ervaringen Royal Wulff Triangle Taper

Started by Alfons_R, January 05, 2014, 16:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Hoi Gino,

Ga jij mij nu ook al vergelijken met een andere leverancier :-( FOEI, tis dn Arjan ut Mol van Pro-Flyhop.

Tot de volgende he ;-)

Salukkes Arjan

JB

Quote from: Sieger on January 07, 2014, 23:38:33
Mmmmm daar waar de hengel voor is bedoelt, klein priegel water en korte afstanden, werkt hij niet lekker samen met de lijn. De hengel gaat pas lekker werken als de hele belly eruit is en dat is dus te ver voor deze hengel (vind ik dan he).... Ik heb dat 'gevoel' in combinatie met langere hengels eigenlijk nog nooit gehad.

Misschien een goed reden om die nieuwe Barrio eens goed te proberen....

Sieger,
al eens gedacht aan de Loop Creek WF3, heeft volgens mij een belly van 7 mtr.
Ik gebruik deze zelf icm m'n greys 7'#3 en m'n A&M 8'6"#2.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Rena

Je kan ook een SA mastery SBT #3 overwegen.
Deze lijn heeft een zeer korte belly die je hengel laadt met weinig lijn uit.
Ideaal voor korte werpafstanden en altijd mogelijkheid om ver te werpen  :D

TL Peter

Sieger

#28
Dank je voor de suggesties mannen... Wordt weer een hele queeste om dingen te gaan zoeken...  ;)

Persoonlijk houd ik voor het mooie presenteren van een droge vlieg minder van een 'standaard' WF lijn. Ik vind als het werpgewicht op een korte belly wordt geconcentreerd dat het een beetje te plomb.... wordt.

De opbouw van de TT is juist zo mooi voor droge vliegen (vind ik dan he) omdat het gewicht van de belly achterin is geplaatst, waardoor de tip heel mooie afrolt en de vlieg zacht land ( de tip wordt voortgestuwd door het achterliggende gewicht). Enkel de lengte van de belly is voor deze hengel te lang. Ik kan de eigenschappen niet vol benutten.

De Barrio lijn heeft een belly met een soortgelijke opbouw. Vandaar dat het wel eens een lijn zou kunnen zijn die mij goed zou passen.

Overigens vind ik de klassieke DT lijnen normaliter ook heerlijk op de glashengel... en laat ik die nou toevallig nog hebben liggen.... (nog niet geprobeerd trouwens... )  :)


Sieger

weerwolf

Arjan Maat is dus ook zo'n voorbeeld van een winkel die net wat verder gaat. Ik weet (eigen ervaring en van horen zeggen) dat Arjan regelmatig reageert op topic en dus ook voorstellen doet kwa handel en service. En ik weet dat het eigenbelang is maar niet alle winkels doen het en het heeft dus toegevoegde waarde. Ik waardeer het in ieder geval wel
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

Quote from: Arjan Maat on January 08, 2014, 10:03:11
Hoi Gino,

Ga jij mij nu ook al vergelijken met een andere leverancier :-( FOEI, tis dn Arjan ut Mol van Pro-Flyhop.

Tot de volgende he ;-)

Salukkes Arjan

OEPS  :-[ , dit was niet mijn bedoeling,  met al die Arjans hier, die dan ook nog eens een vliegvis shop hebben, zie het bos niet meer door de bomen of was het omgekeerd.

Mijn excuses.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Sieger

Quote from: Sieger on January 08, 2014, 11:00:51
Overigens vind ik de klassieke DT lijnen normaliter ook heerlijk op de glashengel... en laat ik die nou toevallig nog hebben liggen.... (nog niet geprobeerd trouwens... )  :)

;D Mezelf even quotes... Valt niet onder de plagiaatwet toch....

Heb de database en mijn oude catalogus eens nagekeken en de hengel is uit 1972... Het grappige is dat Hardy gelijktijdig ook een DT 3 1/2 lijn op de markt bracht... Dus speciaal voor dit hengeltje.... Zou die nog te vinden zijn..  ::)


Sieger

Heintje Davids

Je zal nog gek opkijken wat mensen bewaren Sieger. Heb hier nog 2 DT's  van Cortland liggen die ik even gebruikt heb in, jawel: 1978!