waterafstotend/waterdicht maken

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 09, 2012, 11:44:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik ben op zoek naar een goed middel om mijn waadjack en mijn vliegvisjack een behandeling te geven zodat ze (beter) een regenbui doorstaan.
Iemand suggesties voor een bepaald product (en waar je dat kunt krijgen) ??

Useless

Probeer het eens met Harmisol. Tenzij het een gore-texjack is; dan speciaal spul daarvoor kopen anders gaat het ademende vermogen van je jack naar de knoppen.

A{b}r{a}xa{s}

hmz, dat is een goeie....het waadjack is volgens mij Goretex, had ik niet aan gedacht.
Thanks !

Weet je waar ik dat spul kan halen ?

Useless

#3
Iedere goede buitensportzaak (Bever, Zwerfkei, Denig enz.) heeft het gegarandeerd.

A{b}r{a}xa{s}

Oef, geloof niet dat we zoiets hier in Roosendaal hebben.
Morgenochtend maar ff de stad in om te zoeken.

Sieger

Goretex-jas niet waterdicht... ??? Ik weet niet of dit echt zo is, maar zo ja dan is hij waarschijnlijk terziele ... Soms is de laminaatlaag niet goed en ontstaan er lekken, maar anders dan slijtage door bv veel met de rugzak lopen ken ik geen gevallen waarbij een GT jas lek raakt (nou ja behalve scheuren dan....)

Goretex heeft normaal gesproken wel een heel lange garantie termijn.... Dus niet eerst gaan smeren, maar even na kijken of het echt goretex is en een beroep doen op de garantie....

Greetz....


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

1 'opluchting'.... ik heb in ieder geval niet veel geld uitgegeven aan een goretex jack dat 'lek' is.... 't is een 'gewoon' waadjack :)
kan ik mooi met een iets geruster hart dr spul op gaan spuiten

Sieger



Sieger

catchem

Ik heb mijn jas behandeld met 'Marla, anti rain'. Volgens mij gewoon te krijgen bij een drogist of schoenmaker. Ik zou het niet precies meer weten, heb de bus nu al enkele jaren staat en al meerdere keren jassen mee ingespoten (softcel en nylon). Werkt prima.

vliegvisgek

protexx gebuik ik al jaren werk toppie
;)

sjoerd

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 09, 2012, 12:12:22
1 'opluchting'.... ik heb in ieder geval niet veel geld uitgegeven aan een goretex jack dat 'lek' is.... 't is een 'gewoon' waadjack :)
kan ik mooi met een iets geruster hart dr spul op gaan spuiten


Verwacht echter geen wonderen van die smeerseltjes. Ik heb er slechte ervaringen mee. Ook met die speciale middelen  die je daarvoor koopt bij Bever sport of dergelijke outdoorzaken.
Eenmaal lek, blijkt meestal  helaas langer lek. Met die spuitbusjes lijkt het weer even waterdicht maar mijn ervaring is,  dat het slechts van korte duur is.
Als anderen er betere ervaringen mee hebben?  Ben benieuwd.
Veel ligt het  m.i. aan de kwaliteit van de ademdende stof.  Ik heb nu een jas van patagonia en die is gewoon waterdicht zoals je mag verwachten van zo'n prijsklasse.

Goedkoop is hier meestal duurkoop.........


Sjoerd

Koen

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 09, 2012, 11:50:23
hmz, dat is een goeie....het waadjack is volgens mij Goretex, had ik niet aan gedacht.
Thanks !

Weet je waar ik dat spul kan halen ?

als het een gore-tex is dan hoort ie toch gewoon waterdicht te zijn? wellicht heb je nog garantie. Gore tex geelft lange garantie periodes namelijk.

A{b}r{a}xa{s}

wat ik al zei...het is toch een 'gewoon' jack, geen goretex.
dus ik ga er van de week gewoon een spuitbus op loslaten
(ff kijken wat ik hier in het dorp aan product kan vinden)

HappyFisherman

Laten we hopen dat je geen jas nodig hebt volgende week!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

dat hoop ik ook, maar ja.... je weet het nooit he

Zeenimf

Bas, ik gebruik impregneerspray van de action < spuitbus >,bevalt mij goed ,en is niet duur.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

goswit

Als het gewone stof is kun je scohtsgard gebruiken wordt ook gebruikt om stof waterafstotend te maken , of ga is bij een stomerij vragen ,maken tenslotte regenjassen ook weer waterafstotend .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Cornico

Dit gebruik ik al jarenlang tot volle tevredenheid.

Bone F

Bij het gegeven "ademend" heb ik ook zo mijn reserves. Ik heb bv een Tenson regenjack waarvan je mag verwachten dat het "ademend " is valt dit in de praktijk toch wel tegen. Dit werd trouwens door een  medewerker van een gerenommeerd outdoor bedrijf (off the record) bevestigd. BV ademende waadpakken onder water????? Kletskoek natuurlijk (oei daar zal wel wat reactie op komen)!Regenjacks zijn vaak van een nylon constructie met een coating aan de binnenzijde. Crackeleerd die coating aan de binnenzijde dan helpt weinig meer en heb je gewoon nog een goed windjack over. Alleen een gesloten celstructuur, zonder ademing, is de enige goede waterwering, maar dan ga je, afhankelijk van je bewegingen en vangsten wel zweten natuurlijk!

Frans

A{b}r{a}xa{s}

voldoende tips....ik ga morgen kijken of ik een spuitbus van een van de producten te pakken kan krijgen,
dan zal het daarna een kwestie zijn van uitproberen.... wachten tot het gaat regenen :)

Zeenimf

Jas aan en dan even gaan douche ,hoef je niet op de regen te wachten .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

is wel een goeie tip.

moet mn waadpak,ook ff vol laten lopen en nee spring niet in het kanaal,al zullen er vast wel wat gasten dat willen zien of hopen ;)
Deze is afgelopen zaterdag nog meer,uitgetest als al mn vistripies.

Shoftshell,zou je dat er ook mee kunnen behandelen ?


A{b}r{a}xa{s}

De 'drogist om de hoek' had 3 verschillende producten.... 2 om kleding in de wasmachine mee te behandelen  ???
en een derde, HG water, olie, vet & vuil dicht voor leer (in een spuitbus)....daar staat op dat het ook op schoenen, kleding etc gebruikt kan worden, dus daar heb ik er maar 1 van meegenomen.

johannes

nikwax gebruik ik
maar als een kledingstuk gaat lekken ben je te laat