Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger


mrproper


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hidde

#678
Wie weet vanavond ook nog ff naar de oude maas, laagwater en bewolkt..we gaan zien of het wat is, mits ik snel genoeg de deur uit kan vanwege de kids... Zou wel ff de nieuw gebonden vliegen willen testen eigenlijk..

edit

lekker weg geweest , schijt aan die wind,we zien wel dacht ik.
gelukkig want de wind viel super mee en kon mijn rug erin draaien. laag water en geen winde gezien , wel lekker ah struinen geweest en dus de aard vd bodem goed kunnen zien , plek waar ik vd week die windes zag is erg ondiep , denk dus dat voor de winde het tij verkeerd was.,daarom maar ah struinen gegaan en de strekdam op gekomen , hier zag ik vrij snel een grote dikke vis zwemmen , geen idee wat het was , even later een meter of 15 naast me een dikke kolk naast de dam.. rover dus.. dikke tip eraan en een klein streamertje wat ik toevalllig bij me had.
zag de vis pal onder mijn neus weer terug zwemmen , die foerageert langs de dam dus.. streamer ervoor en....... niks.

half uurtje verder en de dam afgevist richting vaargeul , hee.. vast of vis? vis.. bonken en niet bovenkomen , #4 goed krom.. nog meer bonken en blij met de 24/00 fc die eropzat..

uiteindelijk vis in het net , dikke 50cm snoekbaars , mijn eerste ooit . avond is weer goed!





werd hierna snel donker dus tijd om naar huis te gaan.,
ook nog ff snel met de scooter een koprol de dijk afgemaakt richting huis.. toch stom dat de remmen andersom zitten dan op mijn mtb.. had geen probleem moeten zijn die dijk recht af.. maarja die dauw op het gras icm een voorrem is nie goe.... alleen kapschade gelukkig en de hengel veilig in een koker..

nieuwe xact #4 werpt als een droom.. nieuwe favoriet.

Edit 2
Lees net dat ik er 2 dagen te vroeg een wat groter streamertje aanknoopte dan 2.5 cm.. Shame on me.

iMarco




Dit trof ik vanmiddag zonder hengel aan... Dan toch maar een keer voor het eerst achter de karper aan? Aangenomen dat het karpers zijn...

Joost S.

Denk het wel. Vanmiddag ook een paar uur geweest. Weer geen interesse in mijn vlieg.

Lastige jongens, die karpers.

sjoerd

Zo te zien zijn het brasems! Donker hoog en smal.

iMarco

Zojuist effe geweest maar niets kunnen haken. Misschien dat mijn eerdere foto's brasems waren maar karper was nu in ieder geval aanwezig. Volgende keer beter....

bartkoper85

Na het werk toch nog even langs het slootje gereden waar ik weinig kom maar eigenlijk altijd wel giebeltjes zie zwemmen. Inderdaad verdeeld over groepjes van 4/5 wel 30 giebels aan het oppervlakte... na een 100-tal aanworpen was de conclusie duidelijk dit gaat m niet worden.. Spoel mn lijn op mn reel en wil weglopen. ineens valt mijn oog op iets groters 2 karpers!!! 1 wat grotere en een kleintje. Snel strip ik wat lijn en begin te casten, de grote schrikt en schiet de andere kant op, mn carpbolletje landt op het water en zinkt tergend langzaam. zinkt hij te snel? te langzaam? zal ik hem een stripje geven?? de karper draait langzaam richting de bol remt af en KABOOM!! hangen!! eindelijk mijn ‪loop‬ ‪‎xact7‬ hoepeltje, maar dan ook hoepeltje krom. zo blij als een klein kind.
het visje in mn te kleine netje geland en wat foto's gemaakt! wat een bak he?






Scaramouche

Lekker dikke vis Bart, en die wilde de bol wel hebben zo te zien!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

bartkoper85

Superdiep gehaakt. tijdens de dril die best lang duurde vroeg ik me nog af of hij niet vals gehaakt zat. hij bleef gaan. niets was minder waar 8)

Plantje


iMarco

Mooie vis Bart! Dat wil ik ook!

Vanmorgen twee uurtjes in de rijn geweest maar het was weg rustig. Op het laatst toch nog een mooi visje weten te vangen. Ligt het aan mij of is het allemaal echt nog zo tammetjes met de aantallen en activiteit.


wouter veuger

goed bezig bart! ,volgens mij zijn dat hele goede karperbolletjes waar jij mee vist ::agree:: ;D ;D

Gerrit59


bartkoper85

Quote from: wouter veuger on June 05, 2015, 14:05:18
goed bezig bart! ,volgens mij zijn dat hele goede karperbolletjes waar jij mee vist ::agree:: ;D ;D
zijn neusje-van-de-zalm bollen ken je ze? ::agree:: 8)

sjoerd


beste bakken

leuk op de droge vlieg

ook deze roofblei nam de red tag

Gisteren lekker in het zonnetje het grote water op geweest. Lekker weer maar wel harde wind, dus vis lastig te spotten.'
Maar o wat is het mooi als je zo'n grote donkere schim ontdekt, soms op 15 meter afstand en soms ineens op enkele meters voor je. Droge vlieg erheen en in 98 van de gevallen werd die gelijk gepakt. Mooi aantal vissen van rond de 50 cm weten te vangen.
Als toetje ook nog een 50-er roofblei die ook de droge vlieg niet kon laten gaan.
Mij hoor je niet klagen. 8) 8)

Joost S.


MarcelN

Da's wel een heel bekende achtergrond Sjoerd ::goodjob::

sjoerd

Quote from: MarcelN on June 05, 2015, 18:31:53
Da's wel een heel bekende achtergrond Sjoerd ::goodjob::

Ja heeeel veeel water bedoel je :) :) :)

Gerrit59


Hidde

beste vissen! die wil ik ook nog bijschrijven op mijn lijstje.. tot nu toe nog niet gelukt...
had wel een brasem vd week ook nog nooit gevangen dus wel leuk , redelijk tamme dril dat wel..


wel een lekker stekkie zo , elke x wel een vis , vond de snoekbaars van vorige week wel leuker , knokte ook meer.. gokte ik nu ook op met een zwarte streamewr .. heb je er een brasem aan zitten ,,,, stinkerds..

Bone F

Ja gadver volgens mij als ze bv. uit stadswater komen stinken extra!

Bone F

Gisteren mijn 1e finten gevangen. Eigenlijk voor het eerst dat mij daar wat meer mee bezig ben gaan houden. Leuke visserij en wat een mooie vis. Wel erg kwetsbaar. Ik ving ze hoog en op een beige Gotscha #8. Veel aanbeten die geen vangst opleverden dus dat moet nog ff aandacht krijgen :D

MarcelN

Onzin, tijdens de paai zijn ze ruw en sterker dan menig andere vis, jammer dat de brasem altijd zo verafschuwt wordt.
Ga er eens serieus op vissen met aangepast materiaal en je waardeert hem weer ::agree::