ervaringen Royal Wulff Triangle Taper

Started by Alfons_R, January 05, 2014, 16:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alfons_R

Hallo!

Ik heb dit weekend eindelijk een mooie #2 hengel gescoord (oude Orvis graphite, dus een wat zachtere actie), kan niet wachten om er ruisvoorn en kleine forelletjes op te vangen maar daarvoor heb ik nog wel een vliegenlijn nodig. Ik heb (nog) niet zo veel ervaring met verschillende lijnen dus vandaar dat ik even wat vragen aan jullie wil stellen. Ik kan natuurlijk gewoon een WF lijn nemen, en er is geen enkele goede reden om dit niet te doen volgens mij, ware het niet dat er een wulff TT in de aanbieding is bij een webshop wat me toch ook wel interessant leek, daar er een aantal voordelen aan lijken te zitten die me wel het experimenteren waard leken:

De hengel zal gebruikt worden voor het vissen met kleine droge vliegjes (zeg haakje 16 (ruisvoorn) t/m 20 voor de forellen), natte vliegen van idem grootte en als het allemaal niet mee zit af en toe een klein nimfje. De TT zou met name de lichtere patroontjes juist heel mooi moeten kunnen presenteren geloof ik dus dat is niet zo'n punt.
Hiernaast zou ik het prettig vinden als de lijn makkelijk vist op korte afstanden, en daar ben ik een beetje nieuwsgierig naar. Met korte afstanden bedoel ik een meter of 3 tot een meter of 10. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de lijn, wegens zijn lange taper, snel 'te licht' is op zo'n afstand, wat zijn jullie ervaringen hiermee op dat punt? En is de lijn niet erg windgevoelig met een dergelijke lange en dunne taper? De lijn zou erg prettig moeten zijn op het gebied van rolworpjes, ervaringen?

Het is een beetje gezeur maar je moet wat als je niet kan vissen ;)

Alvast bedankt en als iemand iets totaal anders wil aanraden: ik ben een en al oor!

Sieger