Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Tight lines!!

Joost S.

Gisteren achter de baarzen aan. Met een drijvend streamertje. Dat lijkt me zo vet. Helaas geen enkele activiteit gezien en het waait nogal behoorlijk laatste dagen.

Maar.... Als die baarzen gaan jagen aan het oppervlak, dat wordt dat een zeer toffe visserij. Dat kan niet missen. Laat die warme zomeravondjes maar komen.



jo flyfishing

#752
Eerste maal op de Ourthe gevist vandaag.
Mooie dag om te vissen, beetje wind in de rug stroomopwaarts, en niet te veel zon.
Traag begonnen, veel kleine visjes trekken mijn vlieg onderwater, maar zijn te klein voor de haak. Een paar forellen van 20cm laten zich verleiden en maken dat ik me niet verveel tot de lunch.





Na de lunch iets verder stroomopwaarts getrokken, waar de rivier iets minder breed en dieper was, en dat liet zich direct voelen in het aantal aanbeten en de groote van de forellen.



Na een aantal 30-ers laat ook een mooie voorn zich zien.



Dan in een iets diepere poel na een mooie stroomversnelling zie ik goudachtige flitsen:een mooi aantal barbelen.
Snel de doos nymphen uit de rugzak, en proberen maar; ik heb nog nooit op barbeel gevist.
Een eerste, kleine, laat zich snel foppen aan een pheasant tail met een rode kraag. De rest zie ik wel over en weer schieten, maar ik krijg ze niet te pakken.
Na een paar maal van nymph te wisselen, denk ik op te geven, en terug op droog verder op forel te gaan, maar gooi toch nog een paar maal.
Dan lijk ik vast te zitten aan de bodem, terwijl ik toch mijn leader zie bewegen:zou het?
Ja: een mooie 50-er geeft zich enkele minuten later gewonnen.



Mooie afsluiter van leuke dag met Jacques op de Ourthe.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

tb

Prachtig! Mooie omgeving,  prachtige vissen. Geregeld beet... Wat wil een vliegvisser nog meer.

Gerrit59

Inderdaad Jo,

mooie plaatjes en vangsten!
wat een omgeving!


Gerrit


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooi Jo,

Daar doe je het allemaal voor, een mooie en geslaagde visdag zo te zien.

Heb net zelf afgesloten op de l'homme en heb mij niet verveeld dat begrijp je zeker wel  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

MarcelN

 ::wave:: mooi he..... ::rij::

was gezellig Hidde ::agree:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Hidde

#758
bam , toen was er toch die zeebaars , vandaag de stoute schoenen maar weer aangetrokken en omdat ik wat meer tijd had om te vissen zag ik een mogelijkheid om de Europoort in te rijden.
na kort overleg met marcel een stek uitgekozen waar hij al aan het optuigen was toen ik nog in de auto moest stappen.. nouja.. hij zal wel een paar baarzen voor me overhouden soort van gevoel..
gaat het deze x wel lukken om een baarsje te vangen vroeg ik me af of is het slimmer om weer naar de oude maas te rijden waar ik een stek heb die me elke x wel een vis of 2 oplevert...
kom op , je hebt die 8 niet voor niets gekocht , zeebaarzen gek , anders vang je er nooit een.

na een half uur te hebben staan werpen ineens bam , vis , had al een paar keer een tik van een steen gehad en dit was duidelijk anders , zal het dan nu wel zo zijn? , na een leuke dril mijn eerste zeebaars ooit.

links van mij en marcel was er ook al 1 gevangen door een andere visser , daardoor gesterkt in vertrouwen dus lekke ah smijten geweest en dat loonde dus de moeite , mijn dag kon niet meer stuk al zou ik niets meer vangen..

dat was kort daarna , ik denk een half uur en op dezelfde ep streamer wel het geval , hardere dreun en feller gevecht , dit is een grotere marcel riep ik nog , stevig in die hengel hangen riep hij , er zit een dikke tip op je lijn die kan wel wat hebben.
en idd , ook deze in het net! 2 op 1 dag , voor een 1e kennismaking met de zeebaars in een tijdsraam van 4 uur was ik erg tevreden , helemaal met deze vis ! knokkers!.


zelfde vis




Hidde

oja , ga geen stekken uitkauwen maar achtergronden blurren doe ik niet aan.. u do the math

MarcelN

Ooooh da's stek nummer 10, dat zie je zo :-X
Maar ik ga gelijk streamers erbij binden, je raakt er genoeg kwijt, maar wat is het mooi he ;) ::agree::
Bergen speldaas tussen je benen afgewisseld met een vette harder :o ja een vis bedoel ik.

jo flyfishing

Mooi Hidde.
Moet er ook maar eens aan de zeebaars gaan beginnen dit jaar.
Mooiste maand voor de forel in Ardennen/Eiffel looptnu toch stilaan op zijn einde.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#762
Als je ze maar terugzet Jo, het viel mij vandaag wederom op dat vrijwel iedereen die beesten de hersens inslaat :'(
Ja ook Ouwe.....Ron  en een duitser met spinstok die geraffineerd een kleintje van ±30cm probeerde ermee de kant op te lopen, waarop Hidde hard ingreep ;D ::goodjob::
met een kop om op te schieten zette hij hem terug haha, en dat is nog wat je ziet...... :(

Hidde

#763
nouja.. die is te klein roepen valt toch wel mee.. hij voelde zich echter wel betrapt ja...

maar idd , epoxy oid halen en voor een volgende sessie  een setje prepareren.. heb er nog 9 nu maar allemaal dezelfde kleur..

hopelijk heb je maandag meer geluk marcel , aan renev heb je iig een betere raadgever/gids dan mij..

jo flyfishing

#764
Af en toe (maar niet altijd) durf ik er weleens eentje meenemen:
   tussen de 45 en 55 cm
   in het laatste uur dat ik plan te vissen gevangen
   ik eet hem zelf op (geef ze niet weg of verkoop ze niet)

Er zijn slechtere manieren om zeebaars te vangen en laten dat nu net de manieren waarop de vis die in de winkel ligt is gevangen.
In mijn ogen is een zelf gevangen zeebaars dus verantwoordelijker dan er een kopen in de winkel.


