dik oud wijf

Started by hendri, October 22, 2012, 21:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

afgelopen weekend was eigenlijk best wel vol geplant met van allerlei familie dingetjes en nog wat in de tuin en noem maar op. maar eigenlijk had ik ook wel zoiets van, als het nog ff kan dan wil ik nog wel een paar uurtjes achter de snoek aan. nou gelukkig had het vrouwtje voor zondag ochtend niks afgesproken en kon ik dus mooi ff weg voor dat we smiddags weer op pad moesten.
ondertussen slaapt onze wekker op de slaapkamer naast ons, en ook deze ochtend maakte hij mij mooi optijd 7.30 uur wakker. dat kleine mannetje lekker naast zn moeder in bed gelegd, en pa dr uit bak koffie en broodje er in en weg. het was net goed en wel licht en was bijna aangekomen bij mn eerste stekkie, vaak wel goed voor een snoekje. eerst met een nieuwe streamer (bucktail) aan de gang maar geen resultaat. ff later dat ding er maar af en 1 van mn vertrouwde EPtjes er aan. een paar worpen later zie ik een kolk achter mn streamer, maar ik heb niets gevoeld. nog maar snel ingooien, maar nee hoor. 1 kans en daar bleef het bij.

dan maar naar de volgende stek. ook daar begin ik weer met de bucktail en weer zonder resultaat. vreemd, streamer gaf een mooie actie onderwater, kon lekker traag gevist worden, maar ja als ze er niet in bijten.....
dus weer overgestapt naar het vertrouwde, dit keer blauw/roze. niet veel later krijg ik een dreun, maar ik stond totaal niet op te letten..
ik was dus meteen weer wakker en hup weer in het water met die streamer. en ja hoor een metertje of 3 uit de kant zie ik de snoek weer om de streamer draaien. strip strike zoef daar gaat de streamer door de lucht. shit!!!! weer mis. zou dat dan echt zo zijn wat die noorman schrijft spookte door mn gedachten. (het moet kouder worden willen ze er vol op knallen?) ik weet het niet, maar tis wel irritant zo, normaal zouden ze toch moeten hangen met zon knal.
na nog verschillende keren over de stek te vissen in de hoop van nog een kans, maar het mocht niet zo zijn. ondanks dat hier normaal wel aardig snoek licht. maar ja het is niet anders, en ik besluit verder te lopen.

op de volgende stek aangekomen, mooi plekje, veel riet, veel wind en hier en daar wel witvis wat voor mn streamer weg schiet als ik hem in het water gooi. ondanks dat ik er hier wel vertrouwen in had, totaal geen tikje , geen kolkje nee niets. nouja na een tijdje de rietkraag afgevist te hebben besluit ik maar terug te lopen naar de vorige stek waar de auto nog staat. vlak voor dat ik weer bij die stek ben meteen weer vissen, je weet maar nooit of die het nog een keer doet. het enige verschil nu bevis ik de stek vanaf de andere richting.
ik maak wat verre worpen en strip vlot binnen. de streamer is weer in zicht, nog 3,5 meter te gaan denk ik. vanuit de kant zie ik een snoek zo naar de streamer knallen! ze pakt hem in de bek, draait om en zwemt weer naar me toe. ik sla aan, voel een klein tikje en weg alles. streamer + 20 cm onderlijn weg?? waarschijnlijk had hij hem al zo ver in de bek dat ik dus mn lijn breek op de tanden. pfff  ::wtf:: dat heb ik nog nooit gehad. sta nog wat stom verbaasd te kijken maar ik zie de snoek ook niet meer springen of zwemmen of wat ook, waarschijnlijk zal hij die streamer wel weer uitgespuugd hebben.

nou dan maar ff naar de auto en nieuw spul er aan. nu voor een andere kleur EP gekozen die had ik laatst al eens getest (nieuwe kleur testen)

en daar gaan we weer, ondertussen ben ik al weer een paar meter verder, en plots zie ik in mn ooghoeken, rechts van me, een donkere lange plek en aan weers kanten wordt het lichter. hmmm vreemd denk ik. was dat dan? lag dat er net ook?
ik strip rustig verder en let er eigenlijk niet meer op. streamer is bij de kant en hup nieuwe worp. ff laten afzinken en daar gaat hij weer.
ik zie mn streamer weer aankomen en en de donkere plek zie ik heel langzaam bewegen. en vanaf toen gebeurde alles in een
split-second! mn streamer gaat richting donkere plek. donkere plek komt langzaam van de bodem af en vanaf nu kan ik duidelijk zien dat er een joepert van een snoek voor me licht. met een kop er op, gruwelijk! ik moet nog een meter strippen voor ik de streamer echt voor zn bek heb, en echt zij wacht het gewoon rustig af. strip, strip,  (nog 70cm) ze verroert geen vinnetje, strip, strip, ff stil hangen, nog geen reactie. afstand ongeveer 40 cm en ik strip nog een keer, en ja hoor, die bek gaat los, ze zuigt die hele streamer naar binnen en laat zich rustig naar beneden zakken. pffff whaaaa ik helemaal gek natuurlijk, en hup stripstrike bam hangen explosie! wow massief gewicht is wat ik voel! langzaam en log zwemd het een stukje van me weg en ik sta te trillen als een rietje! ik krijg met moeite mn camera uit mn broekzak en probeer op goed geluk maar een foto te schieten, want ik had al in mn achterhoofd, als deze dril net zo lang duurt als de rest van vandaag wat ik al had gehad.........

echt veel strijd bood ze niet, maar wat me vooral opviel was dat ze enorm dik was. ondertussen probeer ik mn net van de rug te pakken en ik vraag me af hoe dat beest er in gaat passen. maargoed zo ver is het nog niet, die snoek duikt nog een keer diep weg en neemt een metertje of 3 lijn. man wat een kracht achter die staart slagen.

ondertussen heb ik haar weer bij de kan en probeer die dikke kop in mn net te krijgen,en dat lijkt aardig te lukken. alleen dat is alleen nog maar de kop, tjeetje nu de rest nog. ik pak het draad met mn hand om haar er verder in te trekken. met dat ik dat doe, zie ik mn lijn een aantal keer om mn top slaan en de snoek begind nog eens te slaan met de staart. shit!!!! snel mn net aan de kant en als een malle die draad om mn top weg halen, ooohhhh help het begind te zwemmen en in voel de lijn steeds strakker lopen. en net optijd heb ik de lijn er om weg en kan weer controle krijgen. ondertussen was ik er al achter dat ik de snoek er op deze manier niet uit kreeg, maar een stukje verder is het ondieper aan de kant. ik besluit daar het water in te stappen en zo kan ik veel makkelijker de snoek scheppen. niet veel later licht ze ook als een rolade opgekruld in mijn toch best forse McLean net. ik schreeuw het uit en kruip de kant weer op.
man dit is mn nieuwe pr! dat kan niet anders, wat een lummel!
ik haal haar uit het net en het eerste wat opvalt is die pens! wat dik, wat dik. het leek wel of ze een paar enorme onverteerde vissen in de maag had. het voelde ook heel raar en hard. alleen bij karpers had ik wel eens zulke pensen gezien.
maar goed eerst maar eens kijken waar die streamer is, nou dat was mazzel, in het velletje aan de zijkant van de bek. hup haak er uit en maar eens langs de hengel leggen.


en wat een kop ook, lijkt wel een soort van pre historisch. echte oervis zeg maar. zo op de foto is het nog anders dan dat van bovenaf, dat je beide ogen ziet en brede bek! wauw wat gaaf. en ik kijk haar nog ff in de bek, huh zit ja bijna geen tand meer in, zo dit zal een mooi oud wijf wezen dan dacht ik bij mn eigen.


ondertussen mn meetlint maar ff opgezocht, langs zij met dat ding. oja, mn eerste meter op de vlieg!!! yes mn nieuwe pr!!! 106 cm!!
ik doe maar ff een vreugde dansje en kijk om me heen of ik mischien iemand kan roepen voor een foto. helaas zondag ochtend, geen kop te bekennen hiero. nouja dan zelf nog maar een foto en dan kan ze weer zwemmen. we hebben wel ff afgesproken dat ze weer moet bijten als ik met een maatje terug kom, want ondanks dat ze vies dik is, lelijk er uit ziet en haast geen tand meer in de bek heeft, wil ik maar wat graag met haar op de foto! 8)


ik pak haar bij de kieuw ondersteun de buik en langzaam laat ik haar het water in glijden. ze blaast een paar bellen uit en zwemt op haar aller dooiste akkerte weg alsof het de gewoonste zaak is. ik draai me om, pak mn hengel en voel nu pas hoe nat mn voeten zijn. gewoon met schoenen aan het water in gestuiterd. hmmm oja, nou tis niet koud en we gaan nog ff verder. onee eerst ff mn moatjes appe. en een twittertje de lucht in. vervolgens ga ik weer verder en een meter of 15 verderop is het weer raak. nu weer een knalharde aanbeet en grote plons, maar helaas niet haken. snel weer ingooien, en nog een keer bam ja hij pakt hem! mis.  ik besluit er maar mee te stoppen, veel beter kon het niet meer worden en ik was helemaal in mn roze wolk! pfff wat was ik bij. met een smile op mn hoofd van oor tot oor ben ik maar naar huis gereden, douchen en de rest van de dag met familie op pad.
mijn dag kon niet meer stuk!
onderweg zit ik mij te bedenken, hmmm dat van de 7 aanbeten juist die ene is blijven hangen! pfff wat een mazzel, nee mijn seizoen kan niet meer stuk.


(ps, die laatste 2 foto's kreeg ik wel gekanteld, maar niet gekanteld in het verslag. hoe dat kan? geen idee.als iemand het wel kan, heel graag)

Inderk

DONDERS!!!! Da's een heule mooie Hendri!
En ook mooi verslag er bij. Super!!!!

Da's wat anders dan de 45cm die ik vanmiddag had.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Sieger

Heerlijk Avontuur en een mooie score Henri... Mooi zo'n grande dame.... ;)


Sieger

Gerrit72



::goodjob:: Hendri, wat een vis, geweldige bak zeg!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Das'n heeeele..... beste Hendri, gefeliciteerd.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Oh ja, daarom is snoeken zo leuk ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Hendri jongen, helemaal TOPPIE

weerwolf

Hendri, je begint op harry te lijken. Weer zo'n verhaal wat je meesleept.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

 ::KOOL::

Nou wil best wel he ;)

Mooi verslag Hendri.

en uh,je hoeft niet meer te snoeken.
En heb je al je snoek pr opgestuurd voor de gouden streamer ????
We weten wat we moeten doen dus.

wat een fat lady.
had ze ook nog wel tandjes ?????


Ron

Gefeliciteerd Hendri  ::goodjob::

Eric

Wat een verhaal en wat een knoeperd van een snoek wat zul jij een smile hebben gehad..... ::top::

Gert

Hendri, mooie vis man! En zo mogelijk een nog mooier verhaal  ::goodjob::

Groet,
Gert

hendri

ja bedankt voor de leuke reacties! en ja wat een verhaal, dr gebeurden ook best veel dingen die ochtend, tja en als je dan eenmaal aan het tikken bend, tja dan euh gaat het vanzelf. later denk van ohh dit had er nog bij in gemoeten, of euh ik had het daar nog ff over moeten hebben. en als je net de vis terug heb gezet en je kijkt de foto's, dan heb je ook altijd zon pijnlijk moment, shit ik had er nog een zo moeten maken, of dat er op dat moment wel net iemand langs fietst. maarja, mn pr is aangescherpt, ik ben er super blij mee, nu is de uitdaging alleen maar groter om hier weer overheen te komen. maar ach als dat ook weer 3 jaar duurt net als nu, dan doe ik het er voor. ;)

henk, er zaten nog wel een paar tanden in de bek maar echt niet veel meer. het kleine spul voorin zag je bijna niets meer van. denk dat jij deze ook wel in de kieuw durft te pakken. 8)

Rossie69

Jazeker wéét je wél hoe groot ze is.

harlin

Quote from: weerwolf on October 22, 2012, 22:55:44
Hendri, je begint op harry te lijken. Weer zo'n verhaal wat je meesleept.
Kom ik zomaar hier mijn naam tegen, vind ik niet erg om met dit verhaal vergeleken te worden.
Kan me niet voorstellen dat jij je zo voelt als ik nu.  ::scheet:: van de spanning in het verhaal ;D

Quote from: hendri on October 22, 2012, 23:30:50
gebeurden ook best veel dingen die ochtend, tja en als je dan eenmaal aan het tikken bend, tja dan euh gaat het vanzelf.
later denk van ohh dit had er nog bij in gemoeten, of euh ik had het daar nog ff over moeten hebben.
Dat gevoel ken ik ook,
maar dat kan je nog alsnog doen  :-X

en anders  ::delete::
::goodjob:: Hendri
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

Gefeliciteerd! Da's een hele beste!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wouter veuger

ha,leuk verslag !

ik zeg :LEKKAH :P

maurice

mooi beest Hendri.
die tiger serie doet het goed
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

ja maurice, ik ben zowiezo wel van die strepen op de streamers. op een of andere manier lijkt het net of je beter kan zien hoe die fibers door het water golven. je ziet de zwemactie beter zeg maar.

johannes

zulke oude wijven vind ik het bekijken meer dan waard.

gefelicteert met deze prachtvangst

Erwin

Spannend verhaal man. Kan zo in een mooi jongensboek haha!
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Rossie69

hmm waren toch 2 oude wijven.



::new::

John

Gefeliciteerd Henri!!

Mooi verslag met een nog mooiere ouwe dame.

peter

Wat een wijf man hele toppie kokkie ,wat zal geblert hebben daaro in de polder echt kicken kerel .je schrok je eige wel de ple..ris denk ik ,heb er zelfs in den Turk kippenvel van prachtig vent wat een beest .
Dat lossen is zwaar shit ,had ik 2 wkn terug ook tot 4 x aan toe .
Te grote haak ,te snel strippen ik weet niet .
We zullen het in mompelt wel zien waar mee komt qua strammers .

H3 gefeliciteerd met je lekkere wijfie
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

haha dank je peter, die 6 aanbeten die ik gemist heb, dat maakte me geen moer meer uit toen deze op de kant lag! 8)

ik hoop dat ze de kanten gemaaid hebben straks in meppel, laatst was het nog zwaar begroeid, en dan heb je geen makkie.