Winde vissen op de Hunze

Started by Inderk, February 26, 2012, 21:01:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Vanmorgen vroeg mijn vrouw aan me "ga je vandaag nog vissen?"
Ik direkt antwoorden met een volmondig "JA" Voordat er andere plannen gemaakt zouden gaan worden, die ook heel leuk kunnen zijn. (b.v.:Wandelen op het Dwingelderveld, of met de ATB op pad)
Snel Jan Bruins even gebeld met de vraag of hij zin had en mee kon gaan. Nadat Jan enig overleg met zijn vrouw had gehad. Hadden wij de mogelijkheid om voor de eerste keer achter de winde aan te gaan.
Alhoewel het nog vroeg in het seizoen is, had ik voor de vorstperiode al windes gespot, en misschien dat die al zin hadden.....
Dus ik Jan thuis opgepikt en samen in de auto richting Hunze gegaan om bij een welbekende Hunze hotspot de eerste poging te gaan doen.
Aangekomen op de plek waar Dick eergisteren nog over alarmeerde, hebben wij de lieslaarzen aangetrokken en zijn we door het ondiepe water richting de stroomversnelling gelopen.



Af en toe zakten we iets weg in de blubber, maar waden was mogelijk. (volgende keer toch maar even een waadstok meenemen)
En al snel waren we lekker aan het vissen.




Helaas zonder succes.
Nadat we hier weer uit het water waren gegaan, zijn we nog een stukkie gaan zoeken naar potentiële andere stekken.
Maar nog geen honderd meter verderop ontdekte in een nieuwe beversoort voor Nederland.
Bruintje Bever (AKA Jan)

Wat ging hij te keer!!! En in no time was dit het resultaat. :)


Na nog even verder gekeken te hebben en de stek nog even kritisch bekeken te hebben, (stroomnaden zoeken etc)
Omdat men de Hunze verbreed had i.v.m. waterberging in geval van hoog water, en men de Hunze her en der weer laat meanderen.
zijn we verder gegaan naar de volgende stek.

Ook hier heeft men in het afgelopen jaar veel veranderd, de stuw lag er doods en verlaten bij, maar men had een prachtig stuk gegraven
met stroomversnellingen en allemaal potentiële stekken voor de winde. In één woord prachtig!
Nu maar hopen dat wij er mogen blijven vissen. Dus voor diegenen die deze plek willen bezoeken.:
"Verkloot het niet, en gedraag je daar!!"
Bij één van de stroomversnellingen had ik een Typische winde aanbeet, maar helaas, na heel even een flank van hem
gezien te hebben schoot deze vis weer los.

Ook de uitstroom van het uitgegraven stuk weer de Hunze in, is een echte Hotspot geworden.

Vandaag waren Jan en ik zonder succes, MarcV die we daar ook nog troffen, was ook zonder succes.
Gezien het feit dat we nog vroeg in het jaar zitten en de watertemperatuur nog laag is, weten we uit ervaring dat de
windes niet meer lang op zich laten wachten.
De lente is in aantocht!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Koen

mooie foto's :) ziet er uit als prachtig viswater :)

Sieger

Mooi water en een lekker uitje volgens mij... Volgende keer met vis, is ook nog best wel koud dat water.... ;)


Sieger

Raymond

Mooie stroom hoor. Daar zit nog wel potentieel in volgens mij... :-)
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

yessss LENTE !

mooie stroomversnellingen Henk

harlin

Quote from: Inderk on February 26, 2012, 21:01:51
Gezien het feit dat we nog vroeg in het jaar zitten en de watertemperatuur nog laag is, weten we uit ervaring dat de
windes niet meer lang op zich laten wachten.
Mooi stukkie water en verslag Inderk, jammer geen windes voor jou.
Bij mij bleven er vandaag wel een paar hangen in de haven,
ze waren niet groot (20-25cm) maar het begin is er. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

ben

Duidelijk en gaaf verslag, fijn dat ik er na gisteren in Baggelhuizen ook een gezicht bij zie!!!