Quote from: MarcelN on June 20, 2015, 21:28:28
Als je ze maar terugzet Jo, het viel mij vandaag wederom op dat vrijwel iedereen die beesten de hersens inslaat :'(
Ja ook Ouwe.....Ron  en een duitser met spinstok die geraffineerd een kleintje van ±30cm probeerde ermee de kant op te lopen, waarop Hidde hard ingreep ;D ::goodjob::
met een kop om op te schieten zette hij hem terug haha, en dat is nog wat je ziet...... :(
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

mocht ik weten dat de barby aangaat als ik thuis kom zal ik ook wel eens testen of ze nou echt zo lekker zijn..

echter als ik zo´n mooie vis vang die stevig knokt geeft het gewoon een beter gevoel ze weer te laten zwemmen..

maar zoals je het hier boven beschrijft vind ik er niets mis mee , maar die kleintjes ook de kop willen intikken zoals die vent naast me kan ik niet zonder opmerking voorbij laten gaan :P

MarcelN

#766
Daar heb je een punt Jo ;) maar die Ron had even ervoor aan de andere kant er ook al 5 gevangen, dan vraag ik mij af of die ook achterin de auto liggen.
Ja zegt tie, mijn vrouw vindt ze ook lekker en mijn kinderen en...en blabla, geef ze dan een hengel! :P maar goed, ik ben dan ook een zeikerd.
Maar zo zie je maar, ook die kleintjes verdwijnen dus, dat zal dan op het OVM dan ook wel zo gaan >:(
Ik ben gewoon niet zo, heb ook serieus nooit een bekeuring in het verkeer, tja dat zijn de regels en zo moet het.

@Hidde, in de winkel of restaurant kun je ze vast testen op smaak .....

FSCHAMP

Goed gevist Hidde en de aanhouder wint.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

#768
Mooi dat jullie zeebaars hebben gevangen! Heerlijke sportvis.

Jammer dat er toch weer mensen zijn die zich niet aan de regels
kunnen houden. Die minimummaat van 42 cm. en baglimit van
twee baarzen per dag is er natuurlijk niet gekomen omdat het nou
zo super met de zeebaars gaat.

Heeft die bottenvangert Marcel ook gevangen?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Nee Bertjuh, ik geef alleen tips aan mensen die te vertrouwen zijn en geniet als zij genieten, dat snappen velen niet, je vist om te vangen zeggen ze dan :o
Ik heb geen #8 spullen compleet hiervoor, dus was met de OVM set aan de slag, ik kom er simpelweg niet ver mee, terwijl ik op het OVM de lijn eruit gooi bij wijze van ???
Nu liggen mij die keien ook totaal niet dat geglij enzo..schijt 7 kleuren.
In de zwaardere klassen heb ik alles voor de helft pas klaar, dus wel de hengel en geen reel, zelfs voor de tarpons ben ik andersom niet compleet, wel mee bezig.

Bert J.

Ok, jammer. Komt wel. Stevige westenwind helpt ook niet mee de laatste dagen.
Ik gebruik een waadstok, scheelt een slok op een borrel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

#771
Klopt zo'n waadstok moet ik ook echt hebben, ook voor de buitenlandse rivieren heeeel handig, heb al eens midden in een rivier gestaan en de bevolking om een stok geroepen :-[
En Ouwe.... Ron pleurde ook al zag ik :-X
Maar ik moet dus weer investeren, is wel erg leuk deze discipline hoor ::agree::
Ik heb een oude Orvis 10' #8 die's wel oké, maar de Orvis reel stopt geen grote karpers, dus maar eens voor een Opti + xtra spoel ervoor kijken.....
Voor de #11 reel heb ik nog geen hengel, Cross lijk mij wel wat, nu de keuze shop nog.....en de deal...de ene heeft een fysieke shop, de ander schuift dozen en heeft m.i meer € speelruimte :-X

Nou wie hapt..., is een hoop geld hoor ;)

jo flyfishing

 8)
Quote from: Jan Damman on June 20, 2015, 18:01:48
Heb net zelf afgesloten op de l'homme en heb mij niet verveeld dat begrijp je zeker wel  ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Dure #8 zou ik voor deze visserij niet snel gebruiken. Ik drie achtjes van rond de honderd euro.
Een Greys #8 uit GB laten komen voor 100 pond. Eerste dag knal ik onderuit op m'n stuitje. Een week last gehad en de Greys vol met krassen. Een wonder dat ie nog vier delen was.  :-\ :-\
Een goede reel vind ik wel een must.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Da's idd wel een goede tip, zou zonde zijn als ik die oude Orvis zou breken, dus of Chinese meuk of dure lifetime garantie hmmmmm.
Met die reels ben ik 100% met je eens.
Ik sprak Edwin van de week en die gasten kruipen over de rotsen met de hengel in de mond :-X moet wel leuk blijven hoor en wij zijn wat ouder...