negativiteit

Started by merijn1982, January 09, 2016, 20:47:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Ik vraag me af wat het toch is op dit forum?? Ik heb ruim een jaar geleden al zo goed als afscheid genomen hier omdat ik gewoonweg geen zin meer had in het gezeik op elkaar, de negativiteit en de gedragsvormen die men soms aannam.

Nou ben ik na de zomer weer wat meer te vinden hier en kom nu weer op dezelfde conclusie :(
of het nou iemand is die een loop booster zoekt of iemand die zijn bestelling niet heeft gekregen.. waar zijn we mee bezig??
Waarom kunnen we elkaar niet respecteren en elkaars mening respecteren? Zijn vliegvissers dan zulke zuurpruimen of is het forum goed om de frustaties van het leven op los te laten?? Jammer!!
Tight lines!!

bartkoper85

ik ben meer een Lezer als poster. ik werd vantevoren al gewaarschuwd maar het is nog erger als verwacht.. zonde!

Ron


jo flyfishing

ik laat me wel eens een keer opjutten opjutten, maar meestal lees ik erover, net als zoveel andere onzin die op het internet te vinden is.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Inderk

Ik heb door de jaren heen wel geleerd mij niet meer te laten leiden door negativiteit van een ander.
Mijn doel is om daar waar het kan, kennis te delen en daar mag een ieder mee doen wat hij/zij/het* wil.

Gewoon lekker bezig zijn met (vlieg)vissen en alles wat er bij komt kijken.
En verder...... Het is "maar" vissen, ons leven en gezondheid hangt er niet van af.
Dus lekker laten gaan als men zich minder positief wil uiten, en jij je er niet in kunt vinden.
1000 leden betekend ook 1000 meningen.

*=doorhalen wat niet van toepassing is
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Helemaal met Inderk eens. Op zo'n open forum is iedereen verantwoordelijk voor hetgeen dat hij/zij op het forum plaatst. Maarrrr dan is ook iedereen verantwoordelijk voor hetgene dat hij/zij leest... Wat en hoe jij iets leest is je eigen schuld ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

IK vind het ook jammer dat er soms gehaketakt wordt om niets. :'(
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

merijn1982

Begrijp me niet verkeerd, het is niet iets waar ik 'last' van heb. Die tijd ligt al ver achter me... het is meer dat het zo jammer is voor het forum zelf. Er zijn dagen dat er amper wat gebeurd hier. Mensen hakn af en blijven weg. Is toch jammer?
Tight lines!!

wouter veuger

Is helaas waar wat je zegt merijn,ik post ook bijna nooit meer iets,en lees ook steeds minder,precies om de redenen die je aangeeft.

Er lijkt zowieso steeds minder activiteit te zijn en daar zullen genoemde redenen zeker debet aan zijn.


Ochi

Het een beetje oneens zijn met elkaar over de hobby is juist wat ik mooi vind.

Ik ben blij dat niet iedereen alles het zelfde vind en doet anders haal ik hier ook geen handigheden en info meer weg. Ik zie wel dat er mensen zijn met lange tenen en mensen die moeite hebben met een weerwoord anders dan hun eigen mening.

Als er dan geharrewar op basis van feiten en respect onstaat is dat een geweldige discussie.

Helaas is dit niet altijd het geval en dat houd ook vaak in dat mensen die echt wel wat te vertellen hebben maar het misschien niet altijd in ABN doen of gewoon niet zo makkelijk alles opschrijven afhaken.

Zonde want de altijd eens en jaknik discussies helpen mij niet verder in mijn hobby.

Mijn 2 centen

Ochi


MarcelN

Mee eens, maar ik zie soms maar 2 reacties op de gehele dag! Dat moet beter kunnen, dus een felle discussie over aftma's is altijd leuk.
Of een vis afbranden, kijken of er gehapt wordt ;D (ik heb nog niet gekeken)
Het is wintertijd Merijn, iets dat als je ieder jaar hier terug bladert, een terugkomend iets is.
Ik vind het wel leuk, spanning en sensatie!

Koen



Ik trek me der al jaren niks meer van aan.

MarcelN

Jaja Koen, heb ik jou niet dat hele eind met die forel zien sjouwen? ;) ;D

BV

Hahaha
Hilarisch
Marcel. Dit topic gaat over typetje als jou en je gaat er nog in mee.
Slim joh

Koen

Quote from: MarcelN on January 09, 2016, 23:12:39
Jaja Koen, heb ik jou niet dat hele eind met die forel zien sjouwen? ;) ;D

Heb ik jou niet brood zien voeren aan de eendjes op het ovm? :P

MarcelN

#15
Ja mooi he!
Moet je opletten Merijn....
Mijn buurman zat al 2 maanden te wachten op spullen van Dyckers, moet hij zich nu ook hiervoor aanmelden?


