Vangsten in 2021

Started by Gert, January 03, 2021, 22:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Wel een bijzondere vangst (valsgehaakt) op een streamer, maar ik leg de lat niet hoog met deze eerste vangstmelding van 2021 op het forum  ;)
Ik dacht eerst een mini snoekje (foto was erg donker), maar thuis op PC de belichting aangepast en is dus duidelijk een tiendoornig stekelbaarsje.



Plantje

Lang geleden dat ik zo'n beestje gezien heb!

JurjenF

Zijn interessante visjes in een koudwater aquarium. Wel zorgen dat je dames en heren hebt..... ;). Maar wel bijzonder dat je er zo één (vals) gehaakt hebt.
Fishing is cheaper than therapy

sjoerd

In de sloot achter ons huis miegelt het van de 10doornige stekelbaarsjes.  Ik vind de driedoornige mooier zeker in de paaitijd als mannetje  rood kleurt met azuurblauwe tinten.

Gert

Vandaag was het hier een prachtige, zonnige en windstille dag dus maar weer even met de streamer op stap geweest. Met een mooie snoek als resultaat.

[attachment id=1 msg=182858]
En deze 2 spuugde ie (ze waarschijnlijk) uit - een baarsje en een voorntje denk ik, maar wel al "gestript":

[attachment id=2 msg=182858]

sjoerd

Haha Gert, ik zie een gouden streamer😁😁😁👍

guidogast

Gert, mooie snoek  ::top::
Waarom denk je dat één van de visjes een baarsje is / was? Ik zie op beide zilveren schubjes toch?

Driedoornige stekelbaarsjes vorig jaar in m'n aquarium gehad, erg leuke en mooie visjes ja, zeker de mannetjes in paaikleur ja. Tiendoornige nog nooit gezien volgens mij...bijzonder dat je daar één van gehaakt had. Zwemmen er blijkbaar genoeg van daar!
::agree::

Gert

Quote from: sjoerd on January 09, 2021, 10:43:18
Haha Gert, ik zie een gouden streamer😁😁😁👍

Ja, jij wel  ;)
Volgens Herman bijna groot genoeg voor de eerste plaats.....

Gert

Quote from: guidogast on January 09, 2021, 10:57:33
Gert, mooie snoek  ::top::
Waarom denk je dat één van de visjes een baarsje is / was? Ik zie op beide zilveren schubjes toch?

Driedoornige stekelbaarsjes vorig jaar in m'n aquarium gehad, erg leuke en mooie visjes ja, zeker de mannetjes in paaikleur ja. Tiendoornige nog nooit gezien volgens mij...bijzonder dat je daar één van gehaakt had. Zwemmen er blijkbaar genoeg van daar!

Dank. Ik las dat jij ook een mooi nieuw PR hebt, dus ben benieuwd.

Het zijn sowieso 2 verschillende visjes, en afgaande op het model leek het mij een baarsje. Karpertje zou ook nog kunnen? Maar de schubben en de kleuren zijn bij beide visjes (bijna) helemaal verdwenen, ook van de vinnen en de staart.

guidogast

Oké ja, het zijn inderdaad duidelijk twee verschillende vissoorten.
::agree::

HappyFisherman

Quote from: Gert on January 03, 2021, 22:38:12
Wel een bijzondere vangst (valsgehaakt) op een streamer, maar ik leg de lat niet hoog met deze eerste vangstmelding van 2021 op het forum  ;)
Ik dacht eerst een mini snoekje (foto was erg donker), maar thuis op PC de belichting aangepast en is dus duidelijk een tiendoornig stekelbaarsje.

Die had mee kunnen doen voor de kleinste 😂
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: guidogast on January 09, 2021, 19:20:56
Oké ja, het zijn inderdaad duidelijk twee verschillende vissoorten.

Nou allebei zilveren schubjes. Lijken mij gewoon allebei blankvoorntjes.

JEVDE

Gisteren eens met mijn kleuter wezen vissen met vaste stok (kinderhengel). Hij is nog te jong voor de vliegenhengel, maar hij vond het super. We vingen dan ook heel goed en het waren best leuke vissen voro op zo'n klein 3m stokje uit de 'speelgoedwinkel'.


JEVDE

mmmm... als de foto's zo groot worden lijkt het helemaal nog wat ;-)

Streamer

Leuk hoor, de beleving is het belangrijkste met zo`n kleine.
IHYT

Gert

Vanmiddag en het aan begin van de avond heerlijk in het zonnetje staan vissen in de polder. Een aantal mooie ruisvoorns gevangen, zelfs met de droge vlieg. En verder ook van de natuur genoten.
Weer slaat helaas al weer om na vandaag, maar dit pakken ze me niet meer af.

JEVDE

Dat klinkt heerlijk Gert! Zonnetje op het gezicht en ruisvoorns op de droge vlieg. Klinkt als Walhalla ;-) Heb ze nog niet aan het oppervlakte gezien in mijn thuiswater. Wie weet binnenkort als het weer een keer warm is.

Beertje

Quote from: sjoerd on January 10, 2021, 20:42:05
Nou allebei zilveren schubjes. Lijken mij gewoon allebei blankvoorntjes.
De onderste lijkt mij meer een roofblei. Of een hybride.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Quote from: Beertje on April 01, 2021, 11:37:21
De onderste lijkt mij meer een roofblei. Of een hybride.

Ik vermoed dat jij op die foto's van JEVDE reageert Beertje, en niet op die van mij van een paar maanden geleden?

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

JEVDE

en in dat geval heb je gelijk, de onderste is een roofblei. De rest blankvoorn als ik me niet vergis.

JurjenF

De laatste dagen even met de bb in de Oue IJssel : noppes. Ook de Didamse Wetering en Bevermeer : noppes. Wat er wel zat : een bever! Verwacht je nooit op die plek (nee in de wetering en niet in het vernoemde meertje). Ik was zo verrast en de bever ook dus ik geen tijd voor een foto en hij was direct weg. Na een stief kwartiertje ook niet meer boven zien komen. Jammer.
Fishing is cheaper than therapy

Gert

#22
Aangewakkerd door het topic "Vliegen op karper" vanavond voor het eerst dit kalenderjaar maar weer eens op karper gevist.
Tot 2 keer toe werd een drijvende nep-boilie op het laatst toch niet gepakt, dus uiteindelijk maar een sponsvlieg eraan geknoopt. Het was al bijna helemaal donker toen ik toch nog een succesvolle aanbeet kreeg.

[attachment id=1 msg=183284]

Fly4Fish

Quote from: Gert on May 07, 2021, 00:05:21
Aangewakkerd door het topic "Vliegen op karper" vanavond voor het eerst dit kalenderjaar maar weer eens op karper gevist.
Tot 2 keer toe werd een drijvende nep-boilie op het laatst toch niet gepakt, dus uiteindelijk maar een sponsvlieg eraan geknoopt. Het was al bijna helemaal donker toen ik toch nog een succesvolle aanbeet kreeg.

Goed gedaan, Gert!
Was de topic toch ergens goed voor :-)

Menno_siemensma

Ik heb de eerste (kleine) spiegel ook gevangen gisteren, zat al veel hoog maar weinig tot niet actief, en voornamelijk ook in het riet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.