Een van mijn ''betere'' Red tags

Started by christianvt, May 09, 2011, 16:35:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Hier nog een foto van 1 van mijn ''betere'' Red tags:



Hoor graag jullie meningen/adviezen. :)

A{b}r{a}xa{s}

'k zou iets eerder stoppen met de pauwefiber, dan kun je de hackle nog goed plaatsen en blijft het haakoog vrij

christianvt


A{b}r{a}xa{s}

je kunt de body wat voller maken door 2 of 3 fibers te gebruiken.
wat voor de stevigheid dan helpt is om de fibers in te binden en daarna rond/in het bindgaren te wikkelen.
dan zit er overal ook bindgaren door de fibers heen.

Wilco

De red tag is een behoorlijke krullenkop geworden. Probeer dat eens met Glo-Brite. Dat is een dunne flos maar als je het draadje 10 keer om je hand slaat heb je voor 20 red tags genoeg en die Glo-Brite krult niet.
Wanneer je de hackle inbindt moet je ff opletten dat de bolle kant van de veer naar boven/buiten steekt. Zorg ervoor dat je tijdens het hacklen de windingen naast elkaar legt en dat de veer niet tordeert. Hierdoor blijven de hackles een kant op staan.
Welke haakmaat heb je gebruikt voor deze Red tag ??

Ga zo door dan kom je er wel

christianvt

Bedankt voor de tips! Alleen begrijp ik niet helemaal wat je met die floss en 10 slagen om je hand bedoeld ::blozen:: 

Haakmaat is #14

Wilco

Das een goeie. Wat is nu flos. Er zal vast wel een kortere beschrijving zijn maar flos is een bundel dunne draadjes die geen verbinding hebben onderling net als binddraad. Als je aan flostrekt dan lijkt het op binddraad en als er gen spanning op staat dan is het een bundel losse draadjes die gaat ook wat uitstaan.

Die 10 slagen om je hand betekent 10 keer om je hand draaien....vingers gestrekt en daar de draad 10 keer om heen slaan...

christianvt

Ooh zo. Dankje voor de uitleg ;D

Sietzezietzevliege


Rossie69

leuk rood kruis :)

maar Chris ziet er zekers beter uit.

hackel kan ool nog dichter op mekaar gewikkeld worden,probeer maar is zo dicht mogelijk langs mekaar te wikkelen.

staartje mag dan iets langer ,maar kan echt wel mee door zo.

succes

christianvt

Dankje Henk :)  Ben inmiddels al aan een hoop andere patroontjes bezig.. Denk dat ik het zondagavond, als het meezit, maar eens op winde ga proberen met een gesopte palmer :D

Heb vanmiddag trouwens ook nog een mooie lichte fazantenstaartveer gevonden.



Rossie69

nou die tag heeft zekers een te lange steert.


christianvt


Sietzezietzevliege

Quote from: Rossie69 on June 02, 2011, 22:29:28
nou die tag heeft zekers een te lange steert.
dat heeftie zeker heb ik dan ook niet gebonden ;D. Maar gaat om t idee van een floss staartje  :P.

Sietze