Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

Geen waardeoordeel aan getallen hangen Roel, alleen maar genieten van je goeie gevoel ;)



Straks de camper starten en richting Kyllburg voor een paar dagen. Tot vrijdag ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Gisteren even achter het huis gevist. Wat blijft het toch genieten! Helaas kon ik de brasem en (volgens mij karper) die ik voorbij zag cruisen niet aan de schubben komen, maar ik heb wel een mooie ruisvoorn gevangen.

Ik voelde zeer veel kleine aanbeetjes, maar mijn pheasant tail met veel te veel dubbing en te lange staart was voor de meeste voorntjes niet naar binnen te werken. Toch maar weer eens goed op letten als ik aan de bindtafel zit!

Ik ben blij met die ene voorn!

Huib.H

Dat zijn tenminste aantallen Roel.

Heb me net 2 uurtjes zeiknat laten regenen.
Voor het eerst met 2 nymfhen gevist.
Heb op beide nymfhen een grondel gevangen wat me toch wel het gevoel geeft dat ik op de goede weg ben.
Al waren het maar grondels ik ben er blij mee.

Groeten Huib.

Gerrit72



That's the spirit Huib!

Wie het kleine niet eert...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Goed bezig Roel,het meest indrukwekkende vind ik als mensen met passie over hun hobby schrijven/praten, nou dat zit wel goed bij jou ::agree::

Huib ook goed bezig,toch vangsten!

Gisteren heb ik ook een paar uurtjes door de polder gestruind,in eerste instantie ging het wat stroef,her en der een visje.

Toen ik op een mooi luwte stekje kwam ging het nog even los en kreeg ik behoorlijk wat aanbeten op een droog vliegje ( groen foam torretje)


Blijft wonderlijk hoe "healing" die paar uurtjes kunnen zijn.

Ruud109

Ik weet niet wat het is maar de vangsten zijn zeer matig de laatste weken. Tikte ik in de koudere maanden in een paar uur een tiental (+) voorns /baars, nu pak ik er slechts een of twee in een middag :-( .
Zelfde stekken, vlieg, maat etc. Ligt het aan het heldere water? Ligt de vis meer verspreid? Ik zie het water tjokvol klein spul zitten, dus leven zat.... Maar bijten ho maar. Meer mensen hier last van?
Ik vis overigens veel op polderslootjes langs weggetjes met boerderijen etc, je kent t wel.

Gert

Quote from: Ruud109 on April 27, 2014, 21:41:53
Zelfde stekken, vlieg, maat etc. Ligt het aan het heldere water? Ligt de vis meer verspreid? Ik zie het water tjokvol klein spul zitten, dus leven zat.... Maar bijten ho maar. Meer mensen hier last van?
Ik vis overigens veel op polderslootjes langs weggetjes met boerderijen etc, je kent t wel.

Mijn ervaring, ook in polderslootjes, is dat je ze niet op dezelfde plekken en diepte vangt...
's Winters zitten ze met z'n alen bij elkaar in een diep en/of beschut plekkie, bijvoorbeeld onder een bruggetje. Voor groter water geldt: 's winters zoeken ze met z'n allen een haven of zo op.
Nu zitten ze weer meer verspreid, behalve die hele kleintjes, die trekken met honderden tegelijk door de oppervlakte. Ik denk dat die zie te goed doen aan watervlooien. Met een niet te grote nimf eronderdoor vissen wil nog wel eens een wat groter exemplaar opleveren. Maar ruisvoorm met een droge vlieg moet ook al wel mogelijk zijn.

Groet,
Gert

golddigger

Vanavond even een uurtje met mijn zoon gevist
Een paar voorntjes en baarsjes waren de pineut
En als bijvangst een mooi kroeskarpertje van 42 cm
Perry

[attachment deleted by admin]

vliegvisserdorian


Mike

Very nice Perry, die zijn volgens mij behoorlijk zeldzaam.
Een maatje van me ving er 20 jaar geleden eentje met een schepnetje van een cm of 5, verder kan ik mij niet herinneren ooit een gezien te hebben.
Het zal een gezond stukje water zijn denk ik.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Troutbuster

Lekker Per!!
::goodjob::
Typisch iets voor de "Golddigger" ;)

Ik zie je zondag makker!! (op de Wranghe zitten ook zat karpers dus leef je uit!! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


kees

Mooi vissie Per  ::goodjob::
Daar heb je aardig sport aan.
Is ook echt iets voor jou zo'n vangst, altijd iets bijzonders.

macfly

Gisteren 3 uurtjes naar de Lek geweest en ondanks dat de brasem even iets anders aan het doen is en de winde nog niet echt is teruggekeerd, toch nog een mooie roofblei van +/- 40 en een kleine brasem weten te haken! Grote nymph #10 met goudkop in het midden van de haak, vist dus upside down = minder kans op vastzitten ;-)

Joost S.

Kroeskarpertjes worden steeds vaker uitgezet, voornamelijk in grote vijvers van visverenigingen. Dit omdat deze beter bestand zou zijn tegen Aalscholvers.

Lijkt me inderdaad een hele toffe vis op je vliegenhengel.

golddigger

Het was inderdaad leuke sport
Ook voor mij m'n eerste kroes
Ben benieuwd wat ik nog voor vreemds boven water kan halen
Misschien wel een kabeljauw op de Wranghe of zo  ::)
Jan, is het geld voor de vergunning al binnen?
Tot zondag!!
OLEEEEE
Perry

MarcelN

Ik had vorig jaar vanuit de tuin een kroes op de fairplay #2 dat was lachen en een winde en een schele pos, wist niet dat het er zat :o echte karper haak ik ook wel eens, die hebben niet eens door dat ze vastzitten, kan ik ook niks mee.
Perr je moet hier in de 'ZB' eens met een eitje gooien, da's lachen op zicht, hele zwermen grote karpers! Ik ga dat eerdaags eens vastleggen met een #6 hengeltje denk ik.

ruud r.

Afgelopen zondag. Niet mijn eerste, wel mijn eerste op een zelfgemaakte droge vlieg. Een red tag.

[attachment deleted by admin]

merijn1982

Mooi ruud!! Die zijn dan toch speciaal he?!
Tight lines!!

HappyFisherman

Net terug van drie dagen heerlijk vissen uit Kyllburg. Erg druk met vissers op de camping dus was het er zeer moeilijk vangen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Ook net terug uit Kyllburg, daar heerlijk .samen met Happy een paar dagen gevist, er is nog wel wat te vangen maar de drukte met vissers neemt daar toch wel zeer erg toe
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gert

Quote from: Jan Damman on May 01, 2014, 22:34:10
Ook net terug uit Kyllburg, daar heerlijk .samen met Happy een paar dagen gevist, er is nog wel wat te vangen maar de drukte met vissers neemt daar toch wel zeer erg toe
Allemaal Nederlanders, of ook Fransen en Tsjechen? ;D

ruud r.

Zeker, en de grotere komen ook wel. Was vooral weer leerzaam om wat gelezen dingen in de praktijk te brengen.

Quote from: merijn1982 on April 30, 2014, 11:07:48
Mooi ruud!! Die zijn dan toch speciaal he?!

merijn1982

absoluut ruud. Mooi op theorie en praktijk samen te brengen het dan te zien slagen! Ik heb hetzelfde. En het blijft door dat soort dingen altijd leuk!! Het gaat ook niet altijd om groot. Ik had laatst me eerste roofbleitje. Was maar 30 cm ofzo maar ik zo blij als een kind:-)
Tight lines!!

ruud r.

Zeker mooi! Ik kan me mijn eerste roofblei ook nog goed herinneren. Vorig jaar was ik met een zalmeitje bezig op brasem toen ik ze zag zwemmen. Als ik 'm in de buurt zwiepte, stoven ze er op af, maar zodra ze zagen dat het niks was gingen ze weer weg. Toen dacht ik, laat ik eens gelijk beginnen met strippen. Dat werkte wel :) Dat weet ik ook nog precies :)

ruud r.

Is dit eigenlijk hét vangstmeldingen topic?
Voor een stadswatertje toch een leuke winde. Was erg lekker aan het rondzwemmen en van de oppervlakte aan het eten. Na een paar keer lukte het me 'm precies in de baan te krijgen.

Verder nog wat kleine ruisvoorns.

[attachment deleted by admin]