MarcelN

Quote from: Koen on January 09, 2016, 23:24:08
Heb ik jou niet brood zien voeren aan de eendjes op het ovm? :P
Dat heb ik van jou notabene geleerd van de winter!
Laten we het gezellig houden Koen, dat kan écht niet >:(

Koen

Haha, ga je morgen nog vissen?

p.forel

Denk dat hij eendjes gaat voeren op de ronde bleek of berenkuil

gijsie20

Quote from: p.forel on January 09, 2016, 23:37:11
Denk dat hij eendjes gaat voeren op de ronde bleek of berenkuil

Alweer??  :)

merijn1982

Quote from: MarcelN on January 09, 2016, 23:28:57
Ja mooi he!
Moet je opletten Merijn....
Mijn buurman zat al 2 maanden te wachten op spullen van Dyckers, moet hij zich nu ook hiervoor aanmelden?

Als hij denkt dat hij daarmee geholpen is moet ie het zeker doen☺

En wat je zegt over de wintertijd enz. Vind ik prima. Discussie ook! Maar de manier waarop.. daar lusten de forellen geen brood van;)
Tight lines!!

ignace

ik ben een beginneling in de vliegviswereld en lees veel op het forum.
op de meeste vragen of opmerkingen die op het forum geplaatst worden post ik liever ( nog ) niet , om de reden dat ik simpelweg het antwoord niet weet , ik kan der nog niet over meepraten ,  of als ik iets zou zeggen het waarschijnlijk onjuist zou zijn.
wat ik wel een beetje jammer vind , ik heb in een topic een vraag gesteld ( misschien een domme ) , bijna 370 bekeken en 2 antwoorden gekregen , ik ben die mensen die gereageerd hebben zeer dankbaar voor hun antwoord.
ik heb nog wel enkele vragen in mijn hoofd zitten , maar ergens weerhoud ik me daarvan om iets te posten , gaat er reactie komen ? gaat diene belg als dom beschouwd worden?
ik merk dit wel als je sommige topics doorleest der soms nogal scherp op elkaars kap wordt gezeten en uitgehaald wordt naar elkaar , terwijl ik soms denk , dit was toch niet echt nodig?.
ik heb een jaar of 7 op een ander visforum lid geweest , en ik mocht mij daar bij de kern van het forum rekenen , echter laat ons zeggen door dezelfde opmerkingen die hier gemaakt zijn heeft men daar de stekker van dit forum uitgetrokken en kan ik nu enkel terugblikken op de foto's en de herinneringen die me nog resten
laat dit hier niet gebeuren , want jullie hebben iets prachtig in de hand met dit forum.
laat ons genieten van de hobby , en we gaan toch geen ruzie maken voor ne vis e
ignace




maurice

Misschien mag ik dit wel niet schrijven maar,

Vroeger was dit niet aan de orde.
Vroeger nam men wat van elkaar aan om verder te komen met de hobby.
Vroeger werd er bij het plaatsen van een vlieg gevraagd hoe, wat en waarvoor.
Vroeger hadden de moderators het strakker in de hand.

Nu weet iedereen het, de een nog beter als de ander.
Nu denkt iedereen dat zijn of haar methode het beste is.
Nu heeft een van internet ingelezen "beginner" er meer verstand van dan iemand met 30+ jaren praktijk ervaring.
Nu steken ze je veren in de rest als je een vlieg plaatst.
Nu zie je de moderators haast niet meer.
Nu is soms gewoon Kut hier op het forum.

Eens kijken hoe de binddag verloopt en dan zal ik een besluit nemen om te blijven of mijn account op te heffen.
Ik ben hier voor de gezelligheid en om te leren.
Soms een advies geven of mijn ervaring te delen.
Soms was ik sinterklaas nu niet meer.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

#23
Heb het toch lekker gedaan :P


Maar het kortaf zijn heeft ook zijn voordeel gehad.
De bietsers zijn er niet meer.
Of kwamen die nou na deze periode :P :P :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jo flyfishing

Toch maar stellen die vragen Ignace.
Voor elk scherp antwoord zal er wel een tegenreactie komen, en anders de onzin filter opzetten (je hebt al forum ervaring  ;D )
Beste wat je kan doen is een (ervaren) vismaat zoeken, of bij een club aansluiten. (en dan eentje die wat meer doet dan alleen viswater ter beschikking stellen)
Ken er niet veel in de westvlaanders, maar ik kijk regelmatig op de site van casting club flanders, moest ik daar in de buurt wonen zou ik het weten.
En waters waar je een snoek kan vinden zouden ook niet te ver uit de buurt mogen liggen, maar (helaas) ken ik ze ook niet.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain