ervaringen Royal Wulff Triangle Taper

Started by Alfons_R, January 05, 2014, 16:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alfons_R

Hallo!

Ik heb dit weekend eindelijk een mooie #2 hengel gescoord (oude Orvis graphite, dus een wat zachtere actie), kan niet wachten om er ruisvoorn en kleine forelletjes op te vangen maar daarvoor heb ik nog wel een vliegenlijn nodig. Ik heb (nog) niet zo veel ervaring met verschillende lijnen dus vandaar dat ik even wat vragen aan jullie wil stellen. Ik kan natuurlijk gewoon een WF lijn nemen, en er is geen enkele goede reden om dit niet te doen volgens mij, ware het niet dat er een wulff TT in de aanbieding is bij een webshop wat me toch ook wel interessant leek, daar er een aantal voordelen aan lijken te zitten die me wel het experimenteren waard leken:

De hengel zal gebruikt worden voor het vissen met kleine droge vliegjes (zeg haakje 16 (ruisvoorn) t/m 20 voor de forellen), natte vliegen van idem grootte en als het allemaal niet mee zit af en toe een klein nimfje. De TT zou met name de lichtere patroontjes juist heel mooi moeten kunnen presenteren geloof ik dus dat is niet zo'n punt.
Hiernaast zou ik het prettig vinden als de lijn makkelijk vist op korte afstanden, en daar ben ik een beetje nieuwsgierig naar. Met korte afstanden bedoel ik een meter of 3 tot een meter of 10. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de lijn, wegens zijn lange taper, snel 'te licht' is op zo'n afstand, wat zijn jullie ervaringen hiermee op dat punt? En is de lijn niet erg windgevoelig met een dergelijke lange en dunne taper? De lijn zou erg prettig moeten zijn op het gebied van rolworpjes, ervaringen?

Het is een beetje gezeur maar je moet wat als je niet kan vissen ;)

Alvast bedankt en als iemand iets totaal anders wil aanraden: ik ben een en al oor!

Sieger

Dag Alfons... Ik ben een echte TT fan en gebruik de lijn heel graag op mijn zachtere Winston hengels. De lijn is echt heel erg mooi op de vlieg zacht te kunnen presenteren. Vooral omdat de opbouw anders is dan een standaard WF belly... Het gewicht in de TT belly zit aan het eind, waardoor de tip heel erg mooi wordt voortgestuwd....

Daar zit ook wel een beetje het nadeel in vind ik, want hij doet zijn werk pas goed als je de hele belly gebruikt. Dit geldt wat mij betreft trouwens bij alle lijnen....

Ik weet niet wat de uitkomsten van de lijnen test van Weerwolf (Roelof) zullen zijn, maar hij heeft van Barrio een aantal lijnen om uit te proberen. Die lijn is speciaal ontwikkeld voor het vissen op korte afstand. Misschien daar ff vragen.

Anders is misschien een DT lijn ook een goede optie. Daarmee heb je met relatief weinig lijn uit de top, al behoorlijk gewicht om de actie van de hengel te  kunnen benutten...

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt....

(overigens neemt Roelof de lijn mee naar de binddag op 18 januari. Misschien een mooie gelegenheid om het eens te proberen....)


Sieger

Heintje Davids

De oude TT waren een drama omdat de mantel snel kapot scheurde maar daar hoef je tegenwoordig gelukkig niet meer bang voor te zijn. Vind dat ze door hun opbouw makkelijk door de wind zijn te werpen. Enige nadeel vind ik persoonlijk dat ik ze niet prettig vind vissen met nymphen doordat de nogal dunne punt te gemakkelijk door het wateroppervlak zinkt waardoor ik mijn aanbeten niet meer kan zien. Ik gebruik TT's ook eigenlijk alleen nog maar met een droge vlieg.

Alfons_R

Bedankt voor jullie reacties, en grappig dat je over die Barrio lijnen begint, Sieger; die had ik inmiddels ook al gespot en lijken mij ook absoluut interessant. Het gaat dan dus om de Barrio Small Stream. Lijken me ook leuke lijnen, en ik ga er van uit dat de kwaliteit er van ook prima zal zijn (iemand ervaringen?).

