Stadsgracht

Started by Bert J., September 03, 2011, 22:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Vandaag even op de baars geweest in onze stadsgracht. Ik had een paar mooie baarzen gevangen,
toen ik er een beste snoek op kreeg. Tjonge, wat vechten dat beest. Pakte verschillende keren slip.
Ragde onder een roeiboot door, achter een aanlegpaal langs. Ik als een gek de boot in en de hengel
onder water achter die paal langs steken en verder drillen vanuit die boot.
Inmiddels had ik de aandacht getrokken van passerende bootjes en er bleven er twee stil liggen om
de dril te volgen. In de ene boot twee kinderen en in de andere een echtpaar. De snoek zwom nu aan
de oppervlakte richting de twee meisjes. ''Ieeeeeeek!! Hij komt hier heen!'' gilde er één. ''Zo groot'' zei
ze en deed haar armen ver uit elkaar. ''Ja, ik weet het'', zei ik. ''Pas maar op, straks springt hij bij jullie
in de boot''. Ze begonnen meteen als een gek te peddelen, haha.
De snoek keerde en kwam echt volledig uit het water. Even later was het voorbij. Lijnbreuk. Jammer, ik
had hem/haar graag gevangen. Een dikke negentiger, naar schatting.
De baars-aanbeten namen af en ik besloot om het bij een andere brug te proberen. Maar daar was het
veel te druk door het mooie weer. Dan maar weer terug, de stek zal nu wel weer tot rust gekomen zijn.
En ja, gelijk weer een paar mooie baarzen. Gemiddeld elke derde worp een aanbeet.



Dan een harde aanbeet, veel te hard voor baars. Weer snoek? Nee hé! Verrek, roofblei! Die had ik niet
zo snel verwacht in het bijna stilstaande water van de stadsgracht. Een mooie vis van 58 cm.


Oei! Vis op het gras! Laat de prikborders dit maar niet zien ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

lekker vissen zo, elke 3e worp een aanbeet, wowwieeee

(toch wel nat gemaakt dat gras he :) )

HappyFisherman

Lekker weer, lekker gevist! Laten we asjeblieft niet roomser worden dan de paus ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ow ja en had je geen last van die mensen die lekker willen winkelen.

man leuke vissen.
baars heeft wel een mindere mooie kleur.

maar mooie vis en een roofblei.


Bert J.

Quote from: Rossie69 on September 03, 2011, 22:23:07
ow ja en had je geen last van die mensen die lekker willen winkelen.

man leuke vissen.
baars heeft wel een mindere mooie kleur.

maar mooie vis en een roofblei.

Nee op dit plekje heb je van niemand last. Af en toe komt er een bootje voorbij..
Komt door de schaduw denk ik.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Dick


christianvt


Rossie69

ow das wel een leuk stekkie dan.



Arno

Goed bezig Bert
je krijgt het nog druk om al die stekken met baarzen af te vissen.

Gr Arno

weerwolf

zo zie je maar dat stadsvissen ook leuk kan zijn. het hoeft niet altijd in de natuur. Zelf hou ik wel van die mix.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bert J.

Zelfs midden in de stad heb je nog wel plekjes waar niemand je ziet staan.
Heerlijk rustig.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

johannes


forel

dat zijn mooie vissen

hendri

ja hij is weer fijn hoor! beste roofblei hoor. super.
heey die snoek, knalde die weer op je baars?
wel jammer van zon lummel.

Bert J.

Nee man, op het vissie! Normaal pakken ze een baars inderdaad.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

brian


Plantje

Inderdaad potdomme mooie vissen Bert!

Jammer, dat je de snoek niet hebt kunnen landen! Wel spectaculair!

Nadeel aan vliegvissen in de stad vind ik inderdaad vaak de vragen die je krijgt. En natuurlijk mensen die recht achter je gaan staan.

maurice

mooie vissen Bert, jammer van de snoek.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

Quote from: Bert J. on September 04, 2011, 18:08:14
Nee man, op het vissie! Normaal pakken ze een baars inderdaad.

ja daarom de vraag ook, maar wel cool toch.

@plantje, de meesten gaan na de 2e achterwaardse worp wel weg of aan de kant hoor. ;)

Rossie69

nee man hoop gebleer van die vrouwen,met andere woorden kerel ga dr wat van zeggen.
hahaha  ;D

Bert J.

Na het eten nog even heen geweest. Half zeven vissen, half acht weer thuis. Een nat pak en een roofbleitje
rijker. ;D Bij de tweede worp al. Geen baars te bekennen. Misschien was de hoge waterstand de oorzaak.




The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

wel sport op een licht hengeltje !@ :)

HappyFisherman

Mooi beessie! Ik hoop dat er bij mij ook nog een x 1 op een streamertje knalt :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Maak mij maar weer gek Bert.  :'(

Kan helaas aan de foto niet zien waar het is.   :-\
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Bert J.

Joost, je wordt toch niet gek van een roofbleitje? ;)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift