Karperbrokken

Started by Scaramouche, May 27, 2014, 10:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Karperbolletjes in 4 maten. Voor de breadhatch. (niet gebruiken met eenden in de buurt!). Eerste drie op een haak maat 8, de meest rechtse op een haak 6.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rossie69

Zal daar ook is wat van maken.
die zinken nooit :)


Gert

Ja, ga ik ook eens maken. De sponsvlieg zinkt ook nooit, maar de spons wil nog wel eens stuk gaan door het vele gooien - blijft alleen het stukje wat op de haak gelijmd is, zitten en de rest breekt eraf.

Scaramouche

In mijn ervaring gaan deze vliegen 3-4 sessies mee. Als ze in een karperbek zitten hebben ze toch wel wat te lijden en zeker de witte haren zijn om een of andere reden heel teer. Als je ze niet goed laat drogen trek je de haren er zo vanaf.

Ander probleem dat ik eerder had was dat het binddraad de haren doorsnijdt. Ik gebruik nu Bigfly draad, dat is lekker plat.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Misschien dat een ander soort "hertenhaar" ook wel wat uitmaakt. De Goddard sedge is ook op deze manier gemaakt, en die gaan bij mij wel lang mee. Zijn natuurlijk wel heel kort geknipte haartjes, maar ik zal het eens proberen met langere haren hoe lang ze dan meegaan.

HappyFisherman

Als je ze goed stackt dan is een body van wat langer geknipte fibers ook wel wat strakker.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Heb er ook een paar. Nog niet gebruikt eerlijk gezegd. Wel zalmeitjes. Zinken wel langzaam... heb in de buurt hier ook veel eenden dus is het lastig om ze naar de oppervlakte te lokken. Maar het kan gelukkig ook onder de oppervlakte:-)
Tight lines!!

Scaramouche

Quote from: HappyFisherman on May 27, 2014, 14:44:50
Als je ze goed stackt dan is een body van wat langer geknipte fibers ook wel wat strakker.

Zoals bij een Dahlberg diver bedoel je? Ik heb liever dat ze een beetje los zijn gebonden, dan liggen ze mooi in het oppervlak, precies als een doorweekte korst. En zo hebben ze een beetje rafelige randen, dat ziet er realistischer uit dan een strak 'blok'.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10