Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

edjuhhh

 ::goodjob:: leuke visjes!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

FSCHAMP

 ::agree::  Zijn inderdaad mooie vissen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: Wittie on March 01, 2014, 21:46:42
Even een uurtje gevist. Omdat ik de laatste dagen bij mij in de sloot alleen hele kleine baarsjes ving vond ik het niet nodig een net mee te nemen.
Dat gebeurt me dus niet meer.


Laat ik toch echt een net zien liggen op één van de foto's???  :) :) Leg eens uit, oude foto of toch nog maar even een net opgehaald?
En de ene dag niks vangen  en de andere keer mooie vissen, tsja dat blijft de charme van vissen. Het moet niet te voorspelbaar zijn toch.

Sjoerd









Wittie

De voorn kon ik met één hand wel uit het water tillen. Toen ik de brasem had gehaakt stond ik met één hand te drillen en met de ander snel m'n telefoon gepakt om m'n vriendin te vragen even snel een schepnet te brengen. Ik stond maar tweehonderd meter van huis en m'n vriendin was zo lief om even op de fiets te springen en het net te brengen. Ze heeft 'm zelfs nog voor me geschept.

Quote from: sjoerd on March 02, 2014, 10:43:56

Laat ik toch echt een net zien liggen op één van de foto's???  :) :) Leg eens uit, oude foto of toch nog maar even een net opgehaald?
En de ene dag niks vangen  en de andere keer mooie vissen, tsja dat blijft de charme van vissen. Het moet niet te voorspelbaar zijn toch.

Sjoerd

Inderk

Ja, vandaag nog gevist.

Nog niets gevangen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Heintje Davids

#280
Vanmorgen thuisgekomen van een dagje snoeken in de Utrechtse polders. Gisteren de hele middag gevist met een vismaatje. Resultaat: alles bij elkaar een aanbeet of 9 waarvan er 5 zijn geland waaronder 2 dames van net wel of net geen meter. Enorm grote zware exemplaren. Overigens ook de kleinere waren moddervet. De dikke dames zaten onder de bloedzuigers waar je uit op kunt maken dat ze vooral nog op de bodem hebben gelegen. De paai was daar duidelijk nog niet begonnen, de watertemperatuur was met een 5 a 6 graden (aan de oppervlakte) ook nog aan de lage kant!


mrproper

Alleen nog naar complimentjes voor de rest nog nie!  :P

Gerrit72

Quote from: Heintje Davids on March 09, 2014, 14:46:13
waaronder 2 dames van net wel of net geen meter.

Je bent te bescheiden...(maar dat waardeer ik zoveel meer dan opscheppers :))
Die is echt wel een meter, machtig mooie vis Heintje!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Dikke snoek Heintje,mooi hoor!

Ben zelf vanmiddag de polder ingetrokken opzoek naar dikke ruisers,maar heb ze niet kunnen vinden,op de terugweg op een ander stekje nog wel 6 vissies gevangen aan een droog foam torretje,toch leuk :)

Heintje Davids

Om een verkeerde voorstelling van zaken te voorkomen, want ik ben gewoon niet helemaal duidelijk geweest: varkentjes zijn door mijn vismaatje gevangen waar ik overigens volop van mee geniet want we staan dan als twee kleine kinderen te glunderen langs de waterkant. De vissen worden er natuurlijk niet minder mooi door  :). Ging mij meer om te laten zien dat snoek hier in ieder geval nog niet aan het paaien is en dat er nog steeds prachtige exemplaren te vangen zijn. Ze waren, heel onverwachts met het mooie weer, toch behoorlijk los. Twee andere jongens vingen (met kunstaas) naast een aantal andere vissen ook nog een exemplaar van 1.06 meter. Was een schitterende dag!

BV

Die beginnen op zeehonden te lijken!
Mooi

Zelf twee maal een kwartier staan werpen onder polderbruggetjes , maar noppes.

Joost S.

#286
Vissen mag je het nog niet noemen denk ik, maar ik ben voor het eerst gaan proberen met de streamer en de 8, en..... Het gaat best aardig hoor. Wat een hengel zeg, wohooo, thanks Arjan!