Als Weerwolf hier wat over zou kunnen vertellen: heel graag!

Goed te horen dat ze makkelijk door te wind werpen, kun jij dat beamen, Sieger? Dat de punt vd lijn snel door het wateroppervlak zakt kan ik me voorstellen, gebeurt dit ook met suspenderende (natte) vliegen of zakt de punt sowieso snel door het oppervlak heen? Ik denk namelijk dat ik niet zo veel met beadheads etc zal vissen met deze hengel maar een punt die altijd door het oppervlak zakt is niet zo handig inderdaad.

Als laatste: als ik een DT gebuik op zo'n korte afstand, heb ik dan wel écht meer gewicht uit de top? Het lijkt me dat het precies niets uitmaakt omdat je dan ook nog steeds maar een stukje vd belly gebruikt.

Ik denk, als ik het zo hoor, dat het een TT of een Barrio gaat worden.

Heintje Davids

In principe weegt de 1e negen meter van een vliegenlijn hetzelfde. Of je nu een DT of een WF hebt.

Sieger

Klopt... met wind uitstekend te vissen en ik vis ze zowel met droog als nimf... Hoewel ik ze voor droog wel lekkerder vind vissen. (bij het nymphen maak ik met name gebruikt van mijn gevoel om de beet te registreren...)

Over 9 meter zijn de lijnen allemaal gelijk (als het goed is), maar als je bv maar 3 meter uit de top hebt hangen, heb je er met bv. een DT sneller een redelijk werpgewicht uithangen... En dat heeft toch echt met de opbouw van de lijn/belly te maken...
Een DT-lijn heeft geen belly, maar is na het tapse stuk een level lijn....



Sieger

Jan Bruins

Ik heb ze beide, een Wulff TT WF voor op mij #3 en een Barrio DT voor op mijn #2.

Ze bevallen beide prima!
I don't drink water, fish f*ck in it...

weerwolf

Quote from: Heintje Davids on January 05, 2014, 18:14:42
In principe weegt de 1e negen meter van een vliegenlijn hetzelfde. Of je nu een DT of een WF hebt.


Dit is dus niet waar! de barrio small stream bv heeft een belly van 24 voet (7.3 meter) als je die dus weegt dan zit je bijna op 4 gram en dit is dus een aftma 1 lijn en zit hij keurig binnen specificatie.  De lijn is zoals de naam doet vermoeden voor korte afstanden en zit het werpgewicht dus in de 7.3 meter en NIET in de 9 meter daar is de lijn immers niet voor gemaakt. Alles wat je er meer uit gooit dan de 7,3 meter is boven de aftma specs. Bij een long belly zit er dus minder gewicht in de 9 meter en zit het gewicht misschien wel op 11 meter (dit verschilt per soort belly)


De genoemde 9 meter is van vroeger maar geld ABSOLUUT niet (meer) voor moderne lijnen met allerlei soorten belly's. De 9 meter is van vroeger en was de gemiddelde worpafstand en op die 9 meter moest het gewicht zitten wat bij de hengel past.




Verder is de barrio lijn een aanrader, vanmiddag ff mee geworpen en eerst op een sage hengel geprobeerd en dat gooit helemaal super.  Daarna op mijn CTS gedaan en dat gooit ook goed maar op de sage net iets beter. De sage is ook een snellere hengel.  De barrio lijn is mooi glad en heeft weinig geheugen.  maar goed ik moet de lij nog beter proberen, nu maar een kwartiertje mee geworpen.  De lijn kost een euro of 34 en kan voorzover ik nu kan zeggen bijna op tegen de dure RIO lijnen.  Hij voelt/gooit beter dan de budget lijnen.


