Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gert

Quote from: Gert on February 02, 2014, 20:57:04
Hier ook lekker 2 uurtjes gevist in een polderslootje in de buurt. Diverse plekjes geprobeerd, maar uiteindelijk ving ik ze toch weer op dezelfde stek als altijd.... Elke worp een aanbeet, maar die voorntjes zijn meestal zoooo verrekte klein dat er maar weinig bleven hangen. Toch maar nog kleinere nimfjes binden, want het is inderdaad een leuke sport op de #3 Orvis Ion.

Gisteren wat kleine nimfjes gebonden, maatje 18, en vandaag weer een paar uurtjes op hetzelfde stekkie geweest. Nu bleven de meeste voorntjes en baarsjes WEL hangen ;).
Had er een stuk of 40 onder en net voor een bruggetje van ca. 2x2 meter. Mooie visserij met een #3 splitcane hengeltje ::top::

loze vissertje

Hou je wel lekker bezig dat soort aantallen

wouter veuger

#177
ik wou vandaag eigenlijk gaan snoeken,maar tijdens mn ochtendwandeling met mijn zoontje werd al snel duidelijk dat het ietsies te hard waaide :o

geeft niet,ik had vorige week een leuk stekkie gevonden waar ik leuk voorn ving,en deze lag volgens mijn berekeningen net in de luwte,ahum niet dus,de wind stond vol vanaf rechts over deze vaart,wat bij de eerste 2 worpen resulteerde in een goudkoppie tegen mn achterhoofd (pet) en een keer in mn jas,ok dat ging hem dus niet worden...

dan maar wat nieuwe stekkies zoeken,zo gezegd zo gedaan,ik kwam langs een mooi beschut liggend slootje,het water was erg troebel en het was er ook erg ondiep,maximaal een cm of 60 denk ik...
de eerste paar stekkies leverden niets op,en ik had bange hoop dat het hem niet ging worden,tot ik bij een vers neergeplante schoeiing kwam,dit leek mij een mooi plekkie,en ja hoor hier bleek het wel te gaan,de ene beet na de andere,gaaf

later bij een bruggetje ook nog veel leven,en hoewel ze niet zo groot waren als op het stekkie van vorige week,hoor je mij met bijna 60 voorns niet klagen :P :)


en een plaatje van de vanger van de dag:


heerlijk gevist,en weer een paar productieve stekkies gevonden,nu rozig op de bank ;D

Hilco de Visser

hier ook zo met leuke vangsten .............heerlijk voorns "tikken"  ::agree::

merijn1982

Gisteren in de middag wezen snoeken. Meerdere wateren uitgekamt maar geen stootje!! Wel een snoek zien jagen maar niet op streamer kennelijk... uiteindelijk nog een klein ondiep slootje bezocht waar nog veel planten in staan. Ik wist dat er veel snoekjes zaten maar door de planten bijna onbereik. Had er een divertje aan gedaan en deze door het oppervlakte getrokken. Erg leuk om dan toch nog 7 aanvallen er op te krijgen ( een visje 4 keer!! ) maar helaas bleef er slechts 1 heel even hangen en loste zichzelf voor het kantje. Toch nog wat aktie maar was er niet happy mee.
me vriendin zei bij het aanhoren van de magere dag: dan ga je morgen toch nog ff? Tja... dus ondanks de wind en regen en kou vanmorgen vol frisse moed weer op pad naar een ander water. Na ongeveer een half uurtje vechten met de wind kreeg ik een goede aanbeet! Hangen.. een leuke snoek had de streamer gepakt. Stond op dat moment met een kennis te praten die zijn hondjes uitliet dus die heeft even snel een plaatje geschoten waarna de snoek weer snel verder kon zwemmen. Verder was het mager.. had nog een aanval op de streamer maar de snoek schoot er volledig langsheen. Helaas!!

Na twee uur kou wind en regen begon het me tegen te staan. Toen ik met behulp van een windhoos ook nog eens me streamer met onderlijntje en leader in de boom parkeerde was ik er klaar mee!!

Tight lines!!

Gerrit72


Leuke vangsten ondanks het extreme weer mannen!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.


wouter veuger

Puike vis merijn, de aanhouder wint hè  ::agree::

Gert


Hilco de Visser

nee is gewoon een filmpje dat op mijn eigen webruimte staat .............. even kijken waarom dat niet gaat

Plantje

Even naar YouTube (of Vimeo of wat jij maar wil) uploaden en dan linken Hilco.

Hilco de Visser

Quote from: Plantje on February 09, 2014, 21:55:37
Even naar YouTube (of Vimeo of wat jij maar wil) uploaden en dan linken Hilco.

uploading as we speak ;-)


marc

wil ik altijd wel voor tekenen ,mooi formaat voorn. dan is de kou rap vergeten toch.
goed bezig man
grt marc

Hilco de Visser

dank je, oh kleine belg  ;D

jij geniet nog na van die gigantische snoek?

FlueFisker

Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Plantje

Mooie voorn Hilco! En inderdaad: het hoeft niet moeilijk te zijn!


merijn1982

Leuk filmpje hilco!! En lekker formaat voorn hoor!
Tight lines!!

Hilco de Visser

en het was geen toeval want ik moest even een uurtje zoetbrenggen vanmiddag in de zon;  wederom 8 stuks  8) .

Op dezelfde plek........ dat dan weer wel  ???

Troutbuster

Gisteren op uitnodiging van Johan Crooymans in Zeeuws Vlaanderen op voorn gevist.
In het centrum van Sluis welteverstaan

Beestachtig weer met regen en windkracht 6, maar tevens beestachtig veel vis aanwezig daar!!!

Een prachtige visdag met kneiters van voorn en een mega Winde voor Johan

Overigens weten de meter snoeken deze plek ook te waarderen

Ze hebben er een *** restaurant !!

Gr

Jan
"Petri Heil"


merijn1982

Tight lines!!

Gerrit72


Een geweldig mooie plaats Sluis!
Lijkt me super vissen in zo'n ambiance  :)
En ook nog metersnoeken...

Balen dat het voor mij bijna de andere kant van de wereld is  :(
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Vanmiddag een paar uurtjes in de haven gevist op baars. Hoorde donderdag op de club dat een leuke vangst was gedaan dus ik dacht ga eens met mijn #2 achter de baars aan. Weer eens wat anders als snoeken:-)

Eenmaal in de haven aangekomen waaide het toch wel behoorlijk. Wind stond ool niet heel gunstig voor mij om te werpen en dat in combinatie met de opstakels nog best een uitdaging. Had ik me vijf maar mee genomen.... maargoed het was niet anders. Heb een stuk of zes baarzen gevangen van tussen de 20-25 cm met een uitschieter van 29 cm! Leuke sport aan de #2!! Had ook nog een mini snoekje. Gelukkig voorin de bek gehaakt dus kon gewoon geland worden. Leuk!!





Tight lines!!

Gerrit72


Had je net in een ander topic gevraagd of het gelukt was met de baars  :)

::argh::

Ben jaloers...mooie vissen man!
The only difference between men and boys is the price of their toys.