Forellenplas (voorheen) de Bernisse

Started by Troutbuster, January 24, 2012, 17:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

renew


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Christof van den Berge

Voor de geinteresseerde kwam dit net tegen op internet:


Na een lange periode van onzekerheid, hard werken en met veel hulp van familie en vrienden is het toch zover gekomen. In het weekend van zaterdag 21 en zondag 22 Juli a.s. zullen wij "De Zalmforel" openen voor het publiek. We starten direct op deze dagen met een KANJER OPENING, door het uitzetten van 15 forellen van ongeveer 2 kilo per dag!!

Dit weekend staan de hekken open om vrijblijvend eens te kijken bij ons. Kom gerust langs op de vijver, wij laten graag zien hoe het forelvissen in zijn werk gaat. Hoe wij te werk gaan en hoe onze vijver er op moment van spreken bij ligt!
Wij zijn geopend van:
blok 1 van 07.30 tot 12.00 uur
blok 2 van 12.30 tot 17.00 uur
blok 3 van 17.30 tot 22.00 uur
Tevens zetten 2 zalmforellen van ongeveer 1 kilo per visser uit. Kosten hiervoor zijn per visblok € 17,50
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Useless

Geinig, ze moeten nog beginnen en belazeren de kluit al met hun zgn "zalmforel". Altijd goed zo'n uitbater met verstand van zaken  :'(

vliegvisgek

grote forel zalmforel tja wat maakt het uit lang leve de forel putten ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ben


vliegvisgek

speycast ik weet dat het gewoon een groot gekweekte forel is maar iedereen noemt hem bijna zalmforel ach ja zowat ik zal nu netjes zeggen,
groot vol gevreten forel gekweekt maar wel groot

dit is de orginele tekst

Kweekforel

Regenboogforel is het makkelijkst te kweken, dat gebeurt al sinds 1900 in grote bassins met zuurstofrijk bronwater. De forel die wij in Nederland eten is vrijwel altijd gekweekt. Dat geldt ook voor zalmforel. De naam 'zalmforel' is trouwens een fantasienaam. Zalmforel is niets anders dan regenboogforel die wordt gevoerd met speciaal voer waarin garnalen verwerkt zijn. Hierdoor wordt het visvlees van de forel net als bij zalm roze van kleur.


en ja ik weet het maar je zegt bijna altijd zalmforel oh wel 5 kilo  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Useless

Het woord zalmforel is ooit bedacht door de commercie. Als je het woord zalm erbij zet klinkt het meteen duurder en kun je er meer geld voor vragen ook al bestaat de vis niet. Er bestaat overigens wel een arctische zalmforel maar die is commercieel nauwelijks interessant.

dartmayor

Als de vis niet bestaat dan vang ik zeker idere keer lucht.  ;D

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

vliegvisgek

Quote from: speycast on July 20, 2012, 12:19:12
had het tegen useless 

en het gaat mij er niet over dat iedereen zalmforel zegt tegen gekleurde regenboog

maar om deze vis dan zalm te noemen gaat mij ook tever    hele dagen hoor je over de plas ik heb weer een zalm  wat een mongools zeg

oke las zo fanatiek dat ik gelijk reageerde  ;) ;) ;) ;) ;) ;) kun je wel tegen he speycast  8) 8)

Team

Een betere naam onder de vliegvissers, is    (   Basforel ) inplaats van Zalmforel

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Basforel is ook een veel betere naam idd!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Christof van den Berge

Achja wist niet dat het zo een discussie zou opwekken...

Kan er uit op maken dat er dit weekend niemand van het forum een kijkje gaat nemen?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

HappyFisherman

Vast wel! Er zijn toch niet zoveel vijvers in die omgeving...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

van harte rob  ;) ;) ;) en nee naar zulke vijvers wil ik ook niet zijn er helaas wel meer daar mag je alleen vliegvissen als het rustig is
nee daar wil ik ook niet vissen  :-[ :-[ :-[ :-[

René van Dam

Mij zien ze , net als Rob , daar niet , ook al moet ik in weer en wind op de brommer naar het ovm ( ongeveer een uur rijden ). Terwijl het naar de bernisse een 20 minuten is. Sinds wij daar opgeheven zijnzien ze mij daar niet meer.

golddigger

Ben toch wel benieuwd wat het geworden is
De meeste bezoekers waren volgens mij toch vliegvissers
Dat zullen ze daar snel ervaren
Hopenlijk worden de regels dan aangepast
Het was toch altijd een leuk alternatief in de buurt
Perry

kees

Ben afgelopen zondag even langs geweest bij deze plas en met de eigenaresse gesproken,
die wel inziet dat deze plas een trefpunt van vliegvisers was en nu dus ook de mogelijkheden
voor de vliegvisser heeft verruimt.
Je kan op alle locaties gaan staan waar geen andere vissers staan
behalve voor de lodge (wordt misschien nog wel mogelijk).
Er worden per visser 2 mooie forellen uitgezet (ivm aalscholvers van ca 1 kg)
maar er is een behoorlijk bestand in de vijver aanwezig die zondag goed aan de oppervlakte waren waar te nemen.
Sprak met Jack Verschoor (bij vroegere bezoekers bekend als de winnaar NK vliegvissen op forel 2008
voor het team "de Bernisse" in de Berenkuil) die daar aardig stond te vangen en erg te spreken was
over het beleid en de "sterke vissen". Hij stond er voor de 4e keer en elke dag heeft hij 8 - 10 vissen gevangen.
Wel is het zo dat alle gevangen vis dient te worden meegenomen (put and take)
een leefnet wordt gratis verstrekt, de vis kan eventueel worden geruild voor gerookte (2 tegen 1).
Kosten?? 17,50 voor een blok van 4,5 uur deze maand ook nog 's avonds van 17.30 tot 22.00 uur.
De vijver is nog niet uitgediept maar dat staat nog te gebeuren als de vergunning helemaal rond.
De horecavergunning is ook nog niet helemaal rond dat betekend nu nog geen alcoholische dranken
(maar welke vliegvisser vist er tijdens het drinken van alcohol?)

Al met al goede berichten en voor mij zeker het proberen een keertje waard, en of ze het nu zalmforel noemen of regenboogforel maakt mij dan niet zoveel uit.

golddigger

Dat ziet er al beter uit Kees!
Klinkt interessant om eens een dagdeel te proberen
Binnenkort maar eens proberen
Heb jij er al gevist?
Perry

Rossie69

mooi dat het weer opgepakt wordt,en alcohol das bijzaak,gaat om het vissen.
alhoewel een balletje zou wel lekker zijn ;)