Snoekpraat

Started by jelle, September 17, 2011, 19:40:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Vanmorgen eventjes met de vliegenstok op de snoek gevist.
De streamer van gele bucktail en een zwarte zonkerstaart bewees zijn nut weer.
2 mooie snoeken in de morgen en later op de dag rond de klok van 1 uur nog eentje.

wat mij verbaasde was dat er bij de eerste snoek van iets groter dan 70cm eentje meezwom van ruim 60cm.
gewoon passief er achteraan, mijn net is te klein anders had ik ze allebeide kunnen scheppen :)

Gebeurt dit vaker
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

maurice

heb het wel eens gezien, maar dat was in de paaitijd
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

niet alleen bij snoek zie je dat, ook bij andere vissen zie je soms dat ze 'meezwemmen' met een gehaakte vis.
maar wat de reden is....???

dartmayor

Op de forellenput zie je dat regelmatig.

Vandaag ook nog even op snoek geweest.

4 keer gemist en 1-tje gevangen.
Een kleintje van zo'n 40 cm.
Edwin Kerssies had er 3 en miste volgens mij eentje.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Herman

Heb t wel eens gezien, maar dat kan toeval geweest zijn...
Heb je ze nog gemeten en gefotografeerd voor de Gouden Streamercompetitie?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

dartmayor

Ik niet.

Veel te klein.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

jelle

Quote from: Herman on September 17, 2011, 20:08:40
Heb t wel eens gezien, maar dat kan toeval geweest zijn...
Heb je ze nog gemeten en gefotografeerd voor de Gouden Streamercompetitie?
Ik heb ze gemeten en gefotografeerd, zoals ik met alle snoeken probeer te doen ;D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

hendri

bij snoek heb ik het zelf nog nooit gezien, bij baars en forel wel regelmatig.

jelle

Quote from: jelle on September 17, 2011, 21:22:33
Ik heb ze gemeten en gefotografeerd, zoals ik met alle snoeken probeer te doen ;D
vandaag met de BB wezen vissen na tien minuten raak een snoek van 65-70 cm
gemeten en in de bewaarzak voor de foto later op de ochtend.
maar een uurtje later bij de vangstplek waar ik de foto wilde maken springt de snoek uit de bewaarzak
dus een slechte meting en geen foto >:(
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

j.klopper

vraag me af of het wel een goed idee is om een snoek in een bewaarzak te doen.
Een snoek is kwetsbaarder dan een karper.

Hilco

Misschien is het in de natuur gebruikelijk om aan stervensbegeleiding te doen?

of de vis lijdt meer als wij denken en zijn vriendjes leven met hem mee........


hendri

helemaal met speycast eens!! mag nog hopen dat die bewaarzak niet de hele tijd achter de bb aan gebungeld is.

toppiedus

Quote from: jelle on September 18, 2011, 18:11:06

maar een uurtje later bij de vangstplek waar ik de foto wilde maken springt de snoek uit de bewaarzak
dus een slechte meting en geen foto >:(
Ben ik blij om heeft de snoek het waarschijnlijk overleeft.

Waarom moet die foto nu perse, is een snoekje van 60cm zo bijzonder dan?
Zelf maak ik  ook wel eens foto`s van vangsten maar dat mag m.i. niet ten koste gaan van het welzijn van de vis.

Is net zoiets als dat je voor het maken van een pasfoto in een kleine donkere bezemkast wordt opgesloten, doe je gewoon niet!!

maurice

#13
bewaarzak, weet ook niet waar deze goed voor moet zijn.
heb er geen en wil er geen.

vond het al een raar ding toen ene Ed en Marco het op tv promoten, ideaal voor de perfecte foto bij zonsopgang ::geweld:: ::zucht::
leek me toen geweldig voor de karpervissers om het afval in mee te nemen maar helaas dat doen ze niet :'( >:(
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

 :P heb er nog wel 2 voor je maurice.
kan je mooi als was zak gebruiken hahaha.

Helemaal eens met Bert

Maar aangezien de snoek toch nog op krachten is gekomen,is het mischien ook wel de straf dat ie onkomen is  ;D

hendri

Schijnt dat beroepsvissers een hekel aan snoek hebben omdat ze gaten in de fuiken springen als ze niet strak opgespannen staan. Dus ik denk dat een snoek in bewaarzak eenmaal weer op krachten ook best je bewaarzak kapot man maken. Nog een goeie reden om die dingen nooit weer te gebruiken.
Als afval zak voor karpervissers is wel een goeie optie haha

vliegvisgek

vliegvissen op snoek gaaf maar in een zak bewaren snap ik ook niet zekers voor een foto  :-\

jelle

Een bewaarzak dient er bij het karpervissen oa voor dat de karper een beetje op krachten komt voordat je de vis weer laat zwemmen
Ik weet niet meer wie het heeft geschreven maar het scheen beter te zijn en zeker niet nadelig
Mijn bewaarzak is gemaakt van een PVC zeer fijnmazig net, zwart en daardoor donker maar toch genoeg/veel  waterdoorlatend zodat de vis
genoeg zuurstof kan krijgen.
Een snoek zal deze zak niet kapot kunnen krijgen, maar een keer op krachten gekomen zal er ook geen rustige snoek op de foto gezet kunnen worden,
daarom was de snoek ook zo weg en was het voor mij een eenmalige aktie
De zak hing trouwens mooi rustig aan de wal beschoeing waar ze was gevangen en dus ook de vinnen heeft genomen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

#18
Kijk is er toch weer wat veranderd in de inzichten
Trouwens komt het wel overeen met mijn ervaring dat een uitgeruste vis niet op de foto wil.
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

marc

wij worden vaak ten onrechte aanzien voor kloppers hier ,dit slaat echter alles .
best dat ik jelle niet ken ,nam hem zijn hengels af.
dit is niet eens een visser in mijn ogen .
wil met zo iemand niet aan de waterkant gezien worden,iedere rechtgeaarde visser zou hem moeten laten in de kou staan
boze kl belg

jelle

Quote from: marc on September 19, 2011, 20:47:53
wij worden vaak ten onrechte aanzien voor kloppers hier ,dit slaat echter alles .
best dat ik jelle niet ken ,nam hem zijn hengels af.
dit is niet eens een visser in mijn ogen .
wil met zo iemand niet aan de waterkant gezien worden,iedere rechtgeaarde visser zou hem moeten laten in de kou staan
boze kl belg
jammer hoor, toch beter dat we elkaar zouden leren kennen
dan zou je wellicht  heel anders over me denken :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is bij Jelle en andere mensen die een bewaarzak hebben.

Zelf ben ik ook al gestopt met foto's maken, het is zonde van mijn vistijd en slechter voor de vis dan direct terugplaatsen. En foto's terug kijken doe ik hoegenaamd niet, en voor anderen hoef ik geen foto's te maken, ik vis voor mezelf en niet om anderen te kunnen overtuigen van mijn viskunsten. Ik maak alleen nog foto's van bijzondere vangsten en alleen als ik denk dat de vis het kan hebben, dus niet na een zware dril.
Ik maak af en toe wel filmpjes van de dril.

een ieder doet het zoals hij denkt dat het goed is.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

"Actioncam" op je pet , heb je je handen vrij  8)

jelle

Trouwens er schijnen speciale pike tubes te zijn waarin je een snoek op adem kunt laten komen en dan zodra de vis
weer levendiger word, je de snoek of snoekbaars veilig kunt laten zwemmen.
Deze tubes zijn niet bedoeld voor een foto op later tijdstip.
hierkun je het lezen,
ongeveer dezelfde reakties als hier ::blozen::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: Hilco on September 19, 2011, 21:15:16
"Actioncam" op je pet , heb je je handen vrij  8)
goed idee :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens