SNOEKTOUR 2012, 10 november

Started by maurice, September 25, 2012, 22:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

zie t er erg gezellig uit hoor,jammer dat ik er niet bij kon zijn,wellicht volgend jaar. ::goodjob::

Gert

Goed om te lezen dar jullie met z'n allen zo'n mooie dag hebben gehad.

Ik ben hier in de buurt maar vast wat wezen oefenen voor volgend jaar  ;)
Niet op de Bosdijk zoals ik aanvankelijk van plan was, maar eerst in Aalsmeer, goed voor 1 snoek van 66 cm:



En later in de polder tussen Uithoorn en Nieuwkoop. Ook 1 snoek, nu van 67 cm.



Vismaat Patrick moest het helaas slechts doen met een paar keer een volger en 1 aanbeet die al snel loste.

Maar ik begrijp dat Gerrit gewonnen heeft, en dat de Snoektour 2013 dus wel eens in Groningen kon gaan plaatsvinden....
Hmmm, zal dan ook wel bij wat oefenen hier in de buurt blijven vrees ik. Groningen is nog weer 80 km verder dan Meppel :o

Maar goed, dat zien we dan wel weer. In ieder geval gefeliciteerd Gerrit!

Groet,
Gert

weerwolf

Ik vind het zelf de gezelligste snoektoer die ik meegemaakt heb.


@hendri zoveel werk is het niet hoor, fimpjes bij elkaar pakken, titeltje vooraf en achteraf instellen, random overgangen ertussen, muziekje eronder...........en wachten maar..........nog een poosje wachten totdat hij geupload is en voilla een vliegvissers.nl filmpje.


Wel mijn excuses voor de horror momenten....die van de ingezoomde gezichten......vooral die van bram  8)  (kaptein roodbaard)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Gert Gerrit heeft slaapplaats zat vertelde hij.
Dus een man of 10 kon dr wel bij hem ronken.

dus geen probleem ja

;D

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

hoeft ook niet veel werk te zijn roelof, maar je doet het toch maar ff. ik vind het een leuk eindresultaat. en ja ook voor mij de gezelligste snoektour tot nu toe. niet eerder zoveel staan ouwehoeren als gister.  8)

Jan Bruins

Mooi Fillumpje Roelof,   ::duim::

vooral dat snelle vingertje van Rossie.   ::vinger::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Rossie69

ow das nadeel van mobiel bekijken :)

ga het nog een keer zien

;D

Rossie69

zien ook alles he stelletje rot jongen.

heb je bram al zien boomvliegen dan ???


Youri

knap hoor Bram.
zoveel bomen waren er niet eens

jagoziva

Het was weer een mooie dag, het weer deed goed mee alleen jammer dat ik niks gevangen heb. Nu weet ik nog niet of ik het leuk vind.
Maar de forumdagen blijven verschrikkelijk leuk en ik ga de volgende keer zeker weer mee.
De broodjes,worsten en salades waren top en de ballen nog topper, ik kon ze bij elke boer weer proeven (goed gedaan youri).
Jullie hebben er veel werk van gemaakt en ik hoop dit ooit nog eens terug te mogen doen, bedankt jongens.
Muddler hartstikke bedankt voor de hebbedingetjes en de prijzen, het waren net kleine kinderen bij sinterklaas al die blije gezichtjes als ze hun envelop kregen.
Ik wil ook degene ff bedanken die me op het eind van de dag werplessen heeft gegeven, ik weet niet zeker wie dat was maar ik geloof eric maar dat hoor ik nog wel. Ik heb het laatste uur alleen maar geoefend en ik moet zeggen dat het op het end redelijk ging, ik had alleen een lamme arm en ik moest verschrikkelijk nodig poepen, volgende keer maar ergens naar toe waar een wc in de buurt is.
Ik denk dat ik nu een beetje weet hoe het snoeken moet dus ik gaan het hier maar ff proberen en als ik het niet fout doe moet er toch een keertje een aankomen zodat ik muddler weer blij kan maken met een nieuw setje te kopen.
mannen bedankt voor de leuke dag!!!

Beertje

Ik heb wel is waar al een bedankje geschreven,maar heb nog iets over het hoofd gezien.Mijn dank gaat natuurlijk ook uit naar de organisatie,
die het allemaal voortreffelijk verzorgd hadden.In het bijzonder wil bedanken dat mijn vismaat Jaap zo gastvrij onthaald is, ondanks dat hij niet aangemeld is op het forum.( beetje van een oudere generatie niet zo computer en bla,bla,bla) kort om Hartstikke bedankt boy's.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gerrit

heeft wat tijd gekost maar dan heb je ook wat 8)

peter ::top::

harlin

#338
Na de opgave voor de snoektoer was het de 9e nov eindelijk zover om te vertrekken voor de snoektour op 10-11-12.
Omdat ik mezelf wel een beetje ken ga ik maar op tijd weg.
Kan ik mooi op tijd naar bed, ipv achter de pc te zitten.
Om 23.45 ben ik op de overnachtingplaats, 500m van het centrum in Meppel, ga nog even een rondje centrum.

Het is er een levensloze bedoening voor mijn begrippen, en ben er snel klaar.
Nog even hh van het nieuws kijken  en dan kan ik op stok, er is ook wifi op die plaats waar ik ben.
Als ik op het forum lees dat ik niet kan vissen wordt ik al wat gespannen ;) , zal Gerrit een poepie laten ruiken is mijn overtuiging.
Het regent flink als ik vlak ga, ook als ik op sta, even naar buienradar kijken, en zie dat het wel redelijk goed moet komen deze dag.
Bij de haven moet ik toch nog even stoppen om dit plaatje te maken:


Bij de verzamelplaats  staan er al flink wat leden van het forum te oh.
Van de weg is al goed te zien wat er aan de hand is, Bram heeft een flink spandoek op de camper geplakt .
Na het parkeren worden wat handen los geschud.

Erik gaat rond met een hoed vol nummertjes die getrokken worden door de leden.

Als de hekkensluiter binnen is kunnen we vertrekken naar de visplekken.
De eerste visplek is afgesloten wegens aanleg van nieuw asfalt, er wordt doorgereden.

Zo komen we eerder als bedoeld op de middagplek aan.
Er wordt in de berm geparkeerd.
30 man zo dicht op elkaar??
Ik besluit door te rijden naar de vangstplek van vorig jaar.
Als ik uitstap stopt er nog een auto, heb gelijk een volger.
Het was gelijk de laatste die dag. ;)
De spullen worden gepakt en vissen maar.
In de vaste veronderstelling dat je met een paar worpen wel wat zal hebben, wordt het een marteling voor me, heb even teveel koffie gehad en loop zowaar te stuiteren van dat spul.
Al vissende komen er steeds meer leden deze vissend mijn kant op.




Dan krijg je na een uur vissen ook nog te horen dat ik wel wat fanatiek aan het vissen ben en dat
ze je wel eens wat gezelliger hebben gevonden. Tja, dat moet ik (inwendig) wel toegeven.
Hoop zelf dat het maar snel mag wegzakken, de natuur heeft wel mooie herfsttinten, dat ik dan nog wel zie ondanks dat ik niets vang.
De zon breekt wat door, de bomen lichten mooi op, gun me nog geen tijd om er een plaatje van te maken,
ook in het achterhoofd hebbende: Het zal zo nog wel mooier worden.
Heb nog steeds spijt dat ik toen niet gewoon direct wat foto's heb gemaakt.

Dit was ook zo'n plekje wat er snoekerig uit zag,


zelf had ik er ook al staan werpen, maar niets gevangen of zelfs maar een volger.
Maar als er meerdere staan komt er wat meer geïrriteerdheid bij die snoeken los lijkt wel,.
Er kwam wel wat leven, maar er werd niets gevangen daar.
Heb wel wat zien vangen op een andere plek, iets meer richting forellenvijver.
Het liep tegen de middag, tijd om te verzamelen.
Bram was al bezig om de soep te warmen, broodjes buiten zetten enz


Een ander stond tegen verwachting in snoek te drillen, en vangen

eigenlijk wachtende dat alles buiten stond en dan aan de (hete) soep te kinnen beginnen.

Het werd steeds drukker om en nabij de camper van Bram, er werd er begonnen aan de tongverbrander.

Hierna werd er opgeschept van de salades, het was zelfbediening en er werd gretig gebruik van gemaakt.






De hengels waren ook blij dat ze even uit konden rusten van al dat gooi en smijtwerk.





Nadat de magen waren gevuld werden de enveloppen met een nummer verloot onder de deelnemers  die vanmorgen op de parkeerplaats een lootje hadden getrokken.
In de envelop zaten de sponsor spulletjes van Muddler.
Ze werden "gretig" en dankbaar in ontvangst genomen.


Na de uitdeling kon er verder gevist worden, iets wat ik nog wel heb gedaan, maar het oh gedeelte was toch wel een stuk meer/hoger  als de ochtend.
Het zat me wel gebakken, dit had ook wel wat, en als je niets vangt hoef je ook niets te organiseren hè Gerrit. Hihihihi
Er wordt al afscheid genomen van leden die weer naar huis gaan.
Je neemt wat meer tijd om wat plaatjes te maken zonder vissers er op.


In de verte zie je dat de groep niet vissers steeds groter wordt om en nabij de camper van Bram.


Worden de armen gespaard om strak weer fris het stuur te kunnen ronddraaien?
Loop ook maar eens die kant op, de streamer slepende door het water, misschien springt er nog een verdwaalde snoek er op.
Er wordt nog wel gevist bij het verzamelpunt, door Barbless(?)


Maar zo als altijd komt er een einde van de dag.
Er wordt nog een laatste keer verzameld en dan komt de uitslag van de meest gevangen snoek-cm van deze dag.
Beertje mocht als eerste op komen draven voor de  2e plaats.


Nr 3 was Maurice,
nr 1 was Gerrit, die in ieder geval gelijk had dat ik niet kan vissen (deze dag).
                                                                         

Als laatste werden er handen geschud en werd er afscheid genomen, zodat ieder zijn weg kon gaan.

Op de terugweg ben ik nog even gestopt bij de mannen uit de omgeving die er nog niet genoeg van hadden en op een plek stonden te vissen wat eigenlijk was afgesloten.
Daar heb ik ook nog snoek gezien, maar die haf ook geen zin om op de kant te komen.
Al met al was het een gezellige en geslaagde dag.
Het weer viel van alle kanten mee, wat wil je nog meer.

Verder wil ik de organisatie bedanken voor alles.  ::houdoe::
Bas, die wat had opgestuurd en Bram nog wat laten uitdelen uit de doos van Bas, zover ik het had begrepen.  ::duim::
De mooie geste van Mudler die er toch een aardig pakket van heeft gemaakt in totaal.  ::top::

                                                                   De 3 toppers van Snoektoer 2012
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Inderk

Ook al weer zo'n mooie sfeerimpressie Harrie!
Geweldig mooi allemaal die beelden van een geweldige en leuke dag.

En Michel, dat werpen komt wel goed!
We proberen op Baggelhuizen iets te organiseren voor de beginnende vliegvissers.
Daar komt nog meer info over.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

kleine verbetering Harry,

1ste Gerrit  207 cm snoek
2de Beertje 117 cm snoek
3de Maurice 104 cm snoek


maar weer mooi gedaan Harry, helemaal top
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

#341
Hierbij mijn verhaaltje fotootjes komen later.

