:-( als ik de bb uit het water til is het een stuk zwaarder! Water in de blatter.. dus maar naar de wc gegaan. Daarna bb te drogen gelegd en nog maar ff met een vlot het meer opgegaan. Al slepend een mooie forel gevangen en een aantal aanbeten gemist. Maar ja dit is toch niet echt vliegvissen voor mij!!
Heb me spullen gepakt en naar huis gegaan. Telefoon op zak gedaan en nog ff achter de karpers aan. Had een aanbeetje gemist en een zooitje weigeraars. Toch nog ff leuk voor een uurtje!
Tight lines!!

HappyFisherman

Vanmorgen een poosje op een dikke brasem staan gooien, maar die wilde niet pakken. Rest van de dag was ook erg taai!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Vandaag mijn karperstekje opgezocht, maar het is duidelijk einde van de paai. Er zitten er nog wel een paar maar het is echt zoeken. Er is een mooi slootje langs een rij volkstuintjes, meestal kansloos want als je daar wat korstjes op het water gooit, zitten er gelijk 20 eenden. Nu is dat anders. De brokjes worden fel aangevallen door een horde ruisvoorntjes, en een meter of 40 verderop zie ik lome golven door het water gaan. In ieder geval 1 karper in de buurt. Het duurt een hele tijd, maar eindelijk is ie binnen worpbereik. Hij begint te azen en het duurt niet lang of hij pakt mijn broodvliegje. Hangen, 1 korte run, en dan eigenlijk alleen nog maar lomp gewicht dat ik naar me toe moet zien te trekken. Vlakbij het net gaat ie er nog wel een keer goed vandoor, maar ik heb nog nooit zo snel een karper in het net gekregen.

Op de kant bedenkt hij zich dat het eigenlijk toch een heel rare situatie is en begint alsnog als een dwaze te stuiteren  :o
Niet makkelijk om zo'n beest dan tegen zichzelf in bescherming te nemen. Snel meten en wegen: 69cm en 4 kg. Zo'n beetje de bovenkant van het gemiddelde hier.


Terug naar het kleinste stukje water, ik had het daar al wel geprobeerd maar geen karper gezien. Nu zie ik wel een kolk en ik gooi het laatste brood op het oppervlak. In de tussentijd ga ik maar wat oefenen maar werpen. Ik zie in mijn ooghoek wat golven uit de hoek van kolk komen. Slobberslobber daar gaat het laatste brood. Vliegje erbij, gelijk wordt ie weggezogen maar ik sla te snel en met veel gespetter is ie weg. Zo te zien een knolletje. Hm. Had toch nog wel een tweede vis willen vangen, waarschijnlijk is het hier volgende week niet meer bevisbaar door het snel opkomende plantenleven. Nog maar wat oefenen en wie weet komt hij nog terug of misschien was hij niet alleen.

Een minuut of 20 later zie ik weer wat gedoe in het water, het vliegje snel op een presenteerblaadje aanbieden en nu geduld. Soms heb je dat geduld helemaal niet nodig, nu ook niet dus. Hapslikweg, aanslaan en hangen. Maar dit is zeker geen knolletje! Vis spurt regelrecht naar een duiker met griezelig scherpe randen. Blokken dus, en dan ben je blij dat je een een niet te lichte lat hebt gekozen. Het wordt ff flink knokken, deze vis blijft maar wegzwemmen en lijkt een voorkeur te hebben voor alles wat onder water groeit en bloeit. Toch win ik uiteindelijk en bij het meet- en weegritueel blijkt het de langste en zwaarste van het seizoen te zijn, ook al is deze bijna zo laag gebouwd als een graskarper: 72cm bij 5.3 kg. In totaal 13 karpertjes weten te foppen deze maand, voor mijn doen een goed karperseizoen geweest.  :)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

Netjes frank,ouwe kerpelvissert ;D

Zelf het hele weekend allerlei verplichtingen gehad,zelfs niet een uurtje kunnen vissen ::wtf::

Hilco de Visser

Hoe ziet jouw "broodvlieg"eruit?

Scaramouche

Zoiets Hilco, 100% hert. Ik zweer bij 'het korstje' maar ben ervan overtuigd dat hij het helemaal wit net zo goed doet.  ;)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hilco de Visser

drijft ie? of zakt ie door het oppervlak? (onverzwaard gebonden ? )

Scaramouche

Onverzwaard inderdaad, maar wel op een dikstelige karperhaak gebonden. In de eerste 10 minuten drijft ie als een kurk, daarna raakt hij een beetje verzadigd en ligt ie als het ware in het oppervlak, maar hij zinkt nooit.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Hilco de Visser on May 25, 2014, 21:47:42
Hoe ziet jouw "broodvlieg"eruit?

Hilco , wil je een heel simpele maar doeltreffende en gelijkende broodvlieg,  neem dan maar eens een plukje schuimrubber. Lijkt echt op een plukje witbrood!

Sjoerd

Joost S.

#599
Ik probeer het met de bolletjes van dyckers, en nog wat andere vliegen. Vang zowat alles, behalve karper. Krijg ze niet aan de praat. Maar heb ook niet het idee dat ze aan het azen zijn.

Zijn wel zinkende "korstjes". Wil eigenlijk ook drijvende korstjes, maar kan die nergens vinden.


Oh. Ik zie dat je het waarschijnlijk zelf hebt gemaakt? Lijkt me, met alle respect, een vlieg die makkelijk/goed te binden is, eventueel zonder vice. Klopt dat?

Misschien ga ik ook zelf eens een serie proberen te maken.