Zoals sieger net noemde kan je de lijn proberen in Apeldoorn dan heb ik de WF1 en de WF4 bij me.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Heintje Davids

Quote from: weerwolf on January 05, 2014, 20:15:15

Dit is dus niet waar! de barrio small stream bv heeft een belly van 24 voet (7.3 meter) als je die dus weegt dan zit je bijna op 4 gram en dit is dus een aftma 1 lijn en zit hij keurig binnen specificatie.  De lijn is zoals de naam doet vermoeden voor korte afstanden en zit het werpgewicht dus in de 7.3 meter en NIET in de 9 meter daar is de lijn immers niet voor gemaakt. Alles wat je er meer uit gooit dan de 7,3 meter is boven de aftma specs. Bij een long belly zit er dus minder gewicht in de 9 meter en zit het gewicht misschien wel op 11 meter (dit verschilt per soort belly)


De genoemde 9 meter is van vroeger maar geld ABSOLUUT niet (meer) voor moderne lijnen met allerlei soorten belly's. De 9 meter is van vroeger en was de gemiddelde worpafstand en op die 9 meter moest het gewicht zitten wat bij de hengel past.

Hoewel off topic toch maar enige nuancering aanbrengen in het antwoord van Roelof. "In principe" betekent  "over het algemeen"  en geeft dus al aan dat er uitzonderingen zijn. Roepen dat dit niet waar is, is wat mij betreft dus een beetje kort door de bocht. Mede door de komst van de hele lichte hengeltjes , zijn er inderdaad een hoop uitzonderingen op de regel ontstaan. Waarschijnlijk heeft het te maken dat met het hele lichte spul nu eenmaal geen enorm verre worpen gemaakt hoeven/kunnen worden en dan is een korte belly wat makkelijker werpen dan een belly van 9 meter of langer. Daarbij komt dat het  voor veel vliegvissers, ondanks de werpdiploma's die menigeen tegenwoordig bezit, nog niet eens zo eenvoudig is om negen meter lijn in de lucht te houden met zo'n licht stokje.

Je kunt zijn stelling ook omdraaien en zeggen dat, door hem genoemde lijn, gewogen over de 1e negen meter dus eigenlijk geen echte #1 is maar een lichte #2. Maar omdat de lijn, op basis van de belly, ontworpen is voor een #1 toch als zodanig is gekwalificeerd. Op zich logisch maar het maakt de kwalificatie van lijnen wel erg ondoorzichtig. Daarnaast worden er tegenwoordig erg veel hengels voor een bepaalde lijnklasse gefabriceerd die vaak behoorlijk 'underrated' zijn, waar de commercie weer slim op inspeelt door lijnen te fabriceren die net een halve of zelfs een hele aftma zwaarder zijn dan opgegeven. Alles bij elkaar maakt het wel dat het hele aftma-systeem zo langzamerhand een beetje een jungle is geworden en zou het wellicht beter zijn om over te stappen naar een systeem waarbij het juiste ideale werpgewicht op een hengel wordt vermeld en hetzelfde met de lijnen te doen -en dan gebaseerd op de belly- zodat je meteen weet welke lijn het beste op je nieuwe hengel past. Sommige, met name Scandinavische hengelfabrikanten, doen dit reeds; nu de lijnfabrikanten nog. Vreemd genoeg is dit bij de dubbelhandige hengels al ietsje beter geregeld.

De opmerking dat 9 meter gebaseerd is op de gemiddelde werpafstand is, met alle respect, klinkklare onzin. Als dat zo was, dan was ik in mijn begintijd een pikeur in het werpen, want ook met mijn oude glasstokken haalde in toen, net als alle andere vliegvissers die ik ken, toch echt de 20 meter wel. Gelukkig weet ik van mezelf dat ik op werpgebied niet veel voorstel. De negen meter is gebaseerd op de gemiddelde lengte die de meeste vliegvissers buiten hun topoog hadden voordat met de lijn liet schieten en dat is toch echt wezenlijk iets anders en daar is waarschijnlijk nog steeds niet veel in veranderd. Maar misschien komt dit ook wel omdat de tegenwoordige vliegvissers in 90% van de gevallen gebruik maakt van standaard weight forwardlijnen die -en daar komt ie weer- in principe een belly hebben van 9 meter. Maar misschien bedoelde hij dit wel maar verwoordde het verkeerd.

