Vliegvissen in Tsjechie.

Started by Koen, April 16, 2014, 12:47:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Zo. Vandaag met hulp van een collega de Tsjechische variant van de vispas gehaald. Morgen de aanvulling voor de rivier en dan lekker 3 dagen relaxen in de Ostravice en de Moravka of een van de andere riviertjes hier. Ben benieuwd.

[attachment deleted by admin]

Arie de Vries

Benieuwd naar je ervaringen  Koen
Groet, Arie

Koen

Ik zelf ook haha. Heb gister de rivier vergunning op gehaald. 1300 kronen voor een week, zeg 47 euro. Voor een jaar is het 3500 kronen wat ongeveer 125 euro is. Jaar vergunning was de bedoeling, maar had niet zo veel cash bij me. Tis wel wat geklooi om vergunningen te regelen omdat het vaak oudere mensen zijn die totaal geen engels spreken. Gelukkig ben ik geholpen door wat Tsjechische collega's. De rivier vergunning zelf is ook allemaal in het Tsjechisch en er zit een soort van vangst registratie bij. Geen idee wat ik er mee moet, maar krijg vanmiddag ff wat uitleg  ;D Verder hebben ze ook, zoals wij, een boekje met waar ze wel en niet mogen vissen.

Nagoed, komende 3 dagen staat de Moravka rivier op de planning. Dit schijnt volgens de local een goeie, (en mooie) rivier te zijn, dus daar gaan we maar heen. 3 dagen lekker relaxen. Zal de gopro en het foto toestel meenemen voor wat kiekjes :)

Troutbuster

Veel succes en plezier Koen!!

Vergeet de natte klassiekers niet!  ;)

Gr

jan
"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

mrproper


Koen

De natte vlieg gaat zeker mee.

Samen met een collega door de boekjes heen gegaan. Je meot verplicht een onthaaktangentje, schepnet en een meetlint bij je hebben. Je moet op je (week) vergunning de datum en de rivier nummer opschrijven voordat je er gaat vissen. Als je vis meeneemt moet je het soort, lengte en gewicht en aantal opschrijven en als het seizoen afgelopen is moet je je vergunning inleveren zodat ze bij kunnen houden wat er uit gehaald is. Niet heel slecht. Veredr op de local vis site nog wat foto's gezien van de vissen die ze uit de rivier getrokken hebben (en sommige op gegeten hebben). 40 plussers, punt gave bruine forellen. Net als in duitsland is het natuurlijk uitgezette vis, maar oh wat een mooie kwaliteit. we gaan het zien morgen! Verder kan ik vlagzalm, snoek en kopvoorn verwachten. Streamers mag (net als spinners trouwens) maar wel enkel haaks tot een maximum van 2 haken (dus 2 vliegen).

heb der zin in!

MarcelN

Lachu Koen, have fun daar ;)

Koen

#8
Zo de eerste dag zit er op. Ben helemaal naar de kloten. Lekker. Twas niet makkelijk. Tis zeker geen khyll gezien maar  hebt ook geen idee waar te beginnen dus je begint maar ergens. Wel mooi maar ik moest eerst nog een keer een stukje verder rijden voordat ik de eerste vis zeg. En hij mij ook. Had er nog wel op staan gooien maar die liet zit niet foppen. Stukje verder op zag eenneen forel van rond de 50 langs zwemmen. Maar die had me al gezien. Hmm is die 12 honderste wel sterk genoeg dacht ik bij me zelf ... ondertussen had ik een andere visser gezien dus deze plek moest wel goed zijn. Het was een met een werphengel en zo'n dijvende bal. Hij had er al 1 gevangen zei die. Toch moest ik nog ff wachten. De rivier is niet zo diep dus je moet opzoek naar de kuilen. Veel lopen dus. Na een uurtje zal ik in zo'n poel, aan het einde, 2 vissen stijgen. Mooi nymph der af en een klein dunnetje er aan. Hier en daar kwamen ze al van het water. Bleek een goeie gok te zijn. De eerste kon ik haken wat een mooie regenboog op leverde uitzetter ovm formaatje. Springen etc geweldig. Zijn maatje zat er nog steeds maar na 15 min klooien wist ik die ook te vangen en dat was een bruine. Wel wat kleiner. De rest van de dag ben ik verder stroom opwaards gelopen. Nog een hert en een maffe hagedis gezien. Klein regenbuitje gehad. Wel wat vis gezien maar die lieten zich niet vangen. rond een uur of 4 terug gelopen en nog even in "mijn" poel geprobeerd. Er steeg nml nog een vis maar die kreeg ik niet te pakken. Ik had er een kleine red tag aan. Haakje 16 en ik haak me daar een grote bruine. Helaas verloor ik die door mijn eigen schuld omdat ik zo nodig mijn gopro moest aanzetten. Jammer. Later zag ik nog 1 liggen en ook daar ging de nymph naar toe. Ik haakte hem wel maar niet goed. Die viel er dus af. Ach prima dag je verder zo. Ik post vanavond nog wel wat fotos.

Koen

De foto's van gister dan :)

[attachment deleted by admin]

Koen

deel 2.

[attachment deleted by admin]

Koen

deel 3

[attachment deleted by admin]

Koen

deel 4

[attachment deleted by admin]

Koen

deel 5.

[attachment deleted by admin]

Koen

deel 6 :P

[attachment deleted by admin]

Koen

Zo, vandaag dus weer op pad geweest. Holy shit wat heb ik veel gelopen. Maar 1 klein forelletje gevangen stroomopwaards, niet veel maar gelukkig wel een mooi landschap. Daarna nog maar ff terug gegaan naar "mijn" poeltje en daar nog ff 5 uitgetrokken, weer die regenboog, en nu wel die grote die ik gister miste :) Alles op droog  ;D Bibio, Once and Away en mijn mini dunnetje. Dat alles in een poeltje van nog geen 10 meter lang :)

[attachment deleted by admin]

JB

 ::goodjob::
Leuke foto's Koen, vooral die salamander
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

gaan we weer (je mag maar 2 tegelijk uploaden ... )



[attachment deleted by admin]

Koen

Quote from: JB on April 20, 2014, 17:32:55
::goodjob::
Leuke foto's Koen, vooral die salamander

ja dat maffe beest zat gewoon voor me op het pad me giftig aan te kijken :P

[attachment deleted by admin]

Koen

Die onderste was dus die forel die ik gister miste :)

[attachment deleted by admin]

Koen

En die was dus die poel. Er zaten nog 3 in, maar die zaten tegen het dammetje aan ik het lukte me niet om daar te gooien :)

[attachment deleted by admin]

Arie de Vries

Koen, bedankt voor het delen . Mooie foto's ook.
Hoop er over een week of vier ook heen te gaan.
Groet, Arie

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

BV

Mooie foto van die insecten op de steen!
Rest uiteraard ook.

gijsie20

Goed bezig Koen! Ziet er prachtg uit daar!