Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dick

Hallo ben vandaag naar de Berekuil geweest lekker op het vlot gezeten, super dag, 23 stuks waren mijn deel, waarvan 3 goudforellen nog een paar lijn breuken gehad, ook nog diverse tikken en beten gemist maar echt mooi werk

gr Dick

Gerrit72


Cinic en Jan, de Geul wordt helemaal hot  :)
Jur, wat een bak, mooi hoor op de vliegenhengel.
Dick, gaat goed met de vangsten!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Schippers

Gisteren de 4e karper van het seizoen weten te foppen!

Plaatje t' praatje







Schippers

Vorige week



Geweldige visserij!

Groet,
Gerrit.

Ciniq


merijn1982

Prachtig die karpers op de vlieg!! Wil ik dit jaar ook echt op gaan pakken. Mag ik vragen waar je mee vist als vlieg?? Gebruik je carpbollen of broodvliegen van hertehaar? Of bevis je ze als ze azen met een nimf ( zie dit veel bij amerikanen die vliegvissen op karper)
Tight lines!!

jur606

Voor mij persoonlijk altijd in de oppervlakte of langzaam zinkend gloof mfflyfoam ofzoiets (dat werkt bij ons redelijk goed)
vind bodem vissen op aazende niet leuk (maar dat is persoonlijk)



vliegvisserdorian


Gerrit72



Mooi Schippers! Een mooie bak en keurig op de onthaakmat  :)

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Huib.H

Prachtig die Karpers.
Die staan ook op mijn verlanglijstje.

Groeten Huib.

Hilco de Visser

je mot toch wat in de gesloten tijd hahahah :P

sjoerd

Grappig,
karpers op het roofvisnet, blijkens het opschrift onder op de foto's. Leg eens uit Schippers :) :) :) Roofkarper? ;)

wouter veuger

Mooie vissen schippers! Gave visserij is het.

@sjoerd:op het rvf is ook een speciaal gesloten tijd topic,waar eenieder z'n vangsten kan plaatsen...
Bovendien kun je er direct je foto's uploaden,die worden meteen verkleind naar het juiste formaat,werkt erg makkelijk,ideaal voor mensen zoals ik die een lichte computerhandicap hebben ::)


Hilco de Visser

Quote from: sjoerd on April 08, 2014, 19:33:30
Grappig,
karpers op het roofvisnet, blijkens het opschrift onder op de foto's. Leg eens uit Schippers :) :) :) Roofkarper? ;)

dat zei ik toch;  gesloten tijd .............dus moet je toch wat

MarcelN

#414
Ik weet het niet, heb niks met dat rvf en dus ook met die reclame, ik vind het een dom forum met rare vissers en uiteenlopende technieken zoals een soort van zeehengels gebruiken voor snoek :o
Die gasten snappen daar niet dat je ook met 12/100e nylon moeiteloos een metersnoek kunt landen, dat beest weet dan immers niet dat die vast zit, nee 50/100 of 25kg lijn en sleuren moet je, ja dan wordt die pas kwaad natuurlijk. (incl. whiplash)
Maar on-topic, mooie cyprinus  ::goodjob:: hier ook altijd favoriet als ik de forellen even beu ben.

wouter veuger

#415
nu heb ik wel eens de indruk dat jij mensen die een andere mening toebedeeld zijn dan jij al snel raar en dom vind maar goed ;)

ik heb ook niets met jerkbaitvissen met zware poken,maar zoals je weet ( je zit er zelf immers ook op  ::)) is er ook een  UL subforum daar.

@hilco: zo is het maar net,al is vliegvissen op karper iets wat ik rustig het hele jaar zou kunnen doen als de omstandigheden het toelieten. ::agree::




Plantje

Ben het in dit geval wel een beetje met Marcel eens. Op het RVF moet je geen foto van een vis met een drupje bloed erop plaatsen (of je moet er direct bij zeggen dat het van jezelf is). Want dat is uit den boze!
Maar als iemand een filmpje plaatst over hoe stoer hij aan het vissen is op een plaats waar het verboden te vissen is vindt iedereen het geweldig en maar al te grappig!

On topic: Helaas hier (ondanks vakantie) te lang niet meer gevist! Gisteren weliswaar alle tijd, maar het waaide zo hard :( Eens zien of ik vandaag nog een momentje kan pakken.

Rene V.

Hoi Marcel,ik wil je wel eens een streamer zien werpen aan 12/00 nylon ;)We zitten toch op een vliegvisforum?Ik gebruik gewoon 40/00 voor het overslaan en tegen slijtage van takken,boodschappenkarretjes en andere shit.

Groet Rene V.

jur606

rene,

op zoet water vis ik meestal met 25/00 nylon zowel op karper als op snoek (wel met staaldraadje/titanium onderlijn dan)
maar vis mijn streamers voornamelijk hoog in het water, Ik wil ze zien ik wil de aanbeten ook zien ook bij karper vissen,
Ik weet zeker dat ik daardoor minder vang maar dat neem ik voor lief.



Dick

nog even weer naar de Berekuil, was moeilijk in het begin, maar toen ik koos  voor een zalmrose streamer ging het best 14 stuks, waarvan 1 hele beste, binnenkort zet hij er forellen uit van c.a. 7 kilo, nu zijn de grootste c.a. 5 kg, maar alles wat je vangt is puntgaaf en in top conditie. Heb weer genoten. Mvg Dick

FlueFisker

Lekker bezig Dick  ::goodjob::
Schitterende karpers ook jongens!  ::duim::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Schippers

Heren,
De bedoeling van de foto's was om mijn vangsten met jullie te delen niets meer en niets minder. Reclame maken is zowieso niet mijn ding!

Er komen weer mooie vissen voorbij!

Als de wind deze week nog een beetje afneemt en de zon zich laat zien, maar eens met de bellyboot achter de karpers aan!


Groeten Gerrit

maurice

Quote from: Dick on April 09, 2014, 15:12:59
nog even weer naar de Berekuil, was moeilijk in het begin, maar toen ik koos  voor een zalmrose streamer ging het best 14 stuks, waarvan 1 hele beste, binnenkort zet hij er forellen uit van c.a. 7 kilo, nu zijn de grootste c.a. 5 kg, maar alles wat je vangt is puntgaaf en in top conditie. Heb weer genoten. Mvg Dick

Niet naar Denemarken?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dick

Hallo Maurice wou wel mee maar ging nog niet met mijn voet, op de vlotten bij de Berekuil zit een bankje op, dus kun je zitten, perfect voor mij, je mag nu op die grote vijver vissen, beetje het zelfde als de Ronde Bleek, echt mooi werk. Super sterke vissen, die meteen naar de diepte duiken, erg sterk. Ook hele grote snoeken en snoekbaarzen. Wel even voor die tijd bellen en een vlot resereveren. Hendrik en Ester zijn vriendelijk, goede gehaktballen en hamburgers ook belangrijk toch. Vorige week was ik er met Bert Jans en toen kwam Patrick Kluivert van een vlot af stappen, ik had hem niet eens herkend, petje op, vest aan zonnebril, dus on herkenbaar, aardige vent. Maar ga maar eens een keer vissen, het is erg verslavend.

Mvg Dick

maurice

Staat in de planning Dick, na de zomer ga ik er met Youri heen.
Jammer dat de voet nog niet mee werkt, maar de Berekuil is ook niet verkeerd.
::bbq:: ::proost:: ::proost::