MODs - uitbreidingen

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 29, 2010, 08:20:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik ben bezig om de 'oude' MODs[nb]uitbreidingen die het forum extra functionaliteit(en) geven[/nb] weer terug te zetten en te testen of ze alles (en in ieder geval de e-mails) in tact laten.
De meesten werken ook in de meest recente forumsoftware, echter niet allemaal : bv. de 'back to top' optie die onderaan de index-pagina stond, die werkt niet. Maar daarvoor komt hopelijk snel een update.

Ik wil dit topic echter ook gebruiken als plaats waar jullie eventuele 'wensen & suggesties' kunnen plaatsen voor bepaalde handigheidjes, extra functies, etc.
Op basis daarvan kunnen we dan kijken of daar MODs voor zijn en proberen die in het forum in te bouwen.

A{b}r{a}xa{s}

update :
De MODs die eerder al actief waren zijn, op een enkele na die niet werkt in deze versie van de software, weer geïnstalleerd.
Een daarvan, de 'back-to-top', die onderaan de pagina's stond werkt jammer genoeg ook niet.
Zodra daar een update voor is komt die er zeker weer in.

Er staan nog wat MODs op de planning, maar aangezien ik die nog niet ken, worden die een stukkie langzamer getest.  :)
Op dit moment ben ik een MOD aan het testen die in quotes de afbeeldingen verbergt (ze zijn nog wel aanklikbaar, maar maken in ieder geval dat de quotes niet gelijk zo groot/lang worden).

Sieger

Da's nog eens een zinvolle mod.... (die laatste)

Zou toch ook ff naar de Add-optie kijken.... Lijkt me op zich goed voor de sponsors om ze scrollend op het forum te laten zien... Mits dat op een mooie niet al te toeterende manier kan...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

die zit in de planning om getest te worden

btw, wat quotes betreft, er is er (als het goed is) ook 1 actief die 'quotes in quotes' uitfiltert :-)

A{b}r{a}xa{s}

update  en gelijk test :
Een MOD die de url/link van een topic/posting direct vertaald naar de naam van dat topic i.p.v. dat de 'minder fraai ogende' link in beeld blijft : MODs - uitbreidingen

A{b}r{a}xa{s}


Sieger

Deze ziet er net zo uit als de url in de balk... niet de naam van de topic... :D


Sieger

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

lol..i know..de settings willen nog niet helemaal op mijn manier meewerken ;-)

Sieger

Hey als je Quote wel... ???


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

forum wordt nu helemaal doorgespit...dus even traag mogelijk..maar het werkt wel :-)

A{b}r{a}xa{s}


Sieger

Oohhh gaat ook terug in alle andere topics... Slim... ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

kost wel effe tijd.. lol..9% nu

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

klopt....lol, maar 'k ben ongeduldig :-)

btw..wil je mij een emailtje sturen via 't forum ?
kijken of dat blijft werken

A{b}r{a}xa{s}

indexeren is klaar

paar mensen krijgen zo waarschijnlijk een e-mailtje...om dat te testen :-)

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on December 29, 2010, 08:20:37
Ik ben bezig om de 'oude' MODs[nb]uitbreidingen die het forum extra functionaliteit(en) geven[/nb] weer terug te zetten en te testen of ze alles (en in ieder geval de e-mails) in tact laten.
De meesten werken ook in de meest recente forumsoftware, echter niet allemaal : bv. de 'back to top' optie die onderaan de index-pagina stond, die werkt niet. Maar daarvoor komt hopelijk snel een update.

Ik wil dit topic echter ook gebruiken als plaats waar jullie eventuele 'wensen & suggesties' kunnen plaatsen voor bepaalde handigheidjes, extra functies, etc.
Op basis daarvan kunnen we dan kijken of daar MODs voor zijn en proberen die in het forum in te bouwen.
De 'oude MODs' staan (grotendeels) weer actief, suggesties blijven welkom.

Nieuw (voorlopig) is de 'chat' functie. Daar kun je direct kletsen/praten/communiceren met anderen.
Op dit moment is er slechts 1 channel, tw. 'Helpdesk', later misschien meer...o.a. afhankelijk van de belasting op de server.
Klikken op 'Chat' in het menu boven aan de pagina start de Chat op.
Je krijgt dan een wat vreemd ogende pagina en ziet het forum niet meer,
maar als je dan rechtsboven in het (kleine) chatschermpje op het blokje (niet het kruisje...lol) klikt,
dan opent de chat automatisch klein en kun je het forum ook weer zien.
Standaard kom je de Chat is als 'guest..', een naam registreren is mogelijk.
Je moet dan even wachten op een activatiemailtje, en de link daarin aanklikken.
Heb je dat gedaan dan kun je een volgende keer dat je naar de Chat gaat gewoon inloggen.

A{b}r{a}xa{s}

Een groot gedeelte van de tijd zal er waarschijnlijk niemand aanwezig zijn in/op de Chat.
Het meest eenvoudige is waarschijnlijk om als je op het forum bent en een vraag hebt,
die te melden in het Helpdesk-forum. Afhankelijk van je vraag kun je dan afspreken met
iemand om 'naar de Chat' te gaan en daar verdere hulp te krijgen bij je vraag/vragen.

A{b}r{a}xa{s}

De 'chat-functie' heeft het veld moeten ruimen : het bleek dat je dan inlogde op een externe server, waardoor je zomaar ineens tussen wild vreemden in een 'channel' terecht kon komen. Op zich wel grappig, maar weinig toegevoegde waarde meer op die manier.

De 'Links' functie is volledig operationeel dus jullie worden van harte uitgenodigd om je leuke, handige, of informatieve links te delen met de rest....

We zijn lang bezig geweest maar hebben nu een MOD werkend waardoor filmpjes vanaf een groot aantal (populaire) video-sites direct ingevoegd kunnen worden in postings. Simpelweg de link/url van het filmpje in je posting opnemen zou er voor moeten zorgend at deze 'embedded' wordt en direct via het forum te bekijken is.

In de menubalk boven aan is een optie 'Gallery' zichtbaar. Met deze MOD moet het mogelijk zijn om binnen het forum (foto-)albums op te nemen. De MOD is nog niet volledig getest en daarom nu nog niet operationeel. Wanneer dit gaat werken laat ik het weten.