MarcV

Wie is MarkV?  ::)

Leuke reportage, het was leuk dat ik jullie ook nog even tegen kwam! Binnenkort beter, tot dinsdag.

Inderk

Quote from: MarcV on February 26, 2012, 21:42:59
Wie is MarkV?  ::)

Leuke reportage, het was leuk dat ik jullie ook nog even tegen kwam! Binnenkort beter, tot dinsdag.
Wie bedoel je? :D
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Jan Bruins

Mooie foto's Henk.

wat buigen die hengels door he als je staat te zwiepen...........5 lijn zeker  ;)

Hopen dat ze er de volgende keer wel zijn en dat ze HONGER hebben.
I don't drink water, fish f*ck in it...

DMeijer

Mooi verslag, Inderk. Volgende keer neem ik mijn waadpak mee.
En moet ik verder nog oppassen voor de Bruintje bever? Hondsdolheid oid

Inderk

Quote from: Jan Bruins on February 26, 2012, 22:11:25
Mooie foto's Henk.

wat buigen die hengels door he als je staat te zwiepen...........5 lijn zeker  ;)

Hopen dat ze er de volgende keer wel zijn en dat ze HONGER hebben.
En welke topper bediende mijn camera op dat moment? ;-)

Idd maar hopen dat ze er de volgende keer zijn, met een hongerig gevoel van hun trektocht uit het Zuidlaarder meer
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gert

Ja, mooi daar! Zulk water hebben we hier niet in het westen - althans ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Maar die Jan is wel handig om bij je te hebben als je vlieg in de boom zit zeker?

Groet,
Gert

bij

Mooie foto's en mooi water heb je daar!!!

DMeijer

Quote from: Gert on February 26, 2012, 22:27:34

Maar die Jan is wel handig om bij je te hebben als je vlieg in de boom zit zeker?

Ja, als je bij de bovenste stek een boom haakt met de vlieg, dan moet je erg knullig werpen. Alleen tegenover de stek is een struik en de bomen staan verderop. Maar, als het je overkomt dat je toch die boom haakt en dan is idd handig om Bruintje Bever bij je te hebben.

Marcelk

Mooie plek, ben vandaag ook nog even uit geweest maar heb
geen tikje gehad.
Nog een beetje fris buiten en nog steeds veel water.














HappyFisherman

Mooie foto's heren! Als je 's morgens wakker wordt fluiten de vogeltjes al weer, heerlijk!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Bruins

Ik wordt meestal wakker van die Kl.ten wekker, en dan.......hoor ik de vogeltjes  :).
Mooi Hé
Kom maar op met de lente!
I don't drink water, fish f*ck in it...

Marksman

Mooie fotos heren, kom maar op met de lente.

Plantje

Heren, wat een schitterend water en mooie omgeving!

Ik ben het eens met heel veel van de voorgaande stellingen: schitterende foto's, mooi water, mooie omgeving....maar vooral: VERKLOOT  het NIET!

Bijvoorbeeld die stroomversnelling: daar mag je nu gewoon vissen lijkt me zo. Maar als een overijverige BOA dat als stuw gaat zien moet je er ineens 75 meter vandaan blijven! :(

Marcel, de foto's die jij gemaakt hebt...is dat ook van de Hunze?

Ik zou graag een keer met iemand aanhaken om ook hier een keer te gaan vissen!

Ron-O

Dat zijn zeker mooie foto's, het lijkt wel dat er op de achtergrond tussen de takken een vosje staat te kijken naar die lekkere ganzen???
Maar schijn kan ook bedriegen, dat water wil ik best wel eens bevissen 8)

Gr, Ron-O :)

Wilco

Ron O,

Je ogen zagen wel wat het zijn nml twee reeën die genieten van het zonnetje.

Beertje

Zo,met zo'n bericht loopt gelijk heel Zuidholland leeg, op weg naar de Hunze.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron-O

#23
Dat aanhaken lijkt mij ook een zeer goed plan plantje, ik ben ook van de partij.
Alleen moeten we dan even horen wanneer.

Jan en Inderk???

Gr, Ron-O ;D

jelle

ik denk dat ik er met een maandje ook wel te vinden ben :)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens