Het is gelukt!

Started by RonM, December 29, 2011, 16:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonM

Leuk die felicitaties.

Quote from: harlin on December 30, 2011, 19:45:36
Die aanbeet vind ik meestal niet zo spectaculair, zeker deze tijd niet.
Soms is ie heel voorzichtig, pakt ie vast, dan is het vaak het vuilniszak idee wat je haakt.
Deze beschrijving van Harlin geeft goed weer hoe ik het beleefd hebt. Ik herinner mij nu dat ik met een nimfje ook een keer een dergelijke 'vuilniszak' eraan had. Deze 'vuilniszak' heb ik niet boven water gekregen. Na enkele minuten is de leader gebroken. Ik had geen staaldraad omdat ik op voorn viste. Ik vermoed nu dat het wel eens een snoek geweest zou kunnen zijn.

Onderstaand, mijn eerste zelf gefabriceerde, streamer had ik er deze week aan. Totaal 15 cm.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Quote from: Plantje on December 30, 2011, 22:33:58
Ik had het filmpje al eens eerder gezien.
Ja, roofblei lijkt me een schitterende vis om te vangen.
Nee, zo zet je vis volgens mij niet terug. Wat een lomp varken...of ligt het aan mij?

Nee, ligt niet aan jou. Ik stoorde mij er ook aan.
Zowel de ruwe kieuwgreep als het lompe terug gooien.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hilco

hij zal ook wel veel karper vissen  :P

Plantje

Met die manier van teruggooien laat je echt zien geen respect voor de vis te hebben. Zal niet heel veel kwaad kunnen, maar het staat niet netjes. Het zijn toch die beesten die het mogelijk maken dat je plezier hebt aan het vissen.

Die kieuwgreep vond ik er ook raar uitzien. Je zou bijne denken dat hij zijn handen zo'n beetje om de kieuwen heen heeft. Volgens mij kun je zo'n vis beter gewoon vastpakken dan met de kieuwgreep.