Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartkoper85

Netjes Wouter!
Ik ben vanmiddag ook nog even wezen struinen in mn woonplaats op de snoeken. Helaas niets. Wel genoten van het weer! Was droog en zonnig hier.

wouter veuger

@sjoerd:regen of geen regen ik ga toch wel,maar volgende keer wel uit voorzorg het warmtepak weer aan :), de helderheid van het water was erg wisselend,sommige stekkies goed te doen,en een paar honderd meter verder weer erg troebel.
Betreffende stuk is vorige winter gebaggerd,toen kon ik er vrijwel helemaal niet vissen,blij dat het nu weer oké is!

@bart: genieten is het belangrijkste!,vangsten komen vanzelf... ::agree::

Twan

Vandaag mezelf ook maar eens aan de wintervoorn gewaagd. Eerste keer dus een beetje uitzoeken hoe of wat  ::).

Nadat de ene dode voorn, na de andere dode voorn mij voorbij werd gegooid, en een stel duitsers die met 3 man en met 6 hengels vissen, 30 meter water in beslag namen, was ik er al snel klaar mee.

Dus snel verkassen de scholen voorn opzoeken. Redelijk gelukt.. met z'n 2en een 40tal voorns gevangen in een half dagje.

merijn1982

Vanmorgen nog ff 3 uurtjes in de haven gevist. Wederom bleken me watervlo'tjes weer favoriet. Lekker voorns staan vangen met een paar mooie ertussen van 25+ cm. Haakte op gegeven moment iets massiefs en toen ik zelfs lijn bij moest geven merkte ik dat het echt flink was. Na eem leuke dril op me #2 kwam er een baars van 40 cm in het net! Prachtig! En dat op een klein nimfje haakje 16:-)  il ving nog wat voorns en zelfs een doublet waarna ik weer wat massiefs haakte. Ditmaal wel een stuk kleiner maar toch weer een 30+ baars. Was bijna tijd om te gaan dus vond dit een prachtige afsluiting van de sessie:-)



Tight lines!!

Bert J.

Mooie vissen weer! Ik ga ook maar eens wat vlooien maken. :) :)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift


wouter veuger


sjoerd

Ha Merijn en wat vond die kunstaasvisser achter jou op de foto ervan dat jij die baars pakte? :) :) :)

merijn1982

Haha nou zal je zeggen sjoerd, hij was niet blij! Hij kwam met veel bombarie aan dat hij wel ff een grote ging vangen. Hij ving echter niks en na die tweede baars droop hij snel af:-)
Tight lines!!

Gerrit59

Prachtvissen zijn dat Merijn, die grote baarzen!

Gerrit

merijn1982

Vanmiddag nog ff met gerrit dekker wezen vissen. Weer redelijk voorn gevangen. Maar veel waren klein van stuk. Was heerlijk in het zonnetje en amper wind, leek bijna voorjaar!!
Tight lines!!

MarcelN

Leuke baarsjes Merijn, ik begreep dat je vorige week buurman Louis al wat tegen gekomen, althans dat vertelde hij dat je stond te kijken.(hij was op vakantie)

Louis

Het moet dus maar gebeuren nu .
na een poosje jullie volgen toch maar een keer reageren.
Mooie vissen merijn op de baarzen na had ik op dezelfde plek ook hele mooie voorns.


merijn1982

Hey Louis!

Dank je! Ja jij stond ook lekker te vangen he?!! En ja klopt Marcel. Was zeld die ochtend ff met de bb wezen vissen maar was te koud en de snoeken waren niet thuis. Dus dacht rijd ff langs de haven. En toen zag ik een onbelende vliegvissr, dus dacht ff kijken en praatje maken gezellig:-)
Tight lines!!

FSCHAMP

Schitterende vissen Merijn. Jij bent echt goed bezig.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Tight lines!!

vliegvisserdorian


sjoerd

Vandaag weer een dagje havenvisserij gedaan. Lekker fris, later puffen in de zon (leek wel voorjaar ) maar later op de middag een  lekkere sneeuwjacht .
Dat scheidde de jongens van de mannen want enkele vaste stokvissers en een vliegvisser dropen bij de eerste sneeuwvlokken al snel af! :-\
Dat terwijl de vangsten gewoon doorgingen. Stond ik daar alleen nog met een buitenlandse vaste stokvisser die na de vangst van een vis, steeds vroeg wat voor vissoort hij nu weer had gevangen.
De vangsten waren wat aantallen betreft weer bizar. Ik had er meer dan 140 stuks. Daarbij moet wel gezegd worden dat het gemiddeld formaat een stuk kleiner was dan de laatste keer. Al zaten er wel fraaie voorns bij maar zoals gezegd gemiddeld......


Lekker vissen in de sneeuwjacht.

Ook nu weer enkele keren een doublet voorns

Gr Sjoerd



MarcelN

Brrrr krijg het er koud van, maar moooi Sjoerd ::goodjob::
Vanmiddag na de vaste stok wedstrijd ook nog wat voorns getikt, maar op de plek waar de leefnetten even ervoor gewogen en geleegd waren, kwamen even een paar meervallen de boel opruimen zeg :o in no-time de hele kant over een lengte van 10m kolkend en gitzwart, we zijn maar weggegaan, dus als iemand daar eens een brasem in wil laten zakken na een wedstrijd....be my guest  ;) (ben stiekum ook wel nieuwsgierig)

wouter veuger

Even een streamer erdoor halen Marcel!,zou wel gaaf zijn meerval op de vlieghengel,maar het is al eerder gedaan,dus kan jij het ook :)


@sjoerd: mooie vissen wederom!

vliegvisserdorian

Mooie vissen Sjoerd, jammer dat hier geen Jachthavens in de buurt zijn.

Ik heb vanmiddag ook een poging gedaan om te gaan vissen. Maar uiteindelijk heb ik 2 uur lang met m'n #9 rondgefietst opzoek naar wat water waar geen ijs lag. Uiteindelijk heb ik wel een stukje gevonden dat vrij gehouden was door de eenden, toen ik naar het water liep zag ik een snoek van een cm of 70 onder de kant vandaan schieten. Ik heb toen nog even staan werpen maar het is niets meer geworden.  Jammer, een week vakantie en vervolgens niet kunnen vissen door ijs  :o en van mij mag het voorjaar worden... 

Bert J.

Mooie voorns Sjoerd. En wat een aantallen!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

Mooi zo die vangsten.

mooie vissen ook,en uh echt weer voor de Hollandse jongs ;)

FSCHAMP

Schitterende vissen weer  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Prachtig weer sjoerd!! En wat een aantallen...is hier in de haven niet haalbaar hoor!
Tight lines!!