Hoewel ik nergens heb kunnen ontdekken dat het aftmasysteem dat op de 1e negen meter  van een vliegenlijn is gebaseerd niet meer geldig is, ben ik er persoonlijk wel van overtuigd dat men het hele systeem beter overboord kan zetten omdat er inmiddels veel uitzonderingen op de regel zijn.

Sieger

Eens Heintje... Gewoon gewichtklassen aangeven in grammen of desnoods grains... Ben je gelijk klaar met de (deze) steeds terugkerende discussie(s)...


(het leuke is dat de AFTMA maten juist waren ingesteld om een uniforme manier van gewichtsaanduiding in het leven te roepen. De American Fishing Tackle Manufacturers Association was er voor verantwoordelijk... Kennelijk gaat de markt na verloop van tijd toch gewoon zijn eigen gang... ;) )


Sieger

Heintje Davids

Tja, dat was inderdaad toen de bedoeling, maar door de ontwikkelingen in het materiaal zijn er veel uitzonderingen ontstaan. Ik zou het mooi vinden als iedere hengelfabrikant duidelijk zou aangeven voor welk ideaal lijngewicht een hengel is gemaakt en de aftma-indexering nog slechts als indicatie gebruikt omdat dit nu eenmaal bij alle hedendaagse vliegvissers tussen de oren zit. En als alle lijnfabrikanten het gewicht van de belly van de lijn zouden vermelden, dan kan je bijna niet meer mis grijpen. Zou je alleen voor Dt's nog de 1e negen meter regel moeten gebruiken omdat zo'n lijn nu eenmaal geen belly heeft. 't Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dit nu voor eens en altijd goed te regelen maar blijkbaar is de praktijk een stuk weerbarstiger  :'(

weerwolf

weer zo'n flauwekul verhaal. Het lichte vissen heeft nix veranderd in het vliegviswereldje behalve dat er nu meer merken zijn die lichte lijnen maken maar dit terzijde.


De casters hebben het wereldje veranderd omdat ze steeds verder willen gooien om hun ego's te strelen. Daardoor zijn er longbelly lijnen ontstaan en daarna kwam er ook zoiets van dan kunnen we de belly's ook korter maken omdat dat veel handiger is voor het vissen.
Er zijn legio casters die bij de ontwikkeling van de lijnen betrokken zijn en die dat veel liever doen dan vissen en er dus afstands lijnen werden gemaakt ipv vislijnen en natuurlijk kan je altijd wel een doel voor zo'n lijn verzinnen maar dat was niet de intentie.


Die barrio lijn is gemaakt voor het vissen op korte afstand punt.  Alleen voor dat doel omdat dit de realiteit is dat je tot zeg maar de 4 klasse niet ver weg vist. Dat je veel verder kan casten is een heel ander verhaal.


Spreek maar eens iemand die wat op leeftijd is en veel met splitcane heeft gevist. Die jongens pakten als ze op kleine riviertjes gingen vissen een zwaardere lijn omdat dit prettiger gooit op korte afstand en dus lichtere lijnen als ze verder moesten gooien. Dit principe is al heel oud.


En ja ik ben het eens dat het anders moet met de clasificatie van hengels en lijnen. AFTMA is achterhaald en wordt niet voldoende nageleefd en de wensen van de mensen zijn veranderd waardoor dit de lading niet meer dekt. CCS is een beter systeem maar is een statische test op een dynamisch voorwerp als een hengel en dekt dus wel beter de lading maar nog niet helemaal.


Wat wel de oplossing is weet ik ook niet. Wel weet ik dat er veel types lijnen zijn met hun eigen voor en nadelen. Zo'n lijn moet maar net bij je hengel en visgedrag en wensen passen.


In mijn ogen is het heel simpel. Je koopt een hengel die bij je past en die je fijn vindt kwa actie ed, die hengel ga je tunen met een bij passende lijn. Een lijn die (voor jou) past bij de hengel en de manier van vissen die je voor ogen hebt. Een lijn moet je ook altijd testen op je hengel en niet kopen naar de verkooppraatjes.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

QuoteJe koopt een hengel die bij je past en die je fijn vindt kwa actie ed, die hengel ga je tunen met een bij passende lijn. Een lijn die (voor jou) past bij de hengel en de manier van vissen die je voor ogen hebt.

Dit is makkelijke gezegd dan gedaan. Hoeveel leveranciers laten je toe om verschillende lijnen op je hengel uit te testen? Bijna geen enkele. Dus je moet je eerst blauwe kopen aan verschillende vliegelijnen voor je weet welke de geode is of je moet veel vrienden hebben zodat je verschillende lijnen kan testen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

weerwolf

Klopt, veel vrienden die vliegvissen is wel handig ;D  maar een goede winkel daar kan je de lijnen proberen. Ik moet er niet aan denken om bv een Rio lijn van 80 euro te moeten kopen en dan erachter te komen dat het geen fijne lijn voor mij is. Tsja er kleven nadelen aan het aan op internet kopen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: weerwolf on January 06, 2014, 16:05:30
Klopt, veel vrienden die vliegvissen is wel handig ;D  maar een goede winkel daar kan je de lijnen proberen. Ik moet er niet aan denken om bv een Rio lijn van 80 euro te moeten kopen en dan erachter te komen dat het geen fijne lijn voor mij is. Tsja er kleven nadelen aan het aan op internet kopen

Weet er helaas alles van.... Al veel te veel naar MP gebracht....  :-[  En helaas zijn er maar heel erg weinig 'normale' winkels waar je lijnen kunt proberen. Los van de afhankelijkheid van het assortiment, zijn er maar heel weinig bereidt een verpakking te openen....

Een forum dag is vaak zo gek nog niet....


Maar volgens mij dwalen we aardig van het topic af....  ::)


Sieger

weerwolf

A&M die zaterdag aanwezig is op de binddag kan je rustig lijnen proberen, helemaal als je het van te voren aangeeft. Fly and spin kan je ook lijnen proberen.


Maar sieger je hebt gelijk ik zal stoppen ::agree::
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

Trouwens kwa opbouw lijkt de Barrio smalstream wel op de TT
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: weerwolf on January 06, 2014, 19:53:35
Trouwens kwa opbouw lijkt de Barrio smalstream wel op de TT

Ja had ik nog niet gezien... (tekening staat er nog niet zo lang op...) Toch maar eens proberen...  :D


Sieger

gbrinks

#18
Vis zelf laatste half jaar alleen nog maar met een 2# hengel.
En een lijn van A&M wf2  goeie 10euri. Was eerst even wennen maar werpt nu voor mij perfect.
Er zijn al heeeel wat uren mee gevist en veel meegevangen.
Rwtt zal vast ook goed zij  of de sage doublequit en de bario lees je veel goeds over.


Grt.Gerard

jelle

#19
De bario heeft ten opzichte van de TTT van wulf wel een veel kortere tapper
dit lijkt mij persoonlijk beter passen bij een #2 hengel
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

#20
voor de duidelijkheid de barrio is de tapper 24ft en de wulf is 36 ft
verschil van bijna 4 meter en dat op een smal watertje
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

marc

.


Spreek maar eens iemand die wat op leeftijd is en veel met splitcane heeft gevist. Die jongens pakten als ze op kleine riviertjes gingen vissen een zwaardere lijn omdat dit prettiger gooit op korte afstand en dus lichtere lijnen als ze verder moesten gooien. Dit principe is al heel oud.


En ja ik ben het eens dat het anders moet met de clasificatie van hengels en lijnen. AFTMA is achterhaald en wordt niet voldoende nageleefd en de wensen van de mensen zijn veranderd waardoor dit de lading niet meer dekt. CCS is een beter systeem maar is een statische test op een dynamisch voorwerp als een hengel en dekt dus wel beter de lading maar nog niet helemaal. die oudjes hadden het zeer goed begrepen en visten met een aangepast gewicht van lijn voor de situatie waarin ze verkeerden.


bij het kortbij vissen kan men dus een zwaardere lijn nemen dan de hengel aftma voorhoudt.meestal was dan een dt in gebruik die een klasse hoger was .
gaan we een hedendaagse carbon hengel gaan overbelasten dan dreigt er breuk, vroeger met die zachtere splitcane's die veel zachter zijn werd je derect afgestraft deed je zoiets. heel rustig gooien  en dan zijn dat echte pareltjes om mee te vissen. tot zover kan ik me vinden in bovenstaande replay.

echter voor mij gaat het meestal over reservoir vissen ,dus afstand.
gooi heel graag met longbelly lijn maar dan moet je meestal minstens 1 klasse naar beneden aangezien we gooien met de volledige belly. meesten fabrikanten geven gewicht op die eerste 9 meter ,bij snowbee xs extreme distance is de belly echter 2 maal zolang en komt op een veel groter gewicht ( 19gr) uit.(zelf nagewogen)
totale lengte van die lijn is +-45m
http://www.snowbee.co.uk/_webedit/uploaded-files/All%20Files/Line%20Profiles/xsed_extreme_distance_line.pdf


gaan we nu een #7 lijn op een #10 hengel leggen zitten we eigenlijk nog net boven het ideale werpgewicht voor die hengel.
gaan we niet de volle belly benutten bij het afwerpen dan schort er nog iets aan het evenwicht tussen hengel en lijn .
vis nu zelf met een xs#5 op een #8 (traum river) dit gaat maar net goed
grt den kleine belg
eigenlijk helemaal off topic

R W tt is geen lijn om kortbij te vissen ,doodgewone dt zal zeker evengoed gaan






Arjan Maat

Quote from: FSCHAMP on January 06, 2014, 15:57:15
Dit is makkelijke gezegd dan gedaan. Hoeveel leveranciers laten je toe om verschillende lijnen op je hengel uit te testen? Bijna geen enkele. Dus je moet je eerst blauwe kopen aan verschillende vliegelijnen voor je weet welke de geode is of je moet veel vrienden hebben zodat je verschillende lijnen kan testen.

Niet elke leverancier is zo. Ik heb regelmatig mensen die lijnen komen proberen,  . . . . . . kost je wat demo lijnen meer niet.

TL Arjan

Sieger

#23
Klopt absoluut Arjan en ik weet dat er bij jou, maar ook bij anderen geprobeerd kan worden. Je blijft dan alleen wel "beperkt" tot het assortiment dat daar beschikbaar is. Ik ken maar weinig detailhandelaars die alles wat mogelijk is beschikbaar hebben....

Uiteraard heel begrijpelijk, maar toch. En zoals ik het tot nu toe tegenkom, zijn de lijnen vaak afgestemd op de hengeltypen die in dezelfde zaak verkocht worden (of wat vaker voorkomt een willekeurige selectie van dezelfde fabrikant....). Ook helemaal niet erg, want het is ook onmogelijk om alles in huis te halen. Maar als ik dan met hengel x aankom... nou ja ik ben bijna rond met mijn verhaal.

Vanmiddag heb ik overigens mijn 'nieuwe' korte hengeltje binnen gekregen. Een Hardy Jet in 6'3" voet en aftma 3 1/2 ... Ja 3 1/2 leuke aanduiding en lekker zoeken naar een lijn. Even droog gegooid met een TT aftma 3 erop (die is van zich zelf al een halve aftma zwaarder) en... Mmmmm daar waar de hengel voor is bedoeld, klein priegel water en korte afstanden, werkt hij niet lekker samen met de lijn. De hengel gaat pas lekker werken als de hele belly eruit is en dat is dus te ver voor deze hengel (vind ik dan he).... Ik heb dat 'gevoel' in combinatie met langere hengels eigenlijk nog nooit gehad.

Misschien een goed reden om die nieuwe Barrio eens goed te proberen....




Sieger

FSCHAMP

Quote from: Arjan Maat on January 07, 2014, 21:13:59
Niet elke leverancier is zo. Ik heb regelmatig mensen die lijnen komen proberen,  . . . . . . kost je wat demo lijnen meer niet.

TL Arjan

Arjan, ik spreek niet over A&M, maar er zijn in België bijna geen handelaars waar je met een hengel kan aankomen om een lijn uit te testen.  Trouwens ik ben heel te vreden over A&M zeker wat betreft service. Trouwens nog eens bedankt voor het telefoontje om de reel om te zetten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>