De dag begon zeer vroeg in Purmereutel en zeer nat dus dat was al minder en beloofde niet veel goeds die regen voor de rest van de dag ,maar na een paar bakkies bij Henk en op de verzamelplek werd het  droog en de rest van de dag gelukkig ook .
Voordat we naar het "Het rechte Kanaal"met zijn allen gingen kregen we een lotnummertje uitgereikt ik kreeg nr 13 Ha Ha.
Om met  zoveel auto's achter elkaar aan te rijden was toch wel mooi  om te zien.
Erg gezellig met zoveel forummers maar wel erg druk ,dus maar ff vooruit gereden heel mooi water maar weinig actie in het water tot de lunch waar een lekkere bak soep uit de Camper kwam van Kokkie Bram samen met een Tukker bal op een broodje mayo was het buikje weer gevuld .
Nadat er door het drietal zeer mooie Cadeautjes uitgedeeld werden verzorgt door Sponser MUDDLER ( Hans) ging ik samen met Gerrit naar de tweede stuw. 
Daar was het algauw feest voor mijn maatje ,hij had er een dikke kneiter aan die zich mooi niet liet zien en toen ook losschoot, de wereld was te klein voor Gerrit zo kwaad maar al gauw had hij nr 2 er aan ook deze schoot los Grrrrrrrrrrrr .
Geluk had hij wel aan de andere kant van het kanaal tot 2 x aan toe een mooie plakbek van 68 en 69 cm lagen in het netje ,zelf had ik nog geen tikkie gehad , de 70 cm Snoek had Gerrit ook snel te pakken,toen dacht ik al die is het Bokje voor volgend jaar dat word Snoektour Grun.
Eindelijk had ik ook een volger ,ff later had ik de 46 cm te pakken de eerste van 3 jaar Snoektour HeHe .
Nog ff een bakkie en wat ouwehoeren  kwam er een einde van een  dag van straemeren in het mooie Drenthe.

Bram Erick en Maurice bedankt voor het organiseren voor deze geweldige dag .

En Muddler.nl dank je wel voor de mooie spullen .Toppie

Op naar Snoektour 2013 in Grun.

Mooi filmpie Roelof

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Quote from: gerrit on November 11, 2012, 22:35:14
heeft wat tijd gekost maar dan heb je ook wat 8)


Quote from: peter on November 11, 2012, 23:36:04Eindelijk had ik ook een volger ,ff later had ik de 46 cm te pakken de eerste van 3 jaar Snoektour HeHe .


en ik maar denken dat die foto vandaag was gemaakt in Groningen, vanwege het omgeploegde land.
jullie zijn dus verder geweest als ik, heb dat omgeploegde veld nooit gezien. ;)

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

@ Harry

Dat was bij de de 2 de stuw net voorbij de bocht waar jou camper stond
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Plantje

Het ziet er allemaal goed en gezellig uit! Ik heb wel degelijk wat gemist!

Ben zelf tegen de avond nog even naar de IJssel geweest maar niets mogen vangen. Het wat er stond hoog en het werpen met de clouser minnow schoot niet op! Zag wel nog een paar vissen boven het water uit springen, maar ik weet niet of het jagende roofblei, vluchtende prooi van roofblei of naar vliegen stijgende vis was.

RonM

Dit was mijn eerste snoektour. Ik heb er geweldig van genoten. Erik, Bram en Maurice van harte bedankt.
Maurice in het bijzonder nog even bedanken voor de mooie streamers die hij gemaakt heeft voor mij. Helaas heb ik er niets mee gevangen, maar ik heb de indruk dat dit niet zozeer met de streamers te maken heeft, maar meer met de vliegvisser  ;).  De streamers lijken in het water perfect op baarzen.
En natuurlijk ook Muddler.nl bedankt voor de attenties.
Waar vind je nog zo'n evenement waar iedereen die komt zo enorm in de watten gelegd wordt. Volgens mij alleen bij vliegvissers.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

peter



Gerrit met zijn kneiter die zich niet wou laten zien



Zou hij het nu wel redden ????



Jawel nr 1 van 68 cm



Nr 2 komt ook



ik dacht 70 cm



mooie kleurstrepen



ja hoor nr 3 en daarmee was de Grun het bokje voor 2013



was nog geen 5 dec maar de kinders waren wel erg bji gemaakt Muddler.nl
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

zijn nog mooie actie foto,s ook ja .


Gerrit72



::goodjob:: Mooie aktiefoto's van Gait! Goed bezig Peter! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

mooie foto's peter. geen wonder dat jij alleen dat harinkje had, je heb ja alleen maar gerrittttttttt op de foto moeten zetten. ;)