Loslatende viltzolen? - help!

Started by JEVDE, May 22, 2015, 15:35:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Afgelopen zomer tijdens een mooi vistripje in Scandinaviƫ verloor ik een zool van een van mijn Orvis waadschoenen. Kan gebeuren, ik had ze al flink wat jaren. Maar wel vervelend, want zonder viltzolen kon ik het water niet meer (veilig) in. Dus uit nood in de plaatselijke viswinkel een paar Guideline waadschoenen gekocht. Daar de resterende paar dagen op gevist en dezelfde waadschoenen sindsdien 1x een dag gebruikt bij het vissen. Nu zie ik dat de viltzolen beginnen los te laten.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Viltzolen die loslaten? Ik vind het zo zonde, de schoenen zijn nog in perfecte staat, maar de zool komt los. Nou weet ik dat er losse viltzolen te koop zijn maar aan lijmklussen waag ik me niet meer. Dat lijkt allemaal stevig en dan opeens sta je weer met een losse zool in je hand. De lokale schoenmaker kon me ook niet verder helpen. Heb ook geen zin om elk seizoen nieuwe waadschoenen aan te schaffen.

Misschien dan toch maar in de buidel tasten voor Korkers? (waadschoenen met verwisselbare zolen) zodat ik iig nieuwe zolen kan kopen ipv steeds een nieuw paar schoenen? Iemand ervaring met Korkers? Iemand tips?

Lowlander69

Een paar weken gelden in Denemarken mij hetzelfde overkomen, 4 dagen aan het buffelen geweest zonder vilt-zool onder 1 schoen.
Heb nieuw vilt er ondergezet, tot nu toe met succes.
Het is goed zelf te doen als je de onderkant van de schoen idd maar goed schoon en ruw maakt.
Ik heb de lijm gebruikt die er bij geleverd is. Gebruiksaanwijzing is duidelijk.

succes,

groetjes Harry