Maar ok.... Daar ging ik dan. Ik had een stek uitgekozen waar ik al twee jaar lang een snoek probeer te vangen met de plug, niet gelukt nog, dus dan heb ik even de tijd om me op het gooien te concentreren. Ik had daar de ruimte en het ging om het leren gooien vandaag.

Was niet de bedoeling om meteen een snoek te haken.

En echt waar...... Ik maak mijn hengel klaar ik ga staan, ik zwiep een, twee keer en laat hem schieten. Gaat best aardig dacht ik, nu die streamer binnen trekken en.....

BOOOOOMMMMM!!!

Hahahahahaha, een snoek probeerde mijn streamer aan te vallen, op de allereerste worp ever.

Wel mis, maar de nekharen stonden recht overeind in mijn nek.

Wat megagaaf zeg!

Verder niks geen actie gezien, ben op dezelfde plek nog even door gegaan met oefenen. En ok, ik denk als ik dit een paar maanden doe, ik best wel aardig kan gooien hoor.

Maar nog niks gevangen, dat dan weer wel, haha, ;-).

Dat moment dat ik dat beest naar boven zag komen dat kan je niet uit leggen aan niet vissers denk ik, dan staat de wereld even stil.

Schitterende visdag gehad.

Arie de Vries

Mooi zo'n eerste ervaring Natte vlieg,
Zelf gisteren eindelijk weer forel gevangen op Baggelhuizen.
Omstandigheden lijken nu al een stuk beter dan een jaar geleden al wordt er voor volgende week weer winter voorspeld.
Groet, Arie

Gerrit72


Leuk Arie, kunnen we weer ijsvissen, net als vorig jaar  :)

Mooi beschreven Natte Vlieg! Een snoek je streamer zien aanvallen is het mooiste wat er is. Ook al blijft hij niet 'plakken', het is een machtig mooi gezicht.

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FlueFisker

Net even twee uurtjes staan vissen op voorn.
Had er maar twee, 1 op droog en 1 op een nimfje.
Eerste voorn ooit op de nimf, ik voelde de aanbeet heel erg goed ondanks dat het een wipper eersteklas was dus dat geeft me eindelijk eens wat vertrouwen in het vissen met een nimf want daar ontbrak het nogal aan namelijk.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

leuk !!

ze lusten het nimfje echt wel , je moet alleen toevallig die nimf in de buurt van een vis gooien.......

Dick

Hallo,
vandaag even met Arno naar de Berekuil geweest op z,n vlot op de grote vijver, mooi werk Arno had er 8 en ik had er 7 mooie dikke krachtpatsers, want sterk dat ze zijn, niet normaal. Kom er vast nog wel een keer terug.
Gr Dick

Wittie

Vanmiddag op voorn staan vissen met een nimph. Een stuk of 20 gevangen en nog een aantal baarsjes.
Het mooiste was nog wel dat ik twee agenten als toeschouwer had op een gegeven moment. Toen ik veronderstelde dat ze zeker m'n vispas en boekje wilde zien reageerde de ene agent met "vliegvissers hebben dat altijd wel voor elkaar, dus dat is niet nodig".
Tja, vliegvissers hebben kennelijk een goede reputatie. ;D

HappyFisherman

Prachtig Rene! Wat een vreemde deuk in de buik...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FlueFisker

Quote from: Hilco de Visser on March 12, 2014, 08:25:51
leuk !!

ze lusten het nimfje echt wel , je moet alleen toevallig die nimf in de buurt van een vis gooien.......

Was zeker leuk, morgen ga ik weer even een paar uurtjes, vond het echt bijzonder dat de aanbeet van een voorntje zo goed te voelen was.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Heintje Davids

Gaaf René, mooi man en respect voor je doorzettingsvermogen.

FSCHAMP

Rene,

::goodjob::, dit zijn prachtige vissen en trekken zeker, die zeeforellen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Nou dat schijnt wel mee te vallen qua kracht. :'(

Plantje

#298
Inderdaad schitterend zo'n zeeforel!

MarcelN

Nou dat zullen toch zeker wel uitzetters zijn uit Denemarken, of volg je dat niet?