Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Rossie69

hier ook nog even geweest

met de streamer natuurlijk.
maar wat een wind,en fris.

2 snoeken 1 gelost en 1 die 3x naast de streamer knalde,die zal wel een bril nodig gehad hebben.
maar van paaie drang bij de snoek nog niet gezien.

en heb besloten om de streamerhengel maar op te ruimen.
mn #4 is weer klaar,gewikkeld en in de 2 compenenten gezet.
dus dus de voorn is nu aan de beurt.


golddigger

Er was zelfs iemand die de dag eindigde met een 3 cijferig getal  ::wtf::

Dus voor herhaling vatbaar  ;D
[/quote] ::) :) :D ;D

merijn1982

Tight lines!!

Jan_Smeijers

Goed bezig Henk, natte neuse wel weerd da
Gr. Jan


eendagsvlieg

#330
Jawel mijn eerste Winde van dit jaar gevangen bij de Hunze. Een prachtige omgeving (roofvogels, kieviten en twee zilverreigers) om te vertoeven.
Als er dan nog gevangen wordt (Jawel: Winde) dan is het helemaal genieten.



Komende zaterdag tijdens de forumdag weer op de forel, heb er zin in!

Grt,
Eendagsvlieg

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Mooie winde!!

Vandaag zelf met de kleine meid wezen vissen. Was voor haar de eerste keer. Altijd spannend of ze het wel leuk vind. Maar ze vond het leuk!! Heeft 8 baarsjes gevangen aan de werphengel. Ik had er 1 op de vlieg... haha!! Ze vroeg wanneer we weer gingen dus missie geslaagd!!
Tight lines!!

j.klopper

Opvallend:vissend op snoek met een grote streamer al een keer of 4 achter elkaar niks.
Vissend met een nimfje[haak12] op voorn echter de laatste week 2 snoeken gevangen en 1 verspeeld.
Gister vissend met een streamertje [ haak 6] op roofblei ,2 snoeken gevangen en vandaag  weer 1.
Geen roofblei gevangen trouwens, wel behoorlijk wat volgers die op het laatste moment afdraaiden[!@#$%^]

Conclusie:ook als we in  april en mei alleen nog met streamertjes tot 2.5 cm[erg klein toch wel]mogen vissen, blijven er toch duidelijk kansen.

merijn1982

Tight lines!!

j.klopper

inderdaad,die kleine streamertjes kun je makkelijk op een viertje vissen.
Tikje licht voor grote roofblei en snoek.

merijn1982

Vandaag was grote baars het plan. Lukte echter niet. Op een of andere manier laten ze zich niet verleiden... wel had ik wat kleine baarsjes op streamertjes en nimfen. Later nog wat andere watertjes bezocht met de #2, had nog wat baarsjes en een leuke blankvoorn. Als klap op de vuurpijl nog een snoek op me nimf. Helaas maar heel even wamt me 12/00 was niet bestand tegen tandjes



Tight lines!!

Hilco de Visser

dus er zwemt weer een versierde snoek daar rond?

baarsvissen moet dus ook al met een stalen onderlijn?

peterf

#339
Zaterdag 4 uurtjes op de Ronde Bleek gevist.
Van 8 uur tot 9 uur 2 lossers en 3 op het vlot gekregen.
Er waren veel springers, maar van af 9 uur veranderde het weer en was het uit met de pret.

Alles gevangen met een zwarte woolly bugger en een leader van 3 meter en drijvende lijn.


wouter veuger

Quote from: Hilco de Visser on March 23, 2014, 10:08:54
dus er zwemt weer een versierde snoek daar rond?

baarsvissen moet dus ook al met een stalen onderlijn?


Baarsvissen met streamertjes zou ik sowieso met een stalen onderlijn doen, maar zo te lezen had merijn een snoek op een nimfje.

Ik denk niet dat een snoek heel veel last heeft van een klein nimfje in z'n bek,als ie überhaupt al gehaakt zat,meestal houden ze gewoon hun bek dicht en als de lijn breekt laten ze het spulletje weer los.

merijn1982

Was idd tijdens het nimfen op voorn. Om dat nou met een stalen onderlijn te doen... hoop dat de snoek er weinig hinder van heeft maar dit was niet te voorkomen ( ja niet gaan vissen:-) )
Tight lines!!

Plantje

Zaterdag naar de forumdag in Baggelhuizen geweest. Was ERG leuk!

Bij thuiskomst bleken vriendin en dochtertje nog de hort op, dus voordat ik shoarma ben gaan halen nog even snel naar de Vecht geweest om nog even een kwartiertje op snoekbaars te proberen. (Tegen de avond wil dat vaak ook nog wel een beetje) Helaas niets kunnen vangen.

Twan

Toevallig voor het werk moest ik vandaag in Zwartewaal zijn bij Oostvoorne. Voor de zekerheid toch maar even een hengeltje en waadjack in de auto gelegd. Gelukkig kreeg ik tussen 1 uur en 2 uur de gelegenheid om even een hengeltje te gooien tussen het rijden naar klanten, normaal zitten we 1,5 uur in de auto om bij het OVM te komen. Dus ik kon het niet laten.

In een half uurtje had ik meteen een forel te pakken op het OVM en de politie kwam nog even kijken of ik wel een vispas bij had en mijn haak controleren. Zoals je altijd zult zien, even geen vispas bij doordat aan het werk was. Gelukkig was de politie goed gezind door het mooie weer en kreeg ik geen bekeuring.

Ik heb nog nooit zo'n leuke pauze gehad op het werk  ;D

Gerrit72


Klinkt als een mooie dag!
Efficiënt met je tijd omgaan loont dus  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Vanmiddag uit werk enorm veel voorn gespot in de haven. Dus na het eten snel spullen gepakt en naar de haven. #2 opgetuigd met een klein nimfje eraan. Het water kolkte op sommige momenten. Zo veel actieve  vis!! Had dan ook bijna elke worp vis. Mooie voorns en af en toe een winde'tje. Er zaten grote windes tussen. Deze echter niet weten te haken. Heb me werkelijk scheel gevangen in een uurtje!! Geweldig!



Tight lines!!

wouter veuger

Mooie pauze twan,maakt de werkdag een stuk aantrekkelijker...

Merijn ook lekker bezig!

Zondag ook weer eens met de vliegenlat op pad,kan niet wachten... :)

Dick

vanmorgen nog lekker een paar uurtjes op de grote vijver bij de Berekuil geweest, was nog een vlot beschikbaar, 7 stuk gevangen en nog 4 lijnbreuken allemaal op oranje streamertjes op andere kleuren geen beet gehad

Mvg Dick

Twan

daar wil ik ook nog eens proberen, maae zaterdags geen tijd en zondags zijn ze gesloten

Bert J.

Lekker gevist en gevangen dus Dick. Met een zinklijn?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift