Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

FlueFisker

Paar uurtjes op vijvertje dichtbij huis.
1 karpertje van een cm of 10 paar kleine voorntjes en een grotere karper die m'n 3tje helemaal krom trok verspeeld doordat de lus sleeve los schoot van de vliegenlijn. Echt bizar! Gebruik normaal de naaldknoop maar had een nieuwe leader nodig dus even snel zo'n ding er op geschoven, das ook de laatste keer wat mij betreft. Kon de leader nog wel pakken maar toen de karper weer begon te vechten brak de tippet helaas. Gelukkig een weerhaakloos nimfje. Hierna nog wat voorntjes gevangen.
Overigens zie ik nooit vliegvissers hier op de veluwe maar stonden zo straks gewoon met 3 man! 😂😂 ;D
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

braided leader loop met secondenlijm borgen .............

merijn1982

Yep altijd ff een drupje doen. Anders kan je hem er weer afschuiven met je topoog. Ik zeker de loop altijd met een drupje lijm en heb m nog nooit verloren
Tight lines!!

Sieger

Vandaag met de vliegvisclub Apeldoorn het forel-seizoen geopend op Baggelhuizen. Er is echt heel erg goed gevangen. De hele dag door en op de hele vijver...

Zelf had ik er 12 (10 regenbogen en 2 saiblingen)... Heerlijk...

Een verslagje staat op mijn blog:

http://tight-loops.nl/?p=3684





Sieger

sjoerd

Quote from: merijn1982 on March 29, 2014, 21:58:30
Yep altijd ff een drupje doen. Anders kan je hem er weer afschuiven met je topoog. Ik zeker de loop altijd met een drupje lijm en heb m nog nooit verloren

En voor het echte werk zou ik toch ook maar even een wikkeling leggen op je verbinding. Ik denk dan even aan het drillen van grote karpers, zalm en dergelijke visjes!
Ik zou nooit alleen maar vertrouwen op een druppeltje secondenlijm en al helemaal niet een sleeveverbinding zonder iets!!!!
Sommige soorten secondenlijm lossen overigens op in water naar het schijnt, dat je het maar even weet!

Sjoerd

Flyweight

Quote from: Sieger on March 29, 2014, 22:51:35
Vandaag met de vliegvisclub Apeldoorn het forel-seizoen geopend op Baggelhuizen. Er is echt heel erg goed gevangen. De hele dag door en op de hele vijver...

Zelf had ik er 12 (10 regenbogen en 2 saiblingen)... Heerlijk...

Een verslagje staat op mijn blog:

http://tight-loops.nl/?p=3684

Hoi Sieger,

Goed om te lezen dat het 'los' is op Baggelhuizen. Welke vliegen doen het op dit moment goed? Ik ben van plan binnenkort ook eens een worpje te wagen op de plas  ;)


Groeten Rick

Hilco de Visser

Quote from: sjoerd on March 30, 2014, 12:10:20
En voor het echte werk zou ik toch ook maar even een wikkeling leggen op je verbinding. Ik denk dan even aan het drillen van grote karpers, zalm en dergelijke visjes!
Ik zou nooit alleen maar vertrouwen op een druppeltje secondenlijm en al helemaal niet een sleeveverbinding zonder iets!!!!
Sommige soorten secondenlijm lossen overigens op in water naar het schijnt, dat je het maar even weet!

Sjoerd

ok maar ik ging er vanuit dat iedereen wel begreep dat ja na de secondelijn de meegeleverde krimpkous er overheen schoon en dmv wamte liet krimpen .

wouter veuger

Mooie vangst sieger!

Ik heb ook een paar heerlijke uurtjes aan het water gehad, in het heldere water prachtige karpers gespot,waaronder een paar mooie rond de 10/12 kg.

Ook diverse brasems,daar heb ik een tijdje op staan te werpen,maar om de een of andere reden krijg ik brasem aan de vlieg niet voor elkaar >:(

Toen heb ik me maar op de voorn gericht,op een gegeven moment kwam ik op een nieuw stekje ,en daar lag op een meter of 5 voor me tussen de planten een hele dikke snoek die ik rond de 110 schatte,ik heb er een half uur gevist,en diverse voorns gevangen,en al die tijd lag die snoek daar roerloos tussen de planten( nee hij was niet dood :),af en toe zag ik heel lichtjes de borstvinnen bewegen).


Uiteindelijk  de middag afgesloten met rond de 40 voorns ,met een paar mooie ruisers rond de 25/30cm.

Genieten!

Hilco de Visser

Oh ja en even on topic ,  ik heb een lekkere dikke winde gevangen vandaag !!!!

(op aanwijzen van, in gezelschap van , onder toezicht van  Erik de Noorman )


Koen


Gerrit72



Mooi Hilco! Leuk zo'n 'leermeester'.  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

pepertje

mooie winde lange ;D :P

vandaag met papa op de beek geweest, denk samen wel meer dan 100 serpelingen gevangen tussen de 15 en 25 cm.
pap op droog en ik met de nimpf
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Plantje

Gisteren enkel op verkenning geweest in de buurt van Lochem en Winterswijk. Ik heb mijn vliegvisspullen wel in de auto gegooid, maar vanwege een overactief dochtertje is het er niet van gekomen om te vissen.

Wel nog een andere vliegvisser gesproken. En zeker leuke ideeën opgedaan!

maurice

Mooie watertjes daar Plantje, pas wel op sommige zijn verboden te vissen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Zeker Maurice! Die oosterlingen hebben het helemaal niet verkeerd! Of je er mocht vissen had ik vooraf al gechecked en de vliegvisser die ik trof bevestigde dat. Wel altijd goed om op te letten.

Jammer, dat sommige beekjes in no time kapot gevist worden door wadende vliegvissers!

maurice

Er staan nog een aantal beken in de grote vergunning, maar die zijn nu echt wel dicht om te vissen.
Door wilde orchideeën, zonnedauw en beschermde diertjes.

De boven slinge is na opname VIS TV groten deels verboden vissen geworden
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Waar kun je die info dat ze dicht zijn om te vissen vinden dan? In de Visplanner staat bijvoorbeeld de Boven Slinge nog helemaal als "beschikbaar" met Vispas. (Moet eerlijk bekennen: mijn lijst met viswateren ligt beneden in de garage en ik ben nu even te lui om naar beneden te lopen; straks even doen)

maurice

#367
aan de waterkant.

Herman en ik zijn zo ook op de koffie gekomen, wouden heerlijk dagje vissen op de boven Slinge maar kregen te horen verboden te vissen

ook een andere beek waar soms uit Duitsland afkomstige vissen zijn te vangen is gesloten voor vissers, kreeg ik vorig jaar te horen toen ik er in stond >:(
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Ok, dat is inderdaad behoorlijk bagger! Boven-Slinge heb ik niets gezien dat aangaf dat je er niet mocht vissen. En de vliegvisser die ik er sprak kwam er al 15 jaar zei hij, dus hij zal het wel weten. Hij kwam me bovendien over als een man met respect voor natuur en regels en wetten, maar ja....ik kan ook iemand verkeerd inschatten :)

Hilco de Visser

Quote from: Gerrit72 on March 30, 2014, 21:35:31

Mooi Hilco! Leuk zo'n 'leermeester'.  :)

ik heb wat terug kunnen doen   klik

Gerrit72


Geniale Hilco  ;D, mooi man.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Troutbuster

"Petri Heil"


FlueFisker

Gisteren nog lekker gevist van 18:00 tot 2030.
Stuk of 10/15 voorntjes gevangen op diverse soorten nimfjes.
Onder andere een paar die ik van Maurice heb gekregen  ::duim::
Ook heel wat aanbeten gemist, grappig wat een jagertjes die voorntjes kunnen zijn.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

Ja er is gevist vandaag ..............