Eerste echte Poging...

Started by Nol78, December 27, 2013, 20:37:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol78

Na vanmiddag wat bind materialen gehaald te hebben zojuist een eerste poging gedaan.
Graag hoor ik jullie mening...
Ikzelf ben tevreden ook al is er altijd ruimte voor verbetering en netheid.






Wilco

Nol,
Voor de eerste vlieg is dit een mooi begin maar probeer eens 20 slagen binddraad minder achter het goudkopje te leggen. Nu zie je het binddraad op het goudkopje....zonde.

mvg Wilco

Nol78

Wilco,

Wat betreft die wikkelingen ben ik het helemaal met je eens die mogen wel wat minder ::agree::
Ga zo met de volgende bezig en zal het met minder doen.

Beertje

Kom in het nieuwe jaar maar naar vvna dan komt het helemaal goed. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Nol78

Komt goed Beertje,

Intussen poging 2...




Wilco

De foto's nog scherp en dan heb je alweer een hele stap gemaakt. De tip over het binddraad heb je goed opgepakt. Als je bij een volgende streamer een koperdraadje inbindt als ribbing en die tegengesteld aan de draairichting in grove slagen naar voren brengt dan worden de fibers beschermd tegen de forellenbekkies. Ga zo door.

BV

Goede evolutie.

Mijn persoonlijke tip:  het achterste staartje nu voor 2/3 weg breken , dan is de bovenste vleugel even lang als het staartje en dan heb je mijn favoriete forelstreamer.
Als je een vrij zware hak neemt en een licht goudkopje en je stript langzaam binnen krijg je een heel mooi effect in het water omdat de vleugel zweeft en de boddy weg zinkt!
Doordat de vlieg vrij kort is achteraan heb je minder missers als de forel voorzichtig bijt.

FSCHAMP

Quote from: BV on December 28, 2013, 11:35:54
Goede evolutie.

het achterste staartje nu voor 2/3 weg breken , dan is de bovenste vleugel even lang als het staartje en dan heb je mijn favoriete forelstreamer.
Als je een vrij zware hak neemt en een licht goudkopje en je stript langzaam binnen krijg je een heel mooi effect in het water omdat de vleugel zweeft en de boddy weg zinkt!
Doordat de vlieg vrij kort is achteraan heb je minder missers als de forel voorzichtig bijt.

::agree::

Niet slecht voor een beginner.  Persoonlijk maak ik mijn staartjes en vleugels iets dikker. Immers de marabou (of kalkoen) fibers worden vrij dun als ze nat zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nol78

Heren,

Hartelijk dank voor de tips, daar heb ik wat aan en kan ik mee verder ::top::

